نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه از ویروسی شدن گوشی جلوگیری کنیم؟

بهترین راه برای در امان ماندن از ویروس ها، بدافزارها و تروجان ها جلوگیری از ورود آن ها به گوشی های هوشمند است. راه های زیادی برای از بین بردن این برنامه های مخرب وجود داشته که ساده ترین آن ها نصب آنتی ویروس های قوی و برنامه های پاکسازی منطبق بر سیستم عامل گوشی است. در کل برای جلوگیری از ویروسی شدن دستگاه خود کافیست نکات زیر را جدی بگیرید.

تکنیک های جلوگیری از ویروسی شدن گوشی

نصب برنامه ها از طریق گوگل پلی استور

حتما قبل دانلود و نصب برنامه ی مورد نظر رتبه بندی و نظرات کاربران را مطالعه کرده چون بیشتر ایرادات اپلیکیشن ها در این قسمت ذکر میشود همچنین اگر برنامه ای امتیاز پایینی دارد، هرگز آن را نصب نکرده و به سراغ موارد دیگر بروید.

پرهیز از نصب برنامه های غیر معتبر

برای جلوگیری از الوده شدن دستگاهتان پیشنهاد میکنیم اپلیکیشن های مورد نیاز خود را از لینک یا سایت های غیر معتبر دانلود نکنید همچنین با فعال کردن منوی ” جلوگیری از نصب برنامه های غیر معتبر”، دیگر نگران آلوده شدن گوشی خود نباشید.

هرگز روی تبلیغات پاپ آپ کلیک نکنید

اغلب کاربران هنگام گشت و گذار در فضای مجازی با تبلیغاتی مواجه شده که آن ها را به سایت یا مخاطب خاص میبرند این برنامه ها همان پاپ آپ هستند که هدف اصلی آن ها آلوده کردن دستگاه شماست پس هرگز روی آنها کلیک نکنید.

سیستم عامل گوشی خود را بروز کنید

یکی دیگر از روش های جلوگیری از ویروسی شدن گوشی بروز رسانی به موقع و تهیه نسخه پشتیبان است. همچنین در صورت دریافت تماس، پیامک یا لینک مشکوک حتما از سالم بودن آن مطمئن شوید.

نصب آنتی ویروس مناسب

یکی از تکنیک های مناسب برای جلوگیری از آلوده شدن دستگاه نصب آنتی ویروس سازگار با سیستم عامل است. همچنین آنتی ویروس هایی که هر برنامه ای را قبل از نصب اسکن میکنند، در این امر بسیار کمک کننده خواهند بود.

برخی انتی ویروس های مناسب سیتم عامل اندروید عبارتند از: کاسپرسکای (Kaspersky Internet Security‏)، اواست (Avast) و ویروس کلنر (Virus Cleaner).

اما محبوبترین آنتی ویروس میان کاربران اندروید برنامه Lookout بوده که با دقت و قدرت بالا از گوشی شما مقابل ویروس ها و بدافزارها جلوگیری میکند.

غیر فعال کردن منابع ناشناخته

سیستم عامل اندروید اغلب به طور اتوماتیک از نصب برنامه های ناشناخته جلوگیری کرده مگر آنکه کاربر تیک Unknown Sources را فعال کرده باشد در این صورت دستگاه اجازه نصب هر برنامه و اپلیکیشن را به کاربر میدهد.

برای جلوگیری از ورود بدافزارها به دستگاه خود تنظیمات Unknown Sources را غیر فعال کنید در ادامه این کار به طور مرحله ای آموزش داده میشود.

نحوه غیر فعال کردن Unknown Sources

ابتدا وارد تنظیمات شده سپس منوی امنیت (Security) را پیدا کرده و وارد بخش Unknown Sources (منابع ناشناخته) شوید. در مرحله آخر تیک فعالسازی را برداشته و کار تمام است.

کنترل دسترسی برنامه ها

برخی برنامه های اندروید هنگام نصب دسترسی های عجیب و غریب از کاربر خواسته که در صورت مشاهده از دانلود و نصب این نرم افزارها بپرهیزید. به عنوان مثال ممکن است هنگام دانلود و نصب یک برنامه پخش کننده ویدئو اندروید پیامی مبنی بر دسترسی به دفترچه تلفن دریافت کنید، در این شرایط اپلیکیشن مورد نظر آلوده است.

کلام آخر اینکه سیستم عامل های اندروید و ios علاوه بر مزایای فراوان معایبی به همراه داشته که یکی از آن ها الوده شدن به ویروس و بدافزار های مخرب است برای جلوگیری از این مشکل لازم است نکات و توصیه های امنیتی را جدی گرفته تا احتمال ویروسی شدن دستگاه اندروید شما به صفر برسد. در پایان منتظر نظرات و تجربیات شما درباره نحوه پاکسازی گوشی هوشمند خود هستیم.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − پنج =