نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اشتباهات رایج در استفاده از گوشی های هوشمند

گوشی های هوشمند یا اصطلاحا اسمارت فون امروزه یکی از مهم ترین، کاربردی ترین و ارزشمند ترین ابزار برای افراد محسوب شده و تمام زندگی ابعاد زندگی افراد را تحت تاثیر قرار میدهد. در این میان استفاده از این گجت های کاربردی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و برای استفاده از آنها باید و نبایدهایی وجود دارد. در این مقاله قصد داریم شما را با رایج ترین اشتباهات در استفاده از تلفن های همراه آشنا سازیم پس اگر قصد تعویض گوشی خود یا خرید مدل جدید را دارید، این مطلب را از دست ندهید.

آشنایی با اشتباهات رایج استفاده از گوشی های هوشمند

عدم استفاده از تکنولوژی فست شارژ

متاسفانه برخی از کاربران گوشی های اندروید و آیفون به خاطر ترس از قابلیت فست شارژ اسمارت فون خود ترجیح میدهند از یک شارژر معمولی استفاده کنند در حالی که ویژگی مذکورکاربردهای فراوانی دارد. در ادامه توضیحات بیشتری درباره تکنولوژی فست شارژ در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

 فست شارژ چیست؟

قابلیت فست شارژ اولین بار توسط شرکت معتبر کوالکام تولید شده و طی سالیان اخیر در طرح ها و مدل های مختلف به بازار عرضه شده است.

فست شارژ انواع مختلفی داشته که فرآیند شارژگیری دستگاه شمارا تسریع کرده در عین حال ضرری به آن وارد نمیکند. حال سوال اصلی این است که چگونه بفهمیم گوشی ما این قابلیت را پوشش میدهد؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت در گوشی های مجهز به سیستم عامل اندروید با استفاده از کانفینگ آن ها میتوان به سایت های مختلف مراجعه کرده و از پوشش دهی سیستم فست شارژ در تلفن همراه خود مطمئن شوید.

همچنین در گوشی های آیفون با مراجعه به بخش ساپورت سایت اپل میتوانید اطلاعاتی درباره این تکنولوژی به دست آورید. البته اغلب گوشی های آیفون از سری 8 به بعد قابلیت فست شارژ را پشتیبانی میکنند.

استفاده بیش از حد از قابلیت فست شارژ

خیلی از کاربران برای شارژ کردن تلفن همراه خود به طور مکرر از فست شارژ استفاده میکنند در حالی که این قابلیت همانطور که از اسم آن هم پیداست، عملیات شارژگیری دستگاه را تسریع میکند و در این بین طول عمر باتری گوشی هوشمند شما هم کاهش میدهد پس در استفاده از این تکنولوژی حد تعادل را رعایت کنید.

شارژ گوشی درون قاب محافظ

یکی دیگر از اشتباهات رایج کاربران این است که گوشی هوشمند خود را با قاب محافظ آن به شارژر متصل میکنند.

عملیات شارژ کردن تلفن همراه به خودی خود گرمای زیادی تولید کرده حال اگر دستگاه شما درون قاب محافظ هم قرار داشته باشد، راه خروجی برای این گرمای تولیدی وجود نداشته، در نتیجه عمر باتری دستگاه شما کاهش می یابد.

هیچگاه گوشی خود را با شارژ صد بایگانی نکنید

اگر به تازگی گوشی هوشمندی خریداری کرده و قصد بایگانی کردن مدل قبلی را دارید، بهتر است آن را 100 درصد شارژ نکنید (50 درصد شارژ کافی است.)

حتما بعد اتمام طول عمر باتری  آن را در مراکز مطمئن و نمایندگی های معتبر تعویض نمایید.

از ریست کردن مداوم تلفن  همراه خود بپرهیزید

شاید بد نباشد موبایل خود را هر چند وقت یکبار ریستارت (restart) کنید بهترین زمان برای انجام این کار هفته ای یک یا دو بار است.

اپلیکیشن های تلفن همراه خود را به موقع بروز کنید

بعضی افراد در مقابل بروز رسانی سیستم عامل و برنامه های گوشی هوشمند خود مقاومت کرده و آن را کار بیهوده و زمان بر میدانند در حالیکه آپدیت کردن نرم افزارها میتواند تمام مشکلات امنیتی و نرم افزاری آن ها را برطرف ساخته و برای طول عمر دستگاه شما مفید است.

برخی متخصصان بر این اعتقاد­ اند که برای جلوگیری از استهلاک تلفن همراه خود حداقل هفته ای یکبار آن را خاموش کنید زیرا روشن بودن مداوم گوشی موجب فشار به باتری آن میشود.

نکته آخر این که گوشی های موبایل اصلی ترین مکان رشد و تکثیر ویروس و باکتری هستند. شاید در نگاه اول بی اهمیت به نظر برسد اما تمیز کردن به موقع تلفن همراه یکی از راه های مراقبت از آن محسوب میشود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 2 =