نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روش های بازیابی اطلاعات بعد ریست فکتوری

حتما برایتان پیش آمده که به دلایل مختلف از جمله کندی سرعت، قفل شدن بیش از حد، اختلال در عملکرد اینترنت و… مجبور به ریست فکتوری تلفن همراه خود هستید در این شرایط یکی از نگرانی های اصلی شما دسترسی به فایل ها و اطلاعات مهم و ضروریتان است سوال اصلی خیلی از کاربران این است که آیا اطلاعات بعد ریست فکتوری بازیابی خواهند شد؟ در پاسخ باید گفت در بیشتر موارد این کار امکان پذیر میباشد در این مقاله قصد داریم روش های بازیابی اطلاعات گوشی ریستارت شده را بیان کنیم همراه ما باشید.

ریست فکتوری یا اصطلاحا بازگشت به تنظیمات کارخانه یکی از قابلیت های کاربردی اکثر گوشی های هوشمند بوده که با استفاده از آن میتوان بسیاری از مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری تلفن همراه یا هر وسیله ی هوشمند دیگر را برطرف نمود.

چرا گوشی باید ریست فکتوری شود؟

افراد به دلایل مختلف از جمله فروش گوشی، مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری، افزایش حجم حافظه، کند شدن اجرای برنامه ها و… دستگاه خود را به تنظیمات اولیه بازمیگردانند که این کار مزایا و معایبی به همراه دارد. (برای اطلاعات بیشتر به مقاله “آموزش ریست فکتوری در گوشی اندروید” مراجعه کنید.)

آیا بعد ریست فکتوری امکان بازیابی اطلاعات وجود دارد؟

برخی کاربران بر این باورند که اطلاعات و فایل های تلفن همراه بعد بازگشت به تنظیمات اولیه قابل دسترسی نیستند در حالیکه در همه موارد این طور نبوده و راه هایی برای دسترسی به اطلاعات بعد ریست فکتوری وجود دارد.

ممکن است گاهی به طور اشتباه فایلی را از گوشی خود حذف کنید در این شرایط بااستفاده از بازیابی اطلاعات میتوان دوباره به اطلاعات دسترسی پیدا کرده و از آن ها استفاده نمود البته این روش برای افرادی که قصد فروش تلفن همراه خود را دارند خیلی مناسب به نظر نمی آید.

راهکارهای بازیابی اطلاعات تلفن همراه

رمز گذاری داخلی

ابزارهای مختلفی برای بازیابی اطلاعاتی مانند لیست مخاطبین، عکس های گالری، فایل های حافظه داخلی و… وجود دارد یکی از این روش ها رمزگذاری اطلاعات قبل ریست فکتوری میباشد به این معنی که شما قبل فرایند مذکور تمام فایل های ضروری و مورد نیاز خود را رمزگذاری کرده تا بعد بازگشت به تنظیمات کارخانه امکان بازیابی اطلاعات برای کاربران فراهم شود.

نکته مهم: برخی گوشی های هوشمند امکان رمزگذاری فایل را به طور پیش فرض دارند.

استفاده از نسخه پشتیبان ابری

بسیاری از سرویس های ابری مانند حساب کاربری گوگل قابلیت تهیه نسخپشتیبان ابری دارند به این معنی که شما به راحتی میتوانید قبل ریست فکتوری تمام اطلاعات و فایل های خود را در حساب کاربری گوگل ذخیره کرده سپس بااستفاده از قابلیت همگام سازی آن ها را بازیابی نمایید.

داده هایی مانند اطلاعات برنامه ها، داده های مربوط به مرورگر سیستم، لیست مخاطبین همچنین اطلاعات gmail شما قابلیت همگام سازی با استفاده از پشتیبان گیری ابری را دارا هستند.

برخی افراد تمایل به حذف کامل اطلاعات خود داشته به طوری که بعد ریست فکتوری قابل برگشت باشند برای اطمینان از این موضوع در بخش بعدی همراه ما باشید.

استفاده از نرم افزارهای بازیابی

استفاده از برخی نرم افزارها مانند Shreddit تمام اطلاعات حافظه داخلی و خارجی تلفن همراه شما را حذف مینماید روش استفاده از نرم افزار مذکور به این شکل است که ابتدا اپلیکیشن را روی گوشی نصب کرده سپس تمام اطلاعات تلفن همراه را حذف نمایید و در مرحله آخر فرایند ریست فکتوری را انجام دهید.

بعد تکمیل عملیات ریست فکتوری با استفاده از Shreddit میتوان تمام فایل ها و اطلاعات حذف شده را بازیابی نمود.

نکته پایانی اینکه قبل استفاده از نرم افزارهای بازیابی نظیر Shreddit حتما از قابلیت کدگذاری اطلاعات تلفن همراه خود مطمئن شوید.

تجربیات خود در زمینه بازیابی اطلاعات بعد ریست فکتوری را با ما در میان بگذارید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

4 دیدگاه دربارهٔ «بازیابی اطلاعات ریست فکتوری»

  1. میرجمال سیدمجیدی

    سلام ، خسته نباشید ، من یک گوشی شیائومی redmi note 6pro دارم که چند روز پیش یک فایل صوتی رو که روی نرم افزار ردیابی gps365 داشتم رو حذف کردم ، میخواستم ببینم قابل بازیابی هست یا خیر ، البته گوشیم رم نداره و اطلاعات روی حافظه خود گوشی هست .

    1. علیرضا اکبری

      لام بله حافظه گوشی قابل بازیابی می باشد . اما توجه کنید با نرم افزار خاص این کار امکان پذیر است

  2. سلام من یک گوشی نوت 8شیامی دارم اما ریست کردم و به تنظیمات کارخانه بازگشتش دادم فیلم های خواص و مهمی توش بود ایا قابل بازیافت است؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 3 =