نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش روش‌های جلوگیری از کندی موبایل

کندی موبایل یکی از شایع‌ترین مشکلات سیستم عامل‌های اندروید و ios محسوب و پس از مدتی اتفاق می افتد خوشبختانه این مشکل اغلب اوقات قابل رفع بوده و در این مقاله قصد داریم ابتدا دلایل بروز این مشکل را بررسی کرده سپس راه‌هایی برای جلوگیری از آن معرفی کنیم پس اگر اجرای برنامه‌ها در گوشی شما هم با تأخیر و به کندی انجام می‌شود این مطلب را از دست ندهید.

چرا موبایل بعد از مدتی کند می‌شود؟

بعضی از کاربران در نگاه اول نمی‌دانند اما دلایل زیادی برای کاهش سرعت اجرای برنامه‌ها وجود دارد رایج‌ترین آن‌ها عبارتند از:

وجود نرم افزارهایی در پس زمینه گوشی

حتماً بارها و بارها از متخصصین تعمیر و نگهداری موبایل شنیده‌اید که برنامه‌ها را تنها هنگام استفاده باز کرده و از ذخیرهٔ آن‌ها در فضای پس زمینهٔ گوشی بپرهیزید به بیان ساده وجود اپلیکیشن های متعدد در پس زمینه گوشی می‌تواند یکی از دلایل کندی دستگاه باشد.

اتصال تمام وقت به اینترنت، از دلایل کندی گوشی

بسیاری از برنامه‌هایی که به طور پیش فرض توسط شرکت‌های سازنده نصب می‌شوند غیر ضروری و تنها حجم زیادی را اشغال می‌کنند علاوه بر این اغلب باعث کندی اجرای برنامه خواهند شد پس بهتر است برای جلوگیری از بروز این مشکل نرم افزارهای اضافی را از گوشی خود حذف کنید.

اتمام ظرفیت حافظهٔ داخلی دستگاه

حافظهٔ داخلی گوشی‌های هوشمند رابطهٔ مستقیمی با سرعت اجرای برنامه داشته به این صورت که اگر ظرفیت حافظه پر شود، اجرای برنامه‌ها به کندی صورت گرفته و موجب کاهش سرعت گوشی می‌شود بنابراین بهتر است اولاً فایل‌های ضروری را در حافظهٔ خارجی ذخیره کرده دوما تمام اطلاعات را هر چند وقت یکبار منتقل یا حذف نمایید.

تمام شدن عمر باتری، یکی از دلایل کندی موبایل

باتری گوشی‌های هوشمند تاریخ مصرف داشته و پس از مدتی ظرفیت آنها کاهش می‌یابد باتری‌های قدیمی مصرف انرژی را تا حد زیادی افزایش داده که موجب کندی دستگاه می‌شود از طرفی پردازنده‌ها برای عملکرد مناسب باید جریان برق زیادی دریافت کنند که اگر این فرایند به درستی صورت نگیرد، سرعت گوشی کاهش یافته و اجرای برنامه‌ها به کندی صورت می‌گیرد.

به روز رسانی مداوم سیستم عامل و نرم افزارهای گوشی

مهم‌ترین عامل در کندی موبایل آپدیت بیش از اندازه سیستم عامل و نرم افزارهای گوشی بوده که معمولاً فشار زیادی به قطعات سخت افزاری وارد می‌کند.

فرسودگی حافظه، دلیل کندی موبایل

حافظهٔ داخلی و پنهان گوشی هم مانند دیگر قطعات سخت افزاری طول عمر مشخصی داشته و بعد مدتی باید تعویض شوند بهترین راه برای افزایش عمر حافظه حذف تمام اطلاعات و فایل‌های غیر ضروری و اضافی دستگاه است.

همانطور که ابتدای مقاله اشاره کردیم با رعایت نکاتی می‌توان از کندی موبایل جلوگیری کرد در ادامه برخی از مهم‌ترین نکات معرفی خواهد شد.

نکات مهم برای افزایش سرعت موبایل

هرگز تلفن همراه خود را به مدت طولانی به شارژر متصل نکنید چون باعث گرمای بیش از اندازهٔ آن و کندی اجرای برنامه‌ها می‌شود.

نرم افزارهای نصب شده روی دستگاه را هر چند وقت یکبار مورد بازبینی قرار داده و در صورت لزوم آن‌ها را حذف کنید.

نکتهٔ آخر اینکه برای جلوگیری از کندی موبایل از نصب و اجرای بازی‌های سنگین خودداری کرده و هرگز این برنامه‌ها را روی پس زمینهٔ گوشی خود ذخیره نکنید.

همچنین برای اطلاعات بیشتر در زمینهٔ تعمیر و نگهداری گوشی مقالات ما را دنبال کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 19 =