نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه قفل یک گوشی را باز کنیم؟

فراموش کردن قفل صفحه از جمله رایج‌ترین مسائلی است که کاربران گوشی‌های هوشمند حداقل یکبار در طول عمر خود آن را تجربه کرده‌اند. اگرچه امروزی گوشی‌های همراه مجهز به حسگر اثر انگشت هستند، اما در مواقعی ممکن است با حسگر لمسی نتوانید قفل تلفن همراه خود را باز کنید و در صورت فراموش رمز عبور، برای باز کردن قفل صفحه با مشکل روبه‌رو شوید.

راه حل نهایی برای باز کردن قفل صفحه در چنین مواقعی، ریست فکتوری کردن تلفن همراه است. اما از آنجایی که در این روش تمامی اطلاعات گوشی ازدست می‌رود، ممکن است خیلی از کاربران به دنبال راه حل‌هایی جایگزین باشند تا بدون ریست کردن گوشی خود، بتوانند قفل صفحه را باز کنند.

در این مقاله از موبایل‌آباد همراه ما باشید تا در صورت فراموش کردن رمز گوشی بدانید که بدون توسل به ریست فکتوری، چطور می‌توانید رمز گوشی را باز کنید.

در دنیای فعلی ما، گوشی‌های هوشمند به اجزای جدایی‌ناپذیر زندگی تبدیل شده‌اند. از آنجایی که افراد معمولا اطلاعاتی بسیار شخصی در گوشی‌های خود دارند، برای جلوگیری از دسترسی سایر افراد از رمز عبور استفاده می‌کنند.

قبل از آنکه به معرفی روش‌های باز کردن قفل صفحه بپردازیم،‌ توصیه می‌کنیم رمزهایی را انتخاب کنید که یادآوری آن‌ها بسیار راحت است. همچنین، بهتر است رمز انتخابی خود را در جای امنی یادداشت کنید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

همچنین، بهتر است داده‌های مهم را روی کارت SD ذخیره کنید. چون اگر برای باز کردن قفل صفحه به ریست فکتوری متوسل شوید، تمامی اطلاعات داخلی گوشی حذف خواهد شد. پس قبل از اقدام به ریست فکتوری حتما از طریق کارت SD یا کابل OTG از اطلاعات مهم خود بک‌آپ بگیرید.

استفاده از قفل هوشمند

گوشی‌های هوشمند اندروید از قابلیتی به نام قفل هوشمند (Smart Lock)‌ برخوردار هستند که این امکان را برای کاربران خود فراهم می‌سازد که در موارد خاص بدون وارد کردن رمز گوشی، قفل صفحه را باز کنند. اما توجه داشته باشید که از قبل باید این تنظیمات را فعال کرده باشید. در غیر این صورت قادر به استفاده از قابلیت قفل هوشمند نخواهید داشت.

برای فعالی کردن این قابلیت، به بخش تنظیمات (Setting) گوشی خود و قسمت Security & Location > Smart Lock بروید. اگر از این مسر نتوانستید Smart Lock را پیدا کنید، می‌تواند کلمه Smart Lock را در تنظیمات گوشی خود جستجو کنید. سپس رمز کنونی خود را وارد کنید و با استفاده از یک یا چند گزینه از 5 روش زیر، می‌توانید رمز عبور گوشی خود را دور بزنید:

  • Trusted Face: بازکردن رمز گوشی با تشخیص چهره؛
  • On-body Detection: قفل نشدن گوشی در صورت قرار دادن موبایل در جیب، کیف و غیره؛
  • Voice Match: باز کردن قفل صفحه با استفاده از صدا؛
  • Trusted Device: در این روش باید از قبل گوشی خود را از طریق بلوتوث با تلفن همراه دیگری همگام‌سازی کرده باشید.
  • Trusted Places: این گزینه از طریق ابزار Locationقابل استفاده است. در این روش، از قبل باید قسمتی را برای باز کردن قفل گوشی خود انتخاب کنید تا در صورت فراموش کردن رمز گوشی با مراجعه به آن قسمت قفل صفحه باز شود.

استفاده از Android Device Manager

یکی از ابزارهای کاربردی که کاربران اندورید می‌توانند بدون نگرانی از حذف شدن اطلاعات رمز گوشی خود را ریکاوری کنند، ابزار Android Device Manager است. توجه داشته باشید که برای استفاده از این ابزار باید حساب کاربری گوگل در گوشی شما فعال شده باشید.

برای استفاده از Android Device Manager:

  • ابتدا از طریق سایت یا اپلیکیشن این برنامه وارد حساب کاربری خود شوید (همان حسابی که در گوشی‌تان فعال است).
  • پس از ورود، از پنجره‌ای که برای شما باز می‌شود، روی گزینه Lock کلیک کنید. اگر حساب کاربری شما در چند گوشی فعال شده است، باید تعیین کنید که رمز کدام گوشی را می‌خواهید تغییر دهید.
  • در این مرحله باید رمزی موقتی برای گوشی هوشمند خود انتخاب کنید و روی Lock کلیک کنید تا رمزتان تغییر کند. البته اگر اینترنت موبایل شما روشن نباشد، سیستم نمی‌تواند آن را پیدا کرده و تغییرات را روی آن اعمال کند (در اکثر گوشی‌های هوشمند امروزی، بدون نیاز به باز کردن قفل صفحه می‌توان اینترنت گوشی را روشن کرد).
  • درنهایت باید رمز موقتی را وارد کنید و قفل صفحه را باز کنید. از این به بعد گوشی شما با همین رمز جدید باز خواهد شد.

استفاده از ابزار اختصاصی Find My Mobile

استفاده از این ابزار که مخصوص گوشی‌های سامسونگ است، درست مشابه ابزار Android Device Manager باید در سرویس سامسونگ ثبت نام کرده باشید و تلفن همراه شما به اینترنت متصل شده باشد. برای استفاده از این ابزار:

  • ابتدا به سایت findmymobile.samsung.com وارد شوید.
  • گزینه Unlock My Screen را انتخاب کنید تا قفل صفحه باز شود.
  • سپس از بخش امنیت دستگاه، رمز عبور جدیدی تعیین کنید.

ریست فکتوری

اگر هیچ یک از روش‌های بالا کارساز نبود،‌ باید تلفن همراه خود را ریست فکتوری کنید. همانطور که قبلا گفته شد، با استفاده از این روش اطلاعات حافظه داخلی تلفن همراه پاک خواهد شد. توصیه می‌کنیم اطلاعات مهم خود را ترجیحا روی فایل SD ذخیره کنید یا از هر روش پشتیبانی دیگر، از آن‌ها بک‌اپ تهیه کنید.

1/5 (1 نقد و بررسی)

2 دیدگاه دربارهٔ «آموزش باز کردن قفل گوشی»

  1. بازتاب: آموزش دانلود اندروید N | تعمیر تخصصی گوشی شیائومی در تهران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =