نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اشتباهات رایج که باعث خرابی گوشی می شود؟

ابتدایی ترین هدف ساخت تلفن همراه، امکان برقراری تماس کلامی و صوتی است. ارتباط تلفنی با گوشی همراه این امکان را فراهم آورده است تا در هر جا و مکانی که هستید به راحتی بتوانید در هر زمان با دیگران ارتباط برقرار کنید. محبوبیت گوشی همراه طی 10 سال گذشته به قدری سریع بوده که به یک وسیله ی جمعی تبدیل شده است و افراد در تمامی سنین، حتی کودکان و نوجوانان از آن استفاده می کنند. افراد به راحتی می توانند با استفاده از گوشی های همراه تمام کارهای شخصی خود نظیر تماس گرفتن، چک کردن پست الکترونیکی، تنظیم برنامه کاری، حضور در شبکه های اجتماعی و نیز رصد اخبار و رویدادها را انجام دهند. اما این وسیله ی الکترونیکی حساس نیاز به مراقبت دارد و برخی افراد با انجام اشتباهات کوچک می توانند آسیب های جبران ناپذیری را به گوشی خود وارد کنند.

1 . قرار دادن گوشی در محیط های نامناسب

اسمارت فون ها همه از یک استاندارد ساخت برخوردار هستند و برای کار در یک محیط با دمای مشخص طراحی شده اند. در صورتی که در آب و هوای بسیار سرد و یا در معرض گرما قرار بگیرند، موجب خالی شدن سریع باتری و یا آسیب دیدگی جدی سخت افزار آن می شود. دقت داشته باشید گوشی خود را در دمای بین 0 تا 32 درجه ی سانتی گراد نگه داری کنید. در صورتی که دما فراتر است، در این موقع بهترین کار خاموش کردن تلفن همراه و یا قرار دادن در جیب و یا کیف است. با اینکار از آسیب به باتری و یا گوشی اجتناب می شود. در فصول گرم سال، فضای داخلی ماشین ها بسیار گرم می شود، از قرار دادن تلفن همراه خود درون ماشین بپرهیزید. در این مواقع می توانید از نگه دارنده های گوشی استفاده کنید تا گوشی به طور مستقیم در معرض آفتاب نباشد.

برخی از افراد معتقدند که با قرار دادن گوشی در یخچال می توانند دستگاه خود را خنک کنند و از فواید گذاشتن گوشی در یخچال صحبت می کنند! اما این یک باور غلط است. وبسایت Gazelle اعلام کرده خنک کردن سریع وسایل الکترونیکی موجب نفوذ رطوبت به درون دستگاه می شود و موجب سوختن گوشی می شود. در صورتی که گوشی شما داغ کرده است، آن را خاموش کنید تا به آهستگی خنک شود. در صورتی که باتری گوشی قابل تعویض است آن را خارج کنید. باتری های لیتیومی با جابه جا شدن یون ها بین قطب منفی و مثبت برای شارژ یا تخلیه شارژ کار می کنند. دما می تواند در چگونگی این جابه جایی یون ها بین الکترود ها موثر باشد. در هوای سرد یون ها حرکت نمی کنند و باتری هم کار نمی کند. در صورتی که در دمایی غیر از دمای مجاز قرار گرفته اید با مشکلات زیر رو به رو می شوید.

  •  دمای کمتر از 40 درجه ی سانتی گراد: فعالیت باتری متوقف می شود.
  • دمای کمتر از 20 درجه ی سانتی گراد: مقداری از شارژ باتری لیتیوم یونی کم می شود.
  • دمای بیشتر از 0 درجه سانتی گراد: باتری لیتیوم یونی بدون مشکل شارژ می شود.
  • دمای بیشتر از 45 درجه سانتی گراد: از شارژ کردن باتری بپرهیزید.
  • دمای بیشتر از 60 درجه سانتی گراد: باتری تخلیه می شود.

