نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش نوتیفیکیشن در واتساپ اندرویدی

واتساپ به عنوان یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های پیام رسان موجود این امکان را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد تا نحوه ارائه اعلان یا نوتیفیکیشن برای بخش‌های مختلف و شرایط گوناگون را بهینه‌سازی کنند. برای مثال شما می‌توانید از طریق منوی تنظیمات واتساپ قابلیت ارائه اعلان صوتی در ازای دریافت پیام را فعال را غیر فعال کنید یا می‌توانید تنظیمات آن را به گونه‌ای بهینه‌سازی کنید که برای هر پیام دریافتی یک اعلان پاپ آپ بر روی نمایشگر ضمیمه شود.

غیر فعال کردن تمام نوتیفیکیشن در واتساپ اندرویدی

تصور کنید که بنا به هر دلیل تمایل دارید که به کلی هشدار یا نوتیفیکیشنی واتساپ را غیر فعال یا اصطلاحا قطع کنید. بدین منظور می‌توانید از تنظیمات بخش Apps یا Applications دستگاه اندرویدی خود استفاده کنید. روش انجام این عمل به شرح زیر است.

به بخش تنظیمات یا Settings دستگاه مراجعه کنید.

گزینه Apps یا Applications را انتخاب کنید.

برنامه واتساپ را انتخاب کنید.

تیک گزینه Show Notifications را بردارید.

به همین سادگی دستگاه اندرویدی شما از نمایش هر نوع نوتیفیکیشن یا اعلان توسط واتساپ جلوگیری به عمل می‌آورد. اما اگر تمایل داشتیم که فقط اعلان صوتی واتساپ را غیر فعال کنیم چطور؟ اینجاست که دیگر باید وارد تنظیمات خود اپلیکیشن واتس آپ شویم.

غیر فعال کردن اعلان صوتی پیام‌ها در واتساپ اندرویدی

حال تصور کنید که قصد داریم از ارائه هشدار صوتی توسط واتساپ در ازای دریافت پیام جدید جلوگیری کنیم. برای انجام این کار به شرح زیر عمل کنید:

برنامه واتساپ را اجرا کنید.

از طریق منوی اصلی به بخش Settings مراجعه نمایید.

گزینه Notifications را انتخاب کنید.

گزینه Conversation Tones را غیر فعال کنید.

با طی کردن مراحل فوق، واتساپ دیگر در ازای دریافت پیام جدید هیچ هشدار صوتی را ارائه نمی‌کند. دقت داشته باشید که این تنظیمات در شرایط برقراری تماس از طریق واتساپ اعمال نمی‌شوند و تنها مربوط به پیم‌های متنی هستند.

شخصی سازی شیوه ارائه اعلان برای پیام‌ها در واتساپ اندرویدی

حال تصور کنید که تمایل دارید نحوه ارائه اعلان یا نوتیفیکیشن از سوی واتساپ اندرویدی در ازای دریافت هر پیام جدید را بنا به سلیقه شخصی خود تنظیم نمایید. برای انجام این کار کافیست که مراحل زیر را طی کنید:

برنامه واتساپ را اجرا کنید.

از طریق منوی اصلی به بخش Settings مراجعه نمایید.

گزینه Notifications را انتخاب کنید.

در این منو زیرشاخه‌ای تحت عنوان Message Notifications ارائه شده که با استفاده از آن قادر به شخصی سازی شیوه ارائه اعلان برای پیام های دریافتی نسخه اندرویدی واتساپ خواهید بود. گزینه‌هایی که در این بخش ارائه شده‌اند به شرح زیر هستند.

گزینه Notification tone: با استفاده از این گزینه می‌توانید هشدار صوتی واتساپ برای دریافت هر پیام جدید را تغییر دهید.

گزینه Vibrate: با استفاده از این گزینه می‌توانید تنظیمات ویبره یا لرزشی را برای پیام‌های واتساپ اعمال کنید. برای مثال با انتخاب گزینه Default در این بخش، به محض دریافت پیام جدید واتساپ علاوه بر هشدار صوتی، دستگاهتان هشدار لرزشی یا ویبره هم ارائه می‌کند.

گزینه Popup notification: با استفاده از این گزینه می‌توانید تنظیمات نمایش نوتیفیکیشن به صورت پاپ آپ بر روی نمایشگر دستگاه اندرویدی خود را شخصی سازی کنید. برای مثال اگر گزینه Only when screen on را در این بخش انتخاب کنید، برنامه واتساپ فقط در شرایطی که ضمن روشن بودن صفحه نمایش پیام جدیدی در واتساپ دریافت شود، پنجره پاپ آپی را نمایش خواهد داد که حاوی پیام مد نظر است. با انتخاب گزینه Only when screen off دقیقا روند عکس طی می‌شود و فقط در شرایطی نوتیفیکیشن پاپ آپ از سوی واتساپ ارائه می‌شود که نمایشگر دستگاهتان خاموش باشد. گزینه No Popup هم به کلی این قابلیت را غیر فعال می‌کند و گزینه Always show popup تحت هر شرایط نمایش نوتیفیکیشن به صورت پاپ آپ را مقدور می‌سازد.

گزینه Light: با استفاده از این گزینه می‌توانید رنگ چراغ LED اعلان یا نوتیفیکیشن دستگاه اندرویدی خود را در ازای دریافت پیام جدید واتساپ شخصی سازی کنید.

