نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش استفاده از آپدیت استاتوس واتس اپ (WhatsApp Status)

واتس اپ در به روز رسانی جدیدی که برای اپلیکیشن پیام رسان خود ارائه کرد، این امکان را در اختیار کاربران قرار داده تا علاوه بر متن، عکس ویدیو را هم به عنوان استاتوس ارسال کنند. در این مقاله قصد داریم که به معرفی و آموزش استفاده از آپدیت استاتوس واتس اپ بپردازیم.

واتس اپ در جدیدترین آپدیت یا به روز رسانی خود قابلیت جدیدی را به این اپلیکیشن پیام رسان اضافه کرد که به آن واتس اپ استاتوس یا WhatsApp Status گفته می‌شود. به موجب این قابلیت بخشی تحت عنوان Satus یا استاتوس در برنامه واتس اپ ارائه می‌شود. بدین صورت شما دیگر محدود به استفاده از متن و پیام نوشتاری به عنوان استاتوس نخواهید بود و می‌توانید اموجی، عکس یا حتی ویدیوهای مورد نظرتان را به عنوان استاتوس در واتس اپ ارسال کنید. این قابلیت بسیار شبیه به قابلیت مشابهی است که اپلیکیشن اسنپ چت (Snapchat) ارائه می‌کند (اسنپ چت استوریز)، البته با این تفاوت که واتس اپ اشاره داشته محتوای استاتوس کاربرانش به طور کاملا رمزگذاری شده ارائه می‌شود و ضریب امنیت بالایی دارد. استاتوس های واتس اپ برای مدت زمان 24 ساعت نمایش داده می‌شوند.

در این مقاله قصد داریم که به معرفی و آموزش استفاده از آپدیت استاتوس واتس اپ (WhastApp Status) بپردازیم و توضیحات تکمیلی در مورد این قابلیت ارائه کنیم. دقت داشته باشید که ما از نمونه تصاویر نسخه آی او اسی برنامه واتس اپ استفاده کرده‌ایم و ممکن است که در نسخه اندرویدی این برنامه آپدیت استاتوس واتس اپ از نظر روش استفاده به شیوه متفاوتی ارائه شود.

چه زمان و چگونه آپدیت استاتوس واتس اپ را دریافت می‌کنیم؟

نکته جالب توجه در اینجاست که برای استفاده از این قابلیت و اضافه شدن آپدیت استاتوس واتس اپ هیچ به روز رسانی ارائه نمی‌شود. هر زمان که این قابلیت برایتان قابل استفاده باشد، به صورت اتوماتیک در نسخه فعلی واتس اپ نصب شده در دستگاهتان آن را مشاهده خواهید کرد. هم اکنون آخرین نسخه واتس اپ ورژن 2.17.24 است، بنابراین اگر این نسخه از برنامه نام برده شده در دستگاهتان نصب باشد و برای استفاده از آپدیت استاتوس واتس اپ نیازی به نصب به روز رسانی جدیدی نخواهید داشت و این قابلیت به طور اتوماتیک و در شرایطی که مقدور باشد به اپلیکیشن شما اضافه می‌شود. آپدیت استاتوس واتس اپ برای تمام نسخه‌های آی او اس، اندروید و ویندوزفون واتس اپ ارائه خواهد شد.

به نظر می‌رسد که در این بین، کاربران نسخه iOS برنامه واتس اپ زودتر از سایر کاربران از جمله کاربران اندرویدی، آپدیت استاتوس واتس اپ را دریافت کنند. هنگامی که آپدیت استاتوس واتس اپ در آیفون یا آیپدتان قابل استفاده شود، یک آیکون اختصاصی در منوی زیرین و سمت چپ برنامه واتس اپ اضافه می‌شود که Status نام دارد. همچنین گزینه Contacts پس از آپدیت استاتوس واتس اپ با آیکون دوربین (Camera) جایگزین می‌شود. ظاهرا در آپدیت استاتوس واتس اپ برای نسخه اندرویدی این برنامه، آیکون دوربین مورد نظر در کنار پنجره هر یک از مکالمات کاربر قرار می‌گیرد.

چه کسی استاتوس واتس اپ شما را می‌بیند؟

شما می‌توانید با مراجعه به منوی تنظیمات و سپس انتخاب گزینه Privacy از نظر نمایش استاتوس واتس اپ برای کاربران این برنامه تغییرات مد نظرتان را اعمال کنید. در حالت پیش فرض تمام افرادی که در لیست مخاطبین شما قرار داشته باشند قادر به مشاهده استاتوس شما می‌شوند، اما طبیعی است که این امر قابل تغییر باشد. هنگامی که از طریق منوی زیرین واتس اپ به بخش Status مراجعه می‌کنید، یک گزینه آبی رنگ در بخش فوقانی صفحه با عنوان Privacy Settings نمایان می‌شود. با انتخاب این گزینه به منوی تنظیم وضعیت نمایش استاتوس برای کاربران منتقل می‌شود. با لمس گزینه Privacy موجود در گوشه سمت چپ و بالای بخش Status واتس اپ هم قادر به مراجعه به تنظیمات این بخش خواهید بود.

همانطور که در عکس فوق مشاهده می‌کنید، شما می‌توانید سه گزینه یا حالت مختلف را برای نمایش استاتوس خود در نظر بگیرید. عملکرد هر یک از این سه گزینه به شرح زیر است:

گزینه My Contacts: با انتخاب این گزینه تمام کاربرانی که در لیست مخاطبین واتس اپ شما وجود داشته باشند قادر به مشاهده وضعیت استاتوس شما خواهند بود.

گزینه My Contacts Except: انتخاب این گزینه حالتی مشابه با حالت قبل (My Contacts) را در پی دارد. بنابراین استاتوس شما برای تمام افرادی که در لیست مخاطبینتان حضور داشته باشند قابل نمایش می‌شود، اما با این تفاوت که شما می‌توانید افراد خاصی را از این قضیه مستثنا کنید و از نمایش استاتوس خود برای برخی از مخاطبینی که انتخاب می‌کنید، جلوگیری به عمل آورید.

گزینه Only Share With: با انتخاب این گزینه، استاتوس واتس اپ شما برای هیچ کاربری نمایش داده نمی‌شود و تنها کاربران خاصی که شما آن‌ها را انتخاب می‌کنید، قادر به مشاهده استاتوس واتس اپ‌تان می‌شوند.

نکته حائز اهمیت در این است که اگر پس از ایجاد یک استاتوس جدید، تنظیمات مربوط به نحوه نمایش آن را تغییر دهید، این تنظیمات بر روی استاتوس فعلی اعمال نمی‌شوند و تنها برای  استاتوس های بعدی اعمال خواهند شد. بنابراین حتما اول تنظیمات مربوط به نحوه نمایش استاتوس واتس اپ را باب میل خود تعیین کنید و سپس به آپدیت استاتوس واتس اپ بپردازید.

چگونه استاتوس دوستان خود را مشاهده کنیم؟

اما چگونه می‌توانیم استاتوس سایر دوستان و مخاطبین خود در برنامه واتس اپ را ببینیم؟ اگر تجربه استفاده از قابلیت استوریز اسنپ چت و اینستاگرام را داشته باشید، انجام این عمل برایتان ساده‌تر می‌شود. برای مشاهده استاتوس های دوستان خود در واتس اپ کافیست که به منوی Status مراجعه کنید. به این صورت لیستی از استاتوس های دوستانتان نمایان می‌شود. با لمس صفحه نمایش در حین پخش ویدیوهای استاتوس می‌توانید آن‌ها را متوقف کنید. با کشیدن انگشت خود به سمت راست و چپ هم می‌توانید مابین استاتوس های مختلف جهش داشته باشید. همچنین با کشیدن انگشت خود به سمت بالا می‌توانید برای استاتوسی که مشاهده می‌کنید پاسخ ارسال کنید!

چگونه استاتوس خود در واتس اپ را تغییر دهیم؟

پس از اینکه آپدیت استاتوس واتس اپ برایتان قابل استفاده شد می‌توانید نسبت به تغییر استاتوس خود وارد عمل شوید. شما برای انجام این عمل می‌توانید از متن، اموجی، عکس و حتی ویدیو استفاده کنید و کاملا شبیه به قابلیت استوریز اینستاگرام و اسنپ چت آزادی عمل دارید. به منظور تغییر استاتوس خود می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

اگر تمایل دارید که یک عکس یا ویدیو را به عنوان استاتوس خود ارسال کنید، کافیست که برنامه واتس اپ را اجرا و آیکون دوربین موجود را لمس کنید. سپس می‌توانید یک عکس یا ویدیوی آنی را ضبط کنید یا یک ویدیو و عکس را از Camera Roll دستگاه انتخاب و به عنوان استاتوس واتس اپ با سایر مخاطبین اشتراک گذاری نمایید.

شما می‌توانید بر روی عکس‌های مد نظرتان که قصد دارید از آن‌ها به عنوان استاتوس استفاده کنید، نقاشی هم بکشید! کشیدن نقاشی، اضافه کردن اموجی، نوشتن متن و حتی اضافه کردن “توضیحات” یا “Caption” هم از دیگر قابلیت‌هایی است که پیش از ارسال استاتوس در اختیارتان قرار می‌گیرد.

با لمس آیکون ارسال می‌توانید استاتوس خود را ارسال کنید. جالب است بدانید که امکان ارسال استاتوس به طور مستقیم در پنجره‌های گفتگوی واتس اپ هم وجود دارد، بنابراین شما می‌توانید استاتوس واتس اپ خود را مستقیما برای مخاطبین خاص مورد نظرتان هم پیام خصوصی کنید.

بنابراین همانطور که می‌بینید استفاده از آپدیت استاتوس واتس اپ به هیچ وجه پروسه پیچیده‌ای را به همراه ندارد. شما به راحتی می‌توانید نسبت به تغییر استاتوس خود و ارسال آن برای سایر کاربران وارد عمل شوید.

ویدیوهای ارسالی در استاتوس واتس اپ چند ثانیه‌ای هستند؟

برخلاف اسنپ چت که کاربران آن محدود به ارسال ویدیوهای 10 ثانیه‌ای هستند، واتس اپ این محدودیت را به 45 ثانیه افزایش داده است! بنابراین ویدیوهایی که از آن‌ها به عنوان استاتوس واتس اپ استفاده می‌کنید حداکثر می‌توانند 45 ثانیه‌ای باشند. در صورتی که مدت زمان ویدیوی شما از 45 ثانیه بیشتر باشد، واتس اپ به طور اتوماتیک آن را برش داده و به یک ویدیوی 45 ثانیه‌ای تبدیل و در استاتوس ارائه می‌کند.

آیا امکان استفاده از تصاویر متحرک گیف (GIF) به عنوان استاتوس واتس اپ وجود دارد؟

این روزها میزان استفاده از تصاویر متحرک گیف به شدت رواج یافته و این نوع تصویر در بین کاربران بسیار محبوب شده‌اند. بنابراین واتس اپ امکان استفاده از فایل‌های گیف به عنوان ویدیوی استاتوس را فراهم کرده است. در نظر داشته باشید که استاتوس شما در واتس اپ برای مدت زمان 24 ساعت نمایش داده می‌شود و پس از آن به طور اتوماتیک حذف خواهد شد.

چه کسانی استاتوس شما را دیده‌اند؟

در بخش زیرین استاتوس واتس اپ شما عددی نمایش داده می‌شود که مربوط به تعداد بازدید کنندگان استاتوس است. با کشیدن انگشت خود به سمت بالا می‌توانید لیست مخاطبینی را ببینید که استاتوس واتس اپ شما را مشاهده کرده‌اند. در نهایت باید اشاره کنیم که سایر کاربران واتس اپ قادر به ضبط اسکرین شات از استاتوس شما هستند و هیچ پیغام هشدار یا اطلاع رسانی در قبال این عمل سایر کاربران برایتان ارسال نمی‌شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − یک =