نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با اجزای صفحه نمایش گوشی

وقتی صحبت از شکستن صفحه نمایش گوشی میشود اکثر افراد تصور میکنند تاچ یا گلس تلفن همراهشان دچار ترک یا شکستگی شده در حالی که صفحه نمایش گوشی های هوشمند از اجزای مختلفی تشکیل شده که هرکدام وظیفه خاصی بر عهده دارند. در ادامه با قطعات و اجزای تشکیل دهنده گوشی بیشتر آشنا می­شویم.

صفحه نمایش گوشی از چند بخش تشکیل شده است؟

گلس ال سی دی (LCD)

گلس ال سی دی یا اصطلاحا ورق ال سی دی یک لایه از جنس شیشه است که به کاربر اجازه تماس مستقیم با تاچ گوشی را نمیدهد.

توجه کنید گلس ال سی دی با لایه محافظت کننده آن کاملا متفاوت بوده و اغلب توسط شرکت های سازنده به کمک دستگاه های مختلف روی تاچ پرس میشود.

تاچ

نام دیگر آن دیجیتایزر است و دقیقا زیر گلس ال سی دی (گلس محافظ) قرار میگیرد.

تاچ اسکرین در واقع لایه ای است که در برابر فشارهای دست کاربر بسیار حساس بوده و محل دقیق این فشار ها را به پردازنده منتقل میکند.

شایان ذکر است اگر تاچ اسکرین را از اجزای صفحه نمایش گوشی حذف کنیم، اجرای دستورات با لمس دست غیر ممکن خواهد شد. تاچ دارای یک کابل ارتباط دهنده است که روی مادر برد (برد اصلی) نصب میشود.

LCD (ال سی دی)

ال سی دی زیر تاچ اسکرین قرار گرفته و در واقع یک لایه ی شیشه ای با الگوهای خاص میباشد.

وظیفه اصلی این قطعه نمایش تصویر در نمایشگر موبایل است و مانند تاچ اسکرین از یک کابل ارتباط دهنده تشکیل شده که روی برد اصلی نصب میگردد.

خرابی های رایج ال سی دی

سیاه شدن صفحه نمایش و عدم مشاهده کامل تصویر از رایج ترین مشکلات LCD گوشی است.

بک لایت

نور پس زمینه (بک لایت) مجموعه ای از چراغ های منور است که دقیقا به صورت لایه ای زیر ال سی دی قرار دارد. این لایه بدون واسطه به پشت ال سی دی متصل شده و خرابی های صفحه نمایش گوشی مربوط به این بخش است.

فریم

تمام اجزا و قطعات صفحه نمایش گوشی روی فریم قرار گرفته و تشکیل یک مجموعه کامل کنار یکدیگر را میدهند به عبارت بهتر گلس، تاچ اسکرین و بک لایت روی لایه فریم LCD پرس شده و یک مجموعه واحد را تشکیل میدهند.

خرابی های رایج صفحه نمایش گوشی

متداول ترین مشکلات صفحه نمایش گوشی های هوشمند مربوط به گلس روی ال سی دی یا تاچ اسکرین است که در ادامه به توضیح هر یک خواهیم پرداخت.

هنگامی که فشار یا ضربه ای به موبایل وارد میشود ابتدا باید از سلامت گلس روی ال سی دی مطمئن شویم زیرا این قطعه در معرض مستقیم انواع ضربه و فشارها قرار دارد.

اگر صرفا گلس موبایل شکسته و به اجزای دیگر نظیر ال سی دی، فریم یا بک لایت آسیبی نرسیده باشد، با تعویض گلس مشکل به وجود آمده رفع خواهد شد.

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم لایه ای lcd و تاچ گوشی های هوشمند اغلب به یکدیگر پرس شده و مجزا نیستند بنابراین در صورت خرابی گوشی موبایل، لازم است مجموعه ال سی دی و تاچ اسکرین آن تعویض شود که هزینه آن معادل زمانی است که صرفا ال سی دی تلفن همراه شکسته باشد.

نکات مهم هنگام تعویض قطعات صفحه نمایش

هنگام بروز مشکل در گوشی هوشمند خود قبل هر چیز پیام یا خطای مشاهده شده را بررسی کرده یا در گوگل جستجو نمایید.

اگر به هر دلیلی مشکل به سادگی قابل رفع نبود، مثلا تاچ یا ال سی دی گوشی شما آسیب دیده یا شکسته بود، برای تعویض یا تعمیر آن حتما به نمایندگی های شرکت سازنده مراجعه کرده و از متخخصین خبره در این زمینه کمک بگیرید.

نکته آخر اینکه اگر برای تعویض یا تعمیر قطعات تلفن همراه خود دچار مشکل هستید، از طریق بخش نظرات سایت با ما در ارتباط باشید.

3/5 (2 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =