نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نکات مهم برای حفاظت از باتری موبایل

اولین گام برای حفاظت از باتری موبایل شناخت انواع آن است  امروزه اغلب گوشی های همراه از باتری های لیتیوم یونی ساخته شده اند که با مدل های قبلی تفاوت های زیادی دارد در ادامه با ساختار و نحوه استفاده این باتری ها بیشتر آشنا میشوید.

نحوه عملکرد باتری های لیتیوم یونی در موبایل

همانطور که میدانید تمام باتری ها از دو الکترود مجزا به نام های آند و کاتد تشکیل شده اند که بین آن ها با الکترولیت پر شده است.

هنگامی که باتری به مدار الکتریکی متصل میشود، در آند واکنش شیمیایی رخ داده که باعث تولید الکترون ها میشود الکترون های تولید شده میخواهند به سمت کاتد حرکت کنند اما الکترولیت ها این اجازه را به آن ها نمیدهند در نتیجه الکترون ها مجبور به عبور از مدار الکتریکی هستند

الکترون ها هنگام عبور از مدار مقداری از نیروی خود را به گوشی شما منتقل کرده که ترک آن ها باعث به وجود آمدن یون های مثبت لیتیوم میشود.

هنگامیکه تمام یون های مثبت به سمت کاتد میروند، باتری دستگاه شما کاملا خالی شده و برای شارژ مجدد آن دستگاه عکس همین عمل را تکرار میکند.

عامل دوام باتری موبایل چیست؟

توانایی آند و کاتد در پذیرش یون های لیتیوم البته شایان ذکر است با گذر زمان ظرفیت پذیرش این یون ها کاهش پیدا کرده تا جایی که پس از مدتی مجبور به تعویض باتری موبایل هستید.

چه عواملی باعث کاهش طول عمر باتری میشوند؟

باتری های لیتیوم یونی طول عمر مشخصی داشته و پس از مدتی باید تعویض شوند عمر مفید این باتری ها 500 -1500چرخه

شارژ است.

نکته مهم این است که اگر باتری موبایل به طور کامل خالی شده سپس شارژ شود، حدود 70 درصد ظرفیت خود را از دست خواهد داد.

عده ای بر این باورند که بعد اتمام فرایند شارژگیری تلفن همراه باید فورا ان را از شارژر جدا نمود در حالیکه متصل بودن تلفن همراه به شارژر حتی بعد پر شدن کامل آن اصلا مضر نبوده بلکه خالی شدن بیش از حد باتری یکی از جدی ترین آسیب های وارد شده به آن میباشد.

چگونه از باتری موبایلمان مراقبت کنیم؟

باتری تلفن همراهتان را شب و موقع خواب به شارژر متصل کنید

همچنین هر موقع زمان داشتید باتری خود را کمی شارژ نمایید.

سعی کنید در روزهای گرم تابستان باتری تلفن همراهتان را در معرض مستقیم نور آفتاب قرار ندهید همچنین تا حد امکان از شارژرهای بیسیم استفاده نکنید چون گرمای زیادی تولید میکنند.

اگر نگران دوام باتری گوشی هوشمند خود هستید، گوشی هایی با قابلیت تعویض باتری خریداری کنید.

مزیت های باتری های جداشدنی

اولین ویژگی این باتری ها این است که به راحتی و با سرعت شارژ میشوند از طرفی در صورت تمام شدن طول عمر یا خرابی باتری های جداشدنی به راحتی میتوانید باتری جدید خریداری کرده و جایگزین کنید.

نکته دیگر برای افزایش طول عمر باتری این است که هرگز از شارژرهای تقلبی برای شارژ کردن تلفن همراه خود استفاده نکرده و قبل خالی شدن باتری آن را به شارژر متصل نمایید.

برای شارژ کردن تلفن همراه خود حتما از شارژر یا پاور بانک مخصوص آن استفاده کرده و تا قبل اتمام فرایند شارژگیری دستگاه را از آداپتور (شارژر) جدا نکنید.

اتصالات باتری گوشی هوشمند خود را به دقت تمیز کرده چون در غیر اینصورت جریان برق به درستی انتقال پیدا نمیکند.

بهترین زمان برای اتصال موبایل به شارژر

متخصصان معمولا بهترین زمان شارژ شدن تلفن همراه را زیر 9 درصد پیشنهاد داده اما برای افزایش طول عمر باتری اجازه دهید باتری کاملا خالی شده سپس آن را به شارژر متصل نمایید به این کار کالیبراسیون موبایل گفته و یکی از راه های محافظت از باتری موبایل محسوب میشود (برای اطلاعات بیشتر به مقاله کالیبره کردن موبایل مراجعه کنید.)

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 7 =