نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش اتصال گوشی اندروید به تلویزیون

امروزه با استفاده از روش های مختلف میتوان گوشی های هوشمند را به تلویزیون متصل کرده و به راحتی فیلم یا عکس مورد علاقه خود را در صفحه نمایش های بزرگ و عریض تماشا کرد.

اتصال گوشی های اندروید به تلویزیون از طریق روش های متعددی امکان پذیر بوده که در ادامه به توضیح برخی از آن ها میپردازیم.

روش های اتصال گوشی اندروید به تلویزیون

گوشی های هوشمند اغلب به دو روش باسیم و بیسیم به تلویزیون متصل میشوند.

اتصال باسیم

برای اتصال از این طریق به کابل های HDMI ,MHL/SlimPort ,

 و کابل MHL نیاز دارید.

اتصال بیسیم

گاهی اوقات اتصال از طریق کابل میسر نبوده یا دستگاه شما پورت لازم برای اتصال را ندارد در این شرایط میتوان از طریق Miracast، Chromecas ،WiDi و DLNA اتصال مورد نظر را برقرار نمود. در بخش بعدی توضیحات بیشتری درباره نوع اتصال گوشی های اندروید به تلویزیون داده میشود.

روش های اتصال باسیم گوشی به تلویزیون

واژه HDMI مخفف عبارت High Definition Multimedia Interface و به معنای کابل چند رسانه ای با وضوح بالا است. با استفاده از این کابل میتوان اطلاعات مورد نظر را بین دو دستگاه رد و بدل کرد.

اتصال گوشی به تلویزیون از طریق کابل HDMI

اغلب تلویزیون های هوشمند امروزی، دوربین های دیجیتال، کنسول های بازی و… پورت اتصال به کابل HDMI را داشته همچنین یکی از مزایای استفاده از این کابل همگام سازی و تطبیق همزمان تصویر و صداست به عبارت بهتر زمانیکه شما گوشی خود را به تلویزیون متصل میکنید، صدا و تصویر ویدئو به طور همزمان از دستگاه مقصد (تلویزیون) پخش شده و در این بین گوشی شما تنها نقش منبع را بازی میکند.

اکثر کابل های چند رسانه ای (HDMI) 1.5 تا 5 متر بوده که بسته به نیاز کاربر میتوان کابل 20 متری هم در بازار پیدا کرد. کابل HDMI در انواع مختلفی در بازار وجود داشته که سه نوع اصلی آن عبارتند از:

  • HDMI Type A (نوع اول)؛
  • HDMI Type C (نوع دوم)؛
  • HDMI Type D (نوع سوم)؛

یادآوری میکنیم برای استفاده از کابل چند رسانه ای تلویزیون و گوشی باید قابلیت مورد نظر را پشتیبانی کرده و پورت لازم را دارا باشند.

اتصال از طریق Slim port

استفاده از کابل HDMI یکی از بهترین و آسان ترین روش ها برای اتصال گوشی اندروید به تلویزیون میباشد اما متاسفانه برخی گوشی های هوشمند قدیمی پورت مخصوص چند رسانه ای را ندارند در این شرایط میتوان از روش دیگری به نام MHL استفاده نمود.

MHL مخفف عبارت Mobile High Definition Link و به معنای پیوند اچ دی موبایل است برخی اوقات به جای استفاده از روش MHL میتوان از روش Slim port برای اتصال دو دستگاه استفاده نمود.

روش اتصال MHL و Slim port مشابه اتصال HDMI بوده با این تفاوت که در این دو روش پورت یو اس بی (USB) گوشی همانند خروجی عمل کرده و در این میان به یک رابط اختصاصی یا دانگل نیاز دارید.

Slim port و MHL اطلاعات صوتی و تصویری را به طور همزمان انتقال داده همچنین وجود یک رابط اختصاصی (دانگل) باعث سازگاری دو دستگاه میشود.

بعد انتخاب کابل مناسب کافیست آن را به همزمان به گوشی و تلویزیون متصل کرده و از تماشای محتوای مورد نظر لذت ببرید.

نکته: برای اتصال گوشی به تلویزیون با اسفاده از کابل هیچ نیازی به راه اندازی نرم افزار خاص یا روت کردن دستگاه نیست.

راه های اتصال بیسیم گوشی اندروید به تلویزیون

راه های مختلفی برای اتصال بیسیم گوشی به تلویزیون وجود داشته که رایج ترین آن ها میراکست و دانگل کروم است این دو روش بسیار کارآمد بوده و اغلب تلویزیون و گوشی های هوشمند را پوشش میدهند.

روش میراکست (Miracast)

میراکست یک شبکه Ad-hoc بین دو دستگاه مورد نظر (تلویزیون و گوشی) ایجاد کرده و برای استفاده از آن تلویزیون شما حتما باید این قابلیت را پشتیبانی کند.

امروزه بیشتر تلویزیون های اسمارت (هوشمند) قابلیت میراکست را پشتیبانی کرده، به همین دلیل برای اتصال گوشی به تلویزیون نیازی به نصب قطعه سخت افزاری نیست.

مهم ترین مزیت استفاده از Miracast امکان نصب و راه اندازی سریع و آسان آن است به این صورت که ابتدا دستگاه مورد نظر را جستجو کرده سپس محتوای مورد نظر روی نمایشگر تلویزیون مشاهده میگردد.

استفاده از روش دانگل کروم کست

کروم کست یک رایبط اختصاصی ( دانگل) کوچک و شبیه فلش مموری است. این دانگل سیار میتواند از طریق برقراری ارتباط با یک شبکه وای فای فرستنده (گوشی) را به گیرنده (تلویزیون) متصل کرده و محتوا را نشان دهد. شرط استفاده از این روش این است که اندروید گوشی شما حداقل 4.2 باشد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + هفده =