2. شارژ غیر اصولی باتری گوشی

برای شارژ گوشی های اندرویدی معمولا از یک نوع شارژر استفاده می شود که عمومی شده است ولی به این معنی نیست که همه ی این شارژر ها یکسان هستند. برخی از گوشی هایی که امروزه در بازار هستند به تکنولوژی شارژ 15 واتی مجهز شده اند و باتری گوشی را خیلی سریع شارژ می کنند. هر باتری برای شارژ شدن نیاز به آمپری مخصوص دارد و نباید از شارژرهایی با آمپرهای دیگر آن را شارژ کنید. متصل کردن کابل شارژ گوشی به لپ تاپ جهت شارژ شدن گوشی، ایده ی بسیار بدی است. زیرا پورت USB 2.0 تنها 2.5 وات انرژی را انتقال می دهد و USB 3 تا 4.5 وات انرژی، که این اختلاف انرژی موجب آسیب دیدن باتری می شود. لازم به ذکر است روش صحیح شارژ باتری گوشی، استفاده از شارژرهای دیواری است که انرژی بیشتری را انتقال می دهند.

در صورت امکان از شارژی که همراه گوشی درون جعبه قرار داده می شود استفاده کنید و مطمئن شوید که این باتری توسط شرکت سازنده درون جعبه قرار داده شده باشد. اگر شارژر اصلی آسیب دیده است از مراکز معتبر شارژر اصلی تهیه کنید زیرا شارژرهای تقلبی از استانداردها بهره مند نیستند و موجب خرابی باتری و یا منفجر شدن آن می شوند. استفاده از شارژرهای وایرلس هیچ مشکلی برای گوشی شما ایجاد نمی کنند و فقط نسبت به شارژرهای دیواری سرعت پایین تری در انتقال انرژی دارد. زمانی از این شارژ ها استفاده کنید که برای شارژ شدن زمان زیادی دارید.

اگر نمی خواهید باتری گوشی خود را به زودی تعویض کنید، شارژ باتری را به 100 نرسانید. به یاد داشته باشید شارژ باتری خود را بین 80 تا 20 درصد نگه دارید. هر زمان که به شارژر دسترسی دارید حتی چند دقیقه، گوشی خود را شارژ کنید، اینکار هیچ مشکلی را برای گوشی شما به وجود نمی آورد. اگر از  ان دسته از افراد هستید که از گوشی خود به قدری استفاده می کنید تا خاموش شود باید بگوییم که با اینکار از عمر باتری گوشی خود کم می کنید. باتری ها معمولا دارای طول عمر 3 یا 4 هستند که در صورت استفاده ی نادرست این میزان می تواند به 1 سال هم برسد. به مدت زمان شارژ گوشی نیز دقت داشته باشید و زمان طولانی گوشی خود را به شارژ نزنید. در داخل دستگاه تکنولوژی وجود دارد که پس از فول شارژ شدن باتری، انتقال انرژی را قطع می کند و مانع از آسیب دیدن باتری می شود اما این قطعه نیز عمر طولانی ندارد و در صورت استفاده ی مکرر موجب از کار افتادگی می شود.

معمولا کاربرانی که بیشتر از یک سال از گوشی همراهی که از سیستم عامل اندروید بهره می برد استفاده می کنند، مشکل پایین آمدن سرعت دستگاه و یا هنگ کردن را دارند. برای رفع این مشکل در ابتدا گوشی به تنظیمات کارخانه بازگردانده می شود و در صورتی که مشکل حل نشد، سیستم عامل گوشی پاک شده و باید دوباره نصب گردد و یا به اصطلاح فلش می شود. منظور از فلش کردن، نصب مجدد سیستم عامل بر روی گوشی است. از فلش نیز می توان جهت بروزرسانی نسخه سیستم عامل گوشی استفاده کرد. البته بروز رسانی گوشی با توجه به مدل و سخت افزار های موجود در گوشی قابل انجام است که برای هر گوشی متفاوت است و محدوده ی کوچکی دارد.

