نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با حافظه رام (ROM) گوشی هوشمند

حتما با ورود به دنیای دیجیتال و مجازی با مفهومی تحت عنوان ROM (رام) آشنا شده اید در این مقاله قصد داریم این حافظه را معرفی و دلایل استفاده از آن در گوشی های  هوشمند را بررسی نماییم. در ادامه همراه ما باشید.

ROM چیست؟

مخفف واژه read only memory و به معنای حافظه فقط خواندنی است. احتمالا کاربران با شنیدن این مفهوم گیج خواهند شد به عبارت دیگر منظور از حافظه رام (rom) گوشی اندروید سیستم عامل مبتنی بر پلتفرم تولید شده توسط شرکت گوگل است.

حافظه رام گوشی های هوشمند همواره توسط جامعه کاربران در حال تغییر بوده و نصب rom های مختلف می تواند ارتباط گرافیکی بین اجزا یا شیوه تعامل دستگاه با ابزارهای دیگر مثل کامپیوتر، تلویزیون، تبلت و… را تغییر دهد به همین خاطر اکثرا این قطعه به صورت رایگان عرضه می شود که به آن ها کاستوم رام گفته می شود از طرفی rom دستگاه هنگام خرید را رام اصلی گویند.

باید بدانید کاستوم رام ها می توانند روی دستگاه هایی مثل تبلت، پخش کننده های چند رسانه ای (hdmi)، ساعت های مچی و هر وسیله ی مجهز به سیستم عامل اندروید نصب شوند.

هنگامی که یک دستگاه اندرویدی می خرید، به طور پیش فرض نرم افزارهایی مثل Stock ROM یا