نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اهمیت بامپر در گوشی هوشمند

یکی از لوازم جانبی ضروری گوشی های هوشمند بامپر (Bumper) است که نقش مهم و اساسی در محافظت از اجزای خارجی آن داشته و عملکردی شبیه ضربه گیر دارد. خیلی از کاربران بامپر را با قاب (محافظ) گوشی اشتباه گرفته در حالی که این دو قطعه با یکدیگر تفاوت دارند. در این مقاله ابتدا توضیح مختصری درباره این قطعه و کاربردهای آن داده به مقایسه بامپر و قاب گوشی میپردازیم.

بامپر چیست؟

بامپر نوعی قاب یا محافظ گوشی است که وظیفه اصلی آن حفاظت از لبه های تلفن همراه در برابر ضربه و فشار است. واژه بامپر در زبان انگلیسی به معنای ضربه گیر بوده و مانند سپر در تلفن همراه عمل میکند.

دلایل استفاده از بامپر

طبق آمار به دست آمده حدود 45 درصد افرادی که گوشی هوشمند خریداری نموده اند، در هفته های اول آن را زمین انداخته یا تلفن همراه آن ها دچار خط و خش میشود به همین دلیل اکثر سازندگان و متخصصین تعمیرات موبایل توصیه  میکنند برای محافظت بیشتر از این گجت کاربردی حتما از بامپر یا قاب محافظ استفاده شود اما دلایل اصلی استفاده از Bumper (بامپر) محافظ عبارتند از:

  • جلوگیری از آسیب های فیزیکی؛
  • حفاظت اطلاعات؛
  • حفظ قیمت تلفن همراه؛

قاب های گوشی در ایران معمولا بر اساس جنس یا طرح نامگذاری شده اما به طور کلی در دو دسته قاب های نرم و سخت طبقه بندی میشوند و بیشتر افراد تمایل به استفاده از قاب های نرم و ژله ای دارند.

رایج ترین انواع محافظ گوشی عبارتند از: قاب های ژله ای، چرمی، طرح دار، سیلیکونی، آکواریومی، پارچه ای، فلزی، ضد آب و آینه ای.

انواع بامپر گوشی

بامپرها بر خلاف قاب مافظ گوشی از تنوع کمتری برخوردار بوده و ساختار تقریبا یکسانی دارند و تنها تفاوت آنها در جنسشان است.

بامپر ژله ای

بامپرهای ژله ای معمولا در طرح ها و رنگ های فانتزی ساخته شده و جنس آن ها پلاستیکی است. طبق تحقیقات انجام شده معمولا خانم ها تمایلب بیشتری به استفاده از این قاب ها نشان میدهند.

بامپر آلومینیومی

معمولا از جنس آلومینیوم ساخته شده و ظاهر شکیلی دارند از طرفی ضخامت آن ها نسبت به بامپرهای ژله ای بیشتر بوده و از مقاومت زیادی برخوردار هستند.

مزایای استفاده از بامپر گوشی

مهم ترین مزیت بامپر که آن را نسبت به قاب های محافظ میان کاربران محبوب تر ساخته قیمت ارزان آنهاست. همچنین بامپر (Bumper) نسبت به قاب محافظ سبک تر و دارای حجم کمتری است. ظاهر این قطعه ساده، ظریف و شیک بوده و از اسمارت فون شما تا حد زیادی محافظت میکند.

نکته مهم: بامپر تنها لبه و گوشه های تلفن همراه را پوشانده و کل فضای جلو و پشت آن را پوشش نمیدهد.

معایب Bumper (بامپر) گوشی

یکی از مهم ترین عیوب این قطعه عدم پشتیبانی کامل از بدنه گوشی است.

نکات مهم هنگام خرید بامپر گوشی

قیمت بامپر نمیتواند ملاک اصلی برای خرید آن محسوب شود به عبارت دیگر مهم ترین عامل در انتخاب و خرید این ابزار کاربردی ویژگی و قابلیت های آن است.

حتما قبل خرید بامپر از سالم بودن آن مطمئن شده و توجه کنید قاب خریداری شده تمام اجزا و لبه های کناری گوشی شما را پوشش دهد.

قبل خرید بامپر حتما آن را تست کرده به نحوی که دکمه ها و پورت های اصلی را نپوشاند.

کلام آخر اینکه خرید یک قاب محافظ و مناسب گوشی قطعا ارزش زیادی داشته و گوشی شما را در برابر آسیب های فیزیکی حفظ میکند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =