نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه از اطلاعات خود بک آپ تهیه کنیم؟

تهیه ی بک آپ (نسخه ی پشتیبان) همواره امری ضروری و از اهمیت بالایی برخوردار است اطلاعات گوشی های هوشمند اغلب به صورت فایل هایی قابل ذخیره سازی بوده و دسترسی به آن ها از طریق دایرکتوری های (قابلیت های ) خاصی امکان پذیر است.

اغلب کاربران برای محافظت و نگهداری از فایل های مهم و اساسی خود آن ها را ذخیره کرده به همین دلیل از دست رفتن اطلاعات برای آن ها به منزله فاجعه ای بزرگ است در ادامه روش های بک آپ گیری از اطلاعات گوشی های هوشمند را آموزش داده تا کاربران بسته به شرایط و نیاز خود از آن ها استفاده نمایند.

روش های بک آپ گیری اطلاعات گوشی

شرکت اپل برای تهیه ی نسخه پشتیبان راهکارهایی به کاربران خود ارائه داده که یکی از آن ها استفاده از قابلیت icloud است. اما بک آپ گیری در سیستم عامل اندروید چگونه انجام میشود؟ در پاسخ میتوان گفت اکثر گوشی های اندروید قابلیت ذخیره سازی فایل ها در google drive را داشته به این ترتیب کاربران در هر زمان به فایل های مورد نیاز خود دسترسی دارند.

استفاده از فضای google drive

گوگل درایو یک فضای ابری است که امکان ذخیره سازی انواع فایل های متنی، صوتی و تصویری را داشته و کاربران با استفاده از حساب کاربری خود به آن وارد میشوند. با استفاده از این قابلیت تمام اطلاعات کاربر نظیر ایمیل، لیست مخاطبین، عکس های گالری، پسورد بخش های مختلف دستگاه و… ذخیره و نگهداری خواهند شد.

شرط اصلی استفاده از قابلیت گوگل درایو داشتن حساب کاربری (gmail) است. برای ایجاد اکانت گوگل در گوشی های اندروید ابتدا وارد بخش اکانت تنظیمات دستگاه شده و گزینه ی Google Account را انتخاب نمایید در این حالت لیست اکانت های در دسترس برای شما ظاهر شده که برای اضافه نمودن حساب کاربری جدید باید روی گزینه ی Add a New Account ضربه بزنید.

برای تهیه ی نسخه پشتیبان وارد منوی Backup & Reset شده سپس تیک گزینه ی Backup Account را فعال کنید در مرحله بعد روی گزینه back up my data ضربه زده تا دستگاه از تمام اطلاعات و فایل های شما بک آپ تهیه نماید.

اتصال به کامپیوتر یا لپ تاپ

آسان ترین راه برای تهیه ی نسخه پشتیبان فایل های تصویری و ویدئویی اتصال به کامپیوتر است به عبارت ساده شما خیلی راخت با استفاده از یک کابل میتوانید تمام اطلاعات گوشی خود را به کامپیوتر یا لپ تاپتان منتقل کرده و در درایو مورد نظر نگهداری کنید.

فعالسازی قابلیت Google Photo

شرکت گوگل به طور پیش فرض برای ذخیره سازی فایل های تصویری حدود یک ترابایت حجم در نظر گرفته که کاربران گوشی های اندروید با فعال کردن قابلیت Google Photo میتوانند به راحتی از تمام عکس های خود نسخه پشتیبان تهیه کنند. این نرم افزار کاربردی میتواند عکس ها را بعد ذخیره سازی با همان کیفیت اولیه آپلود کند.

استفاده از نرم افزارهای کاربردی

شرکت های سازنده به طور پیش فرض قابلیت ها و امکاناتی برای تهیه نسخه پشتیبان در محصولات خود قرار داده اند با این حال برخی کاربران تمایل به استفاده از نرم افزارهای مختلف برای انجام این کار دارند در ادامه دو مورد از بهترین نرم افزارهای موجود به همراه کاربرد آنها معرفی خواهند شد.

اپلیکیشن SMS Backup & Restore

تهیه نسخه پشتیبان از لیست مخاطبین و پیام ها همواره برای کاربران پر اهمیت بوده به همین دلیل استفاده از نرم افزار SMS Backup & Restore میتواند گزینه ی خوبی برای این افراد باشد این برنامه ابتدا از تمام پیامک ها و لیست مخاطبین اندروید بک آپ گرفته سپس آن ها را در حساب کاربری مخاطب یا gmail بازیابی میکند.

برنامه MyBackup Pro

این برنامه یکی از اپلیکیشن های کاربردی برای بک آپ گیری از انواع فایل های سیستم عامل اندروید میباشد برای دانلود این نرم افزار کاربردی کلیک کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =