نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش کاهش مصرف اینترنت سیم کارت در اینستاگرام

اینستاگرام مبتنی بر اشتراک گذاری عکس و ویدیوهای نسبتا کوتاه است. بنابراین جای تعجبی ندارد که استفاده از این برنامه منجر به مصرف حجم بالایی از بسته اینترنتی شما شود. در اغلب موارد گر به شبکه وای فای متصل باشید، مصرف حجم اینترنت چندان حائز اهمیت نیست اما اگر از اینترنت سیم کارت یا همان موبایل دیتا (Mobile Data) استفاده کنید، بدون تردید مصرف بیش از اندازه داده و اینترنت برایتان جالب توجه نبوده و هزینه‌های گزافی را به همراه خواهد داشت. بنابراین بسیار جالب می‌شود اگر می‌توانستیم مصر اینترنت برنامه اینستاگرام را در شرایط استفاده از اینترنت سیم کارت کاهش دهیم! به نظر شما آیا این امر امکانپذیر است؟

خوشبختانه این امر امکانپذیر است و اینستاگرام بدین منظور یک گزینه اختصاصی را در منوی تنظیمات خود ارائه می‌کند. این گزینه با عنوان Use Less Data در بخشی از تنظیمات اینستاگرام که با عنوان Cellular Data Use به معنای “داده مصرفی سلولی (سیم کارت)” مشخص شده قابل دسترس است. با استفاده از این گزینه می‌توانید نسبت به کاهش مصرف اینترنت سیم کارت در اینستاگرام اقدام کنید. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه فعال سازی این گزینه و کاهش مصرف اینترنت سیم کارت در اینستاگرام بپردازیم.

فعال سازی گزینه Use Less Data چه تغییری در عملکرد اینستاگرام ایجاد می‌کند؟

عبارت Use Less Data به معنای “مصرف داده کمتر” است. با فعال کردن این گزینه از منوی تنظیمات برنامه اینستاگرام می‌توانید میزان مصرف اینترنت سیم کارت در این اپلیکیشن را کاهش دهید. در بخش بعدی به آموزش نحوه فعال کردن این گزینه می‌پردازیم، اما پی اینکه نحوه فعال سازی این گزینه را شرح دهیم بهتر است به نحوه عملکرد و تاثیرگذاری آن اشاره‌ای داشته باشیم. به نظر شما فعال کردن گزینه Use Less Data چگونه منجر به کاهش مصرف اینترنت سیم کارت در اینستاگرام می‌شود؟

بنا به گفته اینستاگرام، هنگامی که کاربر در حال استفاده از این اپلیکیشن است، ویدیوهای آن به طور اتوماتیک و پیش از اینکه کاربر آن‌ها را باز کند، پیش بارگذاری می‌شوند. به عنوان مثال تصور کنید که در صفحه اصلی یا منوی فید اینستاگرام که پست‌های فالووینگ‌هایتان در آن لیست می‌شوند حضور دارید.

در این شرایط اپلیکیشن اینستاگرام پست‌های ارسالی را آنالیز می‌کند و هنگامی که به یک ویدیو برسد، بدون اطلاع رسانی به شما نسبت به بارگذاری اولیه آن اقدام می‌نماید. این موضوع سبب می‌شود که به محض رسیدن شما به آن ویدیو، شاهد اجرای آن باشید و به این صورت از سرعت بالای عملکرد اینستاگرام لذت ببرید! اما این سرعت بالا منجر به مصرف حجم بسته اینترنتی شما می‌شود چرا که تمام ویدیوهای موجود به طور اتوماتیک توسط اینستاگرام پیش بارگذاری می‌شوند.

با فعال سازی گزینه Use Less Data این قابلیت در حین استفاده از اینترنت سیم کارت یا همان موبایل دیتا غیر فعال می‌شود. این موضوع سبب می‌گردد تا سرعت بارگذاری و اجرای ویدیوهای اینستاگرام کاهش پیدا کند و پیش بارگذاری آن‌ها انجام نشود. ویدیوها در این شرایط تنها زمانی بارگذاری می‌شوند که به آن‌ها مراجعه کنید.

در نظر داشته باشید که گزینه Use Less Data منجر به غیر فعال شدن قابلیت بارگذاری اتوماتیک ویدیو به محض انتخاب نمی‌شود. بنابراین حتی اگر این گزینه فعال باشد هم با انتخاب یک ویدیو، بارگذاری آن به طور اتوماتیک انجام خواهد شد. حال نوبت به آن رسیده تا نحوه فعال سازی گزینه Use Less Data را در اینستاگرام آموزش دهیم.

آموزش کاهش مصرف اینترنت سیم کارت در اینستاگرام با فعال سازی گزینه Use Less Data

همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم، گزینه Use Less Data از طریق یک گزینه موجود در بخش تنظیمات اینستاگرام که تحت عنوان Cellular Data Use شناخته می‌شود، قابل فعال سازی است. به منظور فعال کردن گزینه Use Less Data و کاهش مصرف اینترنت سیم کارت در اینستاگرام مراحل زیر را طی کنید:

اپلیکیشن اینستاگرام را اجرا کنید و وارد بخش پروفایل شوید. با لمس گزینه سمت راست موجود در منوی زیرین اینستاگرام که با نماد یک آدمک نمایش داده شده می‌توانید وارد بخش پروفایل شوید.

حال آیکون چرخ دنده موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه را لمس کنید. اگر از نسخه اندرویدی اینستاگرام استفاده می‌کنید این آیکون به سه نقطه نمایش داده می‌شود.

حال که وارد منوی تنظیمات یا همان Settings اینستاگرام شدید، باید گزینه Cellular Data Use را انتخاب کنید.

سپس گزینه Use Less Data را فعال نمایید.

با انجام مراحل فوق قابلیت Use Less Data در اینستاگرام شما فعال می‌شود و به این صورت پروسه کاهش مصرف اینترنت سیم کارت در اینستاگرام به پایان می‌رسد. در نظر داشته باشید که این گزینه تنها در شرایط اتصال به اینترنت سیم کارت یا همان موبایل دیتا کارایی لازم را ارائه می‌کند و در حین اتصال به اینترنت وای فای کارایی ندارد.

ساخت زیر نویس ویدئو با موبایل

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =