نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

درباره آی سی لایت چه میدانید؟

آی سی لایت یکی از مهم ترین اجزای گوشی است که در صورت خراب شدن آن عملکرد تمام اجزا و قطعات تلفن همراه به طور کامل مختل خواهد شد.

همانطور که میدانید موبایل ها هم مانند سایر محصولات دیجیتال از اجزا و قطعات مختلفی تشکیل شده اند که خرابی هر یک عملکرد آن ها را مختل خواهد کرد. در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه عملکرد آی سی لایت گوشی های هوشمند آشنا کنیم پس همراه ما باشید.

آی سی لایت چیست؟

تلفن های همراه از اجزا و قطعات بسیاری تشکیل شده اند در این میان آی سی لایت یکی از مهم ترین قطعات سخت افزاری موبایل محسوب شده که وظیفه تامین انرژی مورد نیاز آن را بر عهده دارد.

IC لایت دقیقا روی برد و مدار اصلی قرار گرفته و انرژی مورد نیاز برای راه اندازی اسمارت فون (گوشی هوشمند) را فراهم میکند به عبارت بهتر اگر IC موبایل آسیب ببیند دیگر نمیتوان از آن استفاده نمود.

دلایل خرابی آی سی لایت گوشی

مهم ترین دلیل خرابی آی سی لایت، نوسانات جریان برق بوده و بهترین راه جلوگیری از آن شارژ به موقع و سریع تلفن همراه است البته امروزه آی سی ها نسبت به قبل از کیفیت بالاتری برخوردار هستند با این وجود ممکن است بر اثر عوامل مختلف مانند وارد شدن ضربه یا زمین افتادن گوشی این قطعه دچار آسیب شود که بهترین راه جلوگیری از ان استفاده از گلس محافظ است.

آبخوردگی گوشی

همانطور که میدانید آی سی گوشی در معرض مستقیم جریان برق قرار گرفته و در صورت نفوذ آب یا مایعات دیگر به داخل آن به سرعت اتصالی کرده و از کار می افتد برای جلوگیری از بروز این مشکل از ورود مایعات به داخل تلفن همراه خود بپرهیزید.

وظایف اصلی آی سی لایت

دلایل دیگر خرابی این قطعه عبارتند از پایان طول عمر آی سی لایت و کار کردن زیاد با تلفن همراه.

تامین ولتاژ

همانطور که ابتدای مقاله اشاره کردیم آی سی لایت یکی از قطعات مهم سخت افزاری تلفن همراه است که وظیفه تامین ولتاژ و جریان برق آن را بر عهده دارد.

مدیریت بخش های مختلف گوشی

یکی دیگر از وظایف IC لایت، کنترل و مدیریت بخش های مختلف گوشی های هوشمند است که از مهم ترین آنها میتوان به کنترل و تنظیم نور صفحه نمایش اشاره کرد.

خواندن اطلاعات حافظه

آی سی لایت تاثیر زیادی در خواندن اطلاعات فلش مموری داشته و در صورت خرابی، کاربر را دچار مشکل میکند.

اهمیت آی سی لایت در گوشی

بیشتر قطعات و اجزای گوشی های هوشمند در ارتباط مستقیم با این قطعه هستند از طرفی یکی از مسئولیت های مهم این قطعه تشخیص خرابی هدفون یا هندزفری موبایل است همچنین در صورت خرابی این قطعه عملکرد اجزای گوشی مانند دکمه پاور و تعیین صدا (ولوم)، دکمه silent، دوربین، باتری، سی پی یو و NTC دچار مشکل میشود.

نشانه های خرابی آی سی

خاموش شدن ناگهانی گوشی

وقتی آی سی گوشی آسیب میبیند، شارژگیری به درستی انجام نشده و دستگاه ناگهان خاموش میشود.

خراب شدن باتری

گاهی اوقات نوسانات برق باعث سوختن آی سی لایت و به دنبال آن خراب شدن باتری میشود بهترین راه جلوگیری از بروز این مشکل استفاده از شارژر و پاور بانک اورجینال است.

آنتن دهی ضعیف

حتما برایتان پیش آمده که تلفن همراهتان در بعضی مکان ها آنتن دهی ضعیفی داشته یا اصلا آنتن ندارد علت این موضوع مناسب نبودن قاب گوشی و خرابی آی سی لایت است که تنها راه رفع این مشکل تعویض قطعه آسیب دیده میباشد.

کم شدن نور صفه نمایش

یکی از وظایف مهم آی سی لایت تنظیم و کنترل نور صفحه نمایش گوشی است پس در خرابی این قطعه نور پیش زمینه نمایشگر کم شده یا صفحه تاریک میشود که با تعویض آی سی این مشکل رفع میگردد.

سخن آخر اینکه اگر نشانه های خرابی آی سی لایت در تلفن همراه شما مشاهده شد، بلافاصله نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام کرده تا از بروز آسیب های جدی تر جلوگیری کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 1 =