شخصی سازی شیوه ارائه اعلان برای گروه‌های واتساپ اندرویدی

اما واتساپ این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد تا نحوه نمایش نوتیفیکیشن در ازای دریافت پیام‌های گروهی را هم شخصی سازی کنید. بدین منظور مراحل زیر را طی نمایید:

برنامه واتساپ را اجرا کنید.

از طریق منوی اصلی به بخش Settings مراجعه نمایید.

گزینه Notifications را انتخاب کنید.

در این منو زیرشاخه‌ای تحت عنوان Group notifications ارائه شده است که با استفاده از آن قادر به شخصی سازی شیوه ارائه اعلان برای پیام های دریافتی در گروه‌های واتساپ خواهید بود. گزینه‌هایی که در این بخش ارائه شده‌اند کاملا مشابه با حالت قبل و شامل Notification tone، Vibrate، Popup notification و Light هستند، بنابراین از شرح مجدد نحوه عملکرد آن‌ها صرف نظر می‌کنیم.

بنابراین تنظیمات اعلان در واتساپ شامل موارد متعددی می‌شود و کاربران آن می‌توانند علاوه بر تنظیم نحوه ارائه اعلان برای پیام‌های خصوصی، نحوه ارائه اعلان در ازای دریافت پیام‌های گروهی را هم شخصی سازی کنند.

شخصی سازی شیوه ارائه اعلان تماس‌ها در واتساپ اندرویدی

حتما می‌دانید که واتساپ علاوه بر امکان ارسال و دریافت پیام‌های متنی از قابلیت برقراری تماس صوتی و تصویری هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. بنابراین جای تعجبی ندارد که برای شخصی سازی شیوه نمایش اعلان تماس در این اپلیکیشن پیام رسان هم زیرشاخه اختصاصی در نظر گرفته شده باشد. برای شخصی سازی شیوه ارائه اعلان تماس در واتساپ اندرویدی به شرح زیر عمل کنید:

برنامه واتساپ را اجرا کنید.

از طریق منوی اصلی به بخش Settings مراجعه نمایید.

گزینه Notifications را انتخاب کنید.

در بخش پایانی این منو زیرشاخه‌ای تحت عنوان Call notifications ارائه شده است. با استفاده از گزینه‌های موجود در این زیرشاخه می‌تواند شیوه ارائه اعلان در ازای دریافت تماس واتساپ اندرویدی را شخصی سازی کنید.

برخلاف دو حالت قبل در این بخش تنها دو گزینه Ringtone و Vibrate ارائه شده‌اند. با استفاده از گزینه Ringtone می‌توانید صدای هشدار تماس واتساپ را تغییر داده و با استفاده از گزینه Vibrate قادر به شخصی سازی نحوه ارائه هشدار لرزشی در ازای دریافت تماس از واتساپ اندرویدی می‌شوید.

تنظیم شیوه ارائه اعلان برای گروه یا مخاطب خاص

اما تنظیماتی که پیش از این عنوان داشتیم، شرایط کلی تنظیمات اعلان در واتساپ محسوب می‌شوند. علاوه بر این تنظیمات کلی، واتساپ این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا شیوه ارائه اعلان برای برخی از مخاطبین یا گروه‌های مد نظرشان را از سایر موارد متمایز کنند. به بیان دیگر شما می‌توانید برای مخاطبین یا گروه‌های خود تنظیمات شیوه ارائه اعلان را به صورت اختصاصی هم انجام دهید. بدین منظور باید به شرح زیر عمل کنید:

برنامه واتساپ را اجرا کنید.

به تب CHATS مراجعه کنید.

به پنجره گفتگوی خود با مخاطب یا گروه مد نظر بروید.

نام گروه یا مخاطب مورد نظر را از منوی فوقانی صفحه لمس کنید.

گزینه Custom notification را انتخاب کنید.

تیک گزینه Custom notification را بزنید و تنظیمات مد نظرتان را اعمال کنید.

گزینه‌هایی که در این بخش ارائه شده‌اند مانند حالت‌های پیشین هستند که در مورد آن‌ها صحبت کرده بودیم. دقت داشته باشید که با انجام این روش، شیوه ارائه اعلان یا نوتیفیکیشن برای مخاطب یا گروه خاص مد نظرتان شخصی سازی می‌شود و سایر گروه‌ها و مخاطبین از تنظیمات پیش فرض ارائه اعلان برخوردار خواهند بود.

غیر فعال کردن اعلان صوتی گفتگو یا گروهی خاص در واتساپ

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که تنظیمات اعلان در واتساپ ارائه می‌کند مربوط به امکان غیر فعال کردن اعلان صوتی برای یک گفتگو یا گروه خاص می‌شود. در این شرایط اصطلاحا گروه یا گفتگوی مد نظر را میوت (Mute) می‌کنیم. برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید:

برنامه واتساپ را اجرا کنید.

به تب CHATS مراجعه کنید.

انگشت خود را بر روی پنجره گفتگو یا گروه مورد نظر قرار دهید و کمی نگه دارید تا یک ویبره کوچک را احساس کنید.

از منوی فوقانی صفحه، آیکون “بلندگو” را لمس کنید.

به همین سادگی ارائه اعلان صوتی به طور اختصاصی برای گفتگو یا گروه مورد نظر غیر فعال می‌شود. در این شرایط وضعیت ارائه اعلان سایر گروه‌ها و پنجره‌های گفتگو به شیوه‌ای خواهد بود که در حالت کلی تنظیمات اعلان در واتساپ اندرویدی تعیین کرده‌اید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + یک =