3. آپدیت یا فلش گوشی توسط کاربر

فلش کردن گوشی را می توان به تعویض ویندوز در کامپیوتر تشبیه کرد. زمانیکه ویندوز عوض می شود در ابتدا سیستم از سرعت بالایی بر خوردار است و پس از نصب فایل های مختلف و یا وارد شدن ویروس به دستگاه موجب افت سرعت و یا هنگی دستگاه می شود. در صورتی که گوشی شما نیاز به فلش دارد حتما دستگاه را برای تعویض به مرکزی معتبر بسپارید زیرا شما اطلاعات کافی نرم افزاری و سخت افزاری گوشی را ندارید و موجب وارد کردن آسیب بیشتر به دستگاه می شوید. دانلود کردن فایل های سیستمی از سایت های نا معتبر موجب وارد شدن ویروس به دستگاه، آسیب دیدگی گوشی و همچنین دزدی اطلاعات می شود.

اسمارت فون ها که از آن ها به عنوان مغز دوم یاد می شود همواره و در همه جا با کاربران هستند. گاها به دلایل مختلفی ممکن است چرب شوند، در محیط آلوده باشند و نیاز به تمیز کردن داشته باشند. روش های مختلفی برای تمیز کردن گوشی وجود دارد که بعضی از افراد با استفاده از روش های نا صحیح موجب سوختن گوشی می شوند. تمام گوشی ها ضد آب نیستند! گوشی خود را زیر شیر آب نگیرید و با صابون نشورید. حتی اگر گوشی ضد آب هم باشد ممکن است زیر فشار زیاد آب آسیب ببیند. برخی از گوشی های ضد آب را می توان زیر آب ملایم قرار داد. هیچ وقت گوشی خود را با الکل تمیز نکنید! الکل یک حلال برای چسب محسوب می شود و حتی اگر گوشی ضد آب هم باشد با رسیدن الکل به چسب های دور آن این خاصیت از بین می رود. برخی از گوشی ها نیز دارای قاب پلاستیکی هستند که در صورت برخورد با الکل آسیب می بینند. ریختن و اسپری کردن الکل داخل اسپیکر گوشی از دیگر مواردی است که موجب آسیب دیدگی می شود.

4. تمیز کردن گوشی

با یادگیری روش های تمیز کردن گوشی می توانید از گوشی خود مراقبت کنید. ضدعفونی کردن موبایل کار بسیار ساده ای است و برای انجام دقیق آن به شیوه های زیر را مد نظر داشته باشید.

چطوری گوشی را تمیز کنیم؟

  • زمانی که قصد دارید گوشی خود را تمیز و ضد عفونی کنید، آن را خاموش کنید.
  • به جای ریختن الکل روی گوشی؛ از دستمال های الکلی استفاده کنید. (پدهای الکلی مخصوص تزریقات گزینه خوبی هستند)
  • در صورتی که نیاز به اسپری الکل روی گوشی است، توجه داشته باشید که مقدار خیلی کم روی صفحه نمایش اسپری کنید. سریعا هم با یک دستمال تمیز کنید.
  • برای تمیز کردن اسپیکر ها از گوش پاک کن و یا پرزگیر ها استفاده کنید.
  • بعد از ضد عفونی با الکل به مدت 1 دقیقه صبر کنید تا الکل بپرد، سپس گوشی را روشن کنید.
  • همچنین می توانید از چراغ فرابنفش که کار میکروب زدایی را انجام می دهد استفاده کنید.
  • برای تمیز کردن نمایشگر می توانید از دستمال های عینک که بدون پرز هستند استفاده کنید.

استفاده از گوشی در مکان های شلوغ

بر اساس آمارهای انجام شده، بیشترین مورد سرقت گوشی های آیفون و دیگر برندها در مکان های شلوغ و در حالی که کاربر در حال استفاده با گوشی است انجام می شود. یکی از مهم ترین روش ها برای جلوگیری از سرقت، قرار دادن گوشی در مکانی مناسب است. از قرار دادن تلفن همراه درون کیف خود و یا در دست گرفتن بپرهیزید. گوشی را درون جیب شلوارتان بگذارید طوری که اصلا قابل دیدن نباشد. گوشی خود را روی میز و یا داخل ماشین رها کنید، زیرا در معرض دید سارقان قرار می گیرد. در صورتی که تمام تمهیدات مراقبت از گوشی را در نظر گرفته اید اما گوشی شما به سرقت رفته است می توانید درخواست ردیابی گوشی خاموش دهید. البته توجه داشته باشید برای استفاده از این سرویس حتما کد IEMI گوشی گم یا سرقت شده خود را به همراه داشته باشید.

