نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روش های دسترسی به کدهای مخفی گوشی اندروید

اغلب گوشی های اندروید دارای اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری خاصی بوده که کاربران در بیشتر مواقع نمیدانند چگونه به آن ها دسترسی پیدا کنند با دسترسی به کدهای مخفی سیستم عامل اندروید میتوانید گوشی خود را ریستارت کرده و اطلاعات پنهان دستگاه خود را پیدا کنید در این مقاله قصد داریم شما را با بعضی از کدهای رایج گوشی های هوشمند از جمله گوشی های شیائومی آشنا کنیم پس همراه ما باشید.

کدهای مخفی در گوشی های اندروید

رایج ترین کدهای مخفی در سیستم عامل اندروید عبارتند از:

کد دستوریUSSD

سرویس مکمل داده های بدون ساختار (USSD) یک خدمت مکمل و جانبی بوده که اغلب از داده های ساختار نیافته استفاده میکند در زبان فارسی به آنها کد دستوری، ویژه یا سریع هم گفته میشود سرویس USSD در واقع پیام ها را بین گوشی و کامپیوتر تبادل کرده و به طور مستقیم به اپراتورهای تلفن همراه متصل میشود.

زمانیکه کدهای USSD شماره گیری شوند کاربر میتواند به شبکه تلفن دسترسی پیدا کرده و تنظیمات خاصی روی آن انجام دهد بعضی از این تنظیمات عبارتند از: اعلام موجودی، مقدار اینترنت دیتای مصرف شده در یک ماه و… که معمولا در اپراتورهای مختلف تغییر کرده و یکسان نیستند.

کدهای سیستم عامل

بعضی از کدهای مخفی مربوط به سیستم عامل اندروید بوده که اغلب با علامت * یا # آغاز شده و برای راه اندازی به اینترنت نیاز ندارند لازم به ذکر است این کدها با ارائه نسخه های جدید تغییر کرده و هر شرکت کد مخصوص به خود را عرضه میکند.

کدهای سیستم عامل چگونه وارد میشوند؟

وارد کردن این کدها بسیار راحت است کافیست وارد قسمت شماره گیری شده و کد مورد نظر را پشت هم وارد کنید دوباره تاکید میکنیم این کدها برای اپراتورهای مختلف یکسان نبوده و در بعضی گوشی ها عمل نمیکند.

اگر بعد ورود کد مورد نظر گوشی دچار مشکل شد، روش های دیگری را امتحان کنید.

روش های ورود کدهای سیستم عامل اندروید

مانند بخش قبل ابتدا قسمت شماره گیری تلفن همراه خود را باز کرده سپس کد مورد نظر را وارد کنید بعضی از کدهای رایج اندروید در ادامه معرفی خواهند شد.

کد دستوری کاربرد
*#*#4986*2650468#*#* PDA ، تلفن ، سخت افزار ، اطلاعات سیستم عامل داده های مکالمه RF
*#*#1234#*#* اطلاعات سیستم عامل PDA و تلفن
*#*#1111#*#* # * نسخه نرم افزار FTA

چگونه کد دستوری بسازیم؟

برای ساخت یک کد دستوری باید ابتدا در دروازه USSD ثبت نام کرده و باید یک تولید کننده محتوا باشید. برای ثبت درخواست کد *XXX# را پشت هم ارسال کرده سپس منتظر دریافت پیام از اپراتور مورد نظر باشید در بخش بعدی بعضی از کدها برای دسترسی به منوی مخفی گوشی شیائومی معرفی میشوند.

دسترسی به 7 منوی مخفی گوشی شیائومی

Engineering Mode

حالت مهندسی یا Engineering Mode قطعات سخت افزاری را ارزیابی کرده و برخی تنظیمات را به طور پیشرفته اجرا خواهد کرد. برای ورود به این بخش ابتدا وارد منوی about phone شده سپس 5 مرتبه روی گزینه ی kernel version ضربه زده یا کد دستوری *#*#۶۴۸۴#*#* یا *#*#۶۴۶۶۳ #*#* را وارد کنید.

حالت اطلاعات و آزمون

برای ورود به بخش Information and Test کد *#*#۴۶۳۶#*#* را در قسمت شماره گیر گوشی وارد نمایید منوی اطلاعات و آزمون شامل گزینه هایی درباره گوشی و اینترنت (وای فای) است.

منوی تنظیمات ایمیل کاربر

کاربران با ارسال کد *#*#۳۶۲۴۵#*#* در گوشی شیائومی میتوانند تنظیمات ایمیل خود را تغییر یا قابلیت های جدیدی به آن اضافه کنند.

منوی اطلاعات جامع گوشی

منوی فوق اطلاعاتی مانند نسخه دقیق نرم افزاری/ سخت افزاری، اطلاعات مودم، شناسه ساخت تلفن همراه و زمان دقیق ساخت نسخه اندروید داشته و با ارسال کد *#*#۵۶۴۵۴۸#*#* میتوان به آن دسترسی یافت.

راه های رفع مشکل اجرای کد مخفی در گوشی

  • ابتدا کد *#*#4636#*#* رادر شماره گیر گوشی وارد کنید.
  • سپس به اطلاعات گوشی رفته و روی گزینه ی اجرای تست پینگ ضربه بزنید.
  • بعد اجرای تست گزینه ی خاموش کردن رادیو را لمس کرده و روی روشن کردن پیامک از طریق IMS ضربه بزنید.
4/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =