نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش ویرایش یک ویدیو در گوشی‌های اندرویدی

ویرایش یک ویدیو یا به اصطلاح برش آن در برخی از شرایط لازم است. با پیشرفتی که دوربین گوشی‌های هوشمند داشته‌اند، استفاده از دوربین آن‌ها هم به شدت افزایش یافته و حتی آمار نشان می‌دهد که خرید دوربین‌های دیجیتال معمولی‌تر به همین دلیل کاهش چشمگیری یافته است. اما ویدیوهایی که با استفاده از دوربین گوشی ذخیره می‌شوند، حافظه داخلی دستگاه را اشغال می‌کنند. بنابراین بهتر است که این ویدیوها از نظر مدت زمان به گونه‌ای تنظیم شوند که بخش زائدی در آن‌ها وجود نداشته باشد. برای دستیابی به این امر لازم است تا نسبت به حذف ابتدا یا انتهای یک ویدیو اقدام کرده و بخش‌های اضافه آن را حذف کنیم.

اما چگونه می‌توانیم با استفاده از تبلت یا گوشی اندرویدی خود نسبت به حذف ابتدا یا انتهای یک ویدیو یا به اصطلاح برش دادن آن اقدام کنیم؟ تا چند وقت پیش انجام این عمل بسیار دشوار بود و افراد به منظور انجام آن از اپلیکیشن‌های سوم شخص متنوعی استفاده می‌کردند. اما هم اکنون با استفاده از اپلیکیشن Photos که تقریبا به طور پیش فرض در تمام دستگاه‌های اندرویدی موجود است، می‌توانید نسبت به حذف ابتدا یا انتهای یک ویدیو و ویرایش مدت زمان آن اقدام کنید.

همانطور که اشاره داشتیم، اپلیکیشن Photos در دستگاه‌های اندرویدی قابلیت حذف ابتدا یا انتهای یک ویدیو را ارائه می‌کند. این اپلیکیشن به طور پیش فرض در اغلب گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی نصب است اما اگر بنا به هر دلیلی این اپلیکیشن در دستگاهتان نصب نبود، می‌توانید با استفاده از آیکون زیر به طور رایگان نسبت به دانلود آن از گوگل پلی استور (Google Play Store) اقدام نمایید.

دانلود اپلیکیشن Photos از گوگل پلی استور:

پس از نصب برنامه Photos آن را اجرا کنید. می‌توانید قابلیت بک آپ گیری (Backup) اتوماتیک این برنامه را غیر فعال کنید. اگر این قابلیت فعال باشد، تمام فایل‌های تصویری گوشی یا تبلت اندرویدی شما به طور اتوماتیک در سرویس ذخیره‌سازی ابری گوگل آپلود می‌شود. به بیان دیگر از تمام فایل‌های تصویری گوشی یا تبلت شما فایل بک آپ تهیه می‌شود و این امر ملزم به صرف حجم بسته اینترنتی خواهد بود. بنابراین بهتر است که این قابلیت را غیر فعال کنید.

در تصویر فوق اسلایدر آبی رنگ موجود در کنار گزینه Back up & Sync فعال است. برای غیر فعال کردن قابلت بک آپ گیری از محتوای تصویری دستگاه باید این اسلایدر را غیر فعال کنید و نهایتا گزینه Done را لمس کنید.

پس از انتخاب گزینه Done لیستی از فایل‌های تصویری در دسترس نمایان می‌شود. در این لیست ویدیویی را انتخاب کنید که قصد دارید نسبت به ویرایش آن و حذف ابتدا یا انتهای آن ویدیو اقدام نمایید. پس از انتخاب ویدیوی مد نظر، آیکونی که در تصویر فوق نمایش داده شده و شکل مداد دارد را لمس کنید.

اگر ویدیوی انتخابی شما پیش از این در سرویس ابری گوگل آپلود شده باشد و در حافظه داخلی دستگاهتان موجود نباشد با محیطی شبیه به تصویر فوق رو به رو می‌شوید که در این شرایط باید آیکون سه نقطه موجود در گوشه بالا و سمت راست صفحه را لمس و گزینه Download را انتخاب کنید.

پس از انجام دانلود و یا در شرایطی که ویدیو انتخابی در حافظه داخلی دستگاه اندرویدیتان موجود باشد با محیطی مشابه با تصویر فوق مواجه خواهید شد. در بخش زیرین صفحه می‌توانید ویدیو مورد نظر را برش دهید. انجام این عمل بسیار ساده بوده و هیچ دردسری را به همراه ندارد. پس از انتخاب مدت زمان مد نظرتان باید آیکون با عنوان Save موجود در بالای صفحه را لمس کنید تا ویدیوی برش داده شده شما ذخیره شود.

پس از انجام مراحل فوق مشاهده خواهید کرد که نسخه برش داده شده ویدیوی مورد نظر در کنار نسخه اصلی آن موجود خواهد بود. اگر تمایل داشته باشد می‌توانید نسبت به حذف نسخه اصلی آن که طولانی بوده اقدام کنید. بدین صورت و با استفاده از برنامه Photos گوگل می‌توانید نسبت به حذف ابتدا یا انتهای یک ویدیو یا به اصطلاحا برش آن اقدام کنید. برنامه Photos به واقع فرآیند حذف ابتدا یا انتهای یک ویدیو را برای کاربران دستگاه‌های هوشمند اندرویدی آسان کرده است.

1/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 2 =