5. استفاده از گوشی در مکان های شلوغ

  • نکاتی برای حفظ امنیت تلفن همراه
  • علاوه بر قفل نمایشگر برای گوشی خود یک PIN قدرتمند انتخاب کنید.
  • دانلود خودکار و به روز رسانی گوشی خود را غیر فعال کنید.
  • در مکان های شلوغ و بیرون از خانه از هندزفری و یا هدفون برای مکالمه کردن استفاده کنید.
  • مدیریت از راه دور و سیستم ردیابی گوشی خود را فعال کنید.
  • در مکان های شلوغ بلوتوث خود را غیر فعال کنید.
  • از یک آنتی ویروس معتبر استفاده کنید.

اطلاعات محرمانه و همچنین عکس های خود را درون گوشی خود نگه ندارید و در اسرع وقت به کامپیوتر انتقال دهید.

شماره سریال گوشی خود را داشته باشید تا پس از سرقت از طریق مراجع قضایی بتوانید گوشی خود را مسدود کنید.

6. قرار دادن گوشی کنار اجسام سخت و تیز

قرار دادن گوشی همراه در کنار ابزارهای رادیویی و آهنربایی، موجب وارد شدن آسیب به دستگاه می شود. این مسئله در مورد ابزار های مگنتی هم صدق می کند. بنابراین همیشه دقت کنید و گوشی خود را کنار این اجسام قرار ندهید. برخی از افراد تلفن همراه، دسته کلید و یا سکه های خود را درون یک جیب قرار می دهند که این بی دقتی موجب خشدار شدن ال سی دی و بدنه ی گوشی می شود. دقت داشته باشید هیچ وقت گوشی خود را کنار ابزار، اجسام تیز و برنده قرار ندهید. بدنه و نمایشگر گوشی بسیار حساس هستند و در صورت خشدار شدن ، زیبایی ظاهری دستگاه آسیب می بیند. در صورتی که نمایشگر گوشی آسیب ببیند، هزینه های زیادی را برای کاربر دارد.

اسمارت فون ها از طراحی و تکنولوژی های فوق العاده ای ساخته شده اند و هر چه زمان می گذرد، ظریفتر و باریک تر می شوند. اگر از آن دسته افرادی هستید که گوشی خود را در جیب پشتی گوشی خود قرار می دهید، با یاد داشته باشید که موقع نشستن حتما گوشی خود را از جیب خارج کنید. در صورتی که روی گوشی بنشینید، حتما به گوشی آسیب جدی وارد می شود که ممکن است در طولانی مدت نشان داده شود. شکستن ال سی دی، آسیب دیدگی درب پشت و همچنین تا شدن گوشی از جمله مواردی است که در صورت نشستن روی گوشی به وجود می آید. قرار دادن گوشی در جیب پشت احتمال به سرقت رفتن گوشی را نیز افزایش می دهد، زیرا محل قرار گیری برای دزدیده شدن بسیار مناسب است.

7. قرار دادن گوشی در جیب پشت

اسمارت فون ها از طراحی و تکنولوژی های فوق العاده ای ساخته شده اند و هر چه زمان می گذرد، ظریفتر و باریک تر می شوند. اگر از آن دسته افرادی هستید که گوشی خود را در جیب پشتی گوشی خود قرار می دهید، با یاد داشته باشید که موقع نشستن حتما گوشی خود را از جیب خارج کنید. در صورتی که روی گوشی بنشینید، حتما به گوشی آسیب جدی وارد می شود که ممکن است در طولانی مدت نشان داده شود. شکستن ال سی دی، آسیب دیدگی درب پشت و همچنین تا شدن گوشی از جمله مواردی است که در صورت نشستن روی گوشی به وجود می آید. قرار دادن گوشی در جیب پشت احتمال به سرقت رفتن گوشی را نیز افزایش می دهد، زیرا محل قرار گیری برای دزدیده شدن بسیار مناسب است

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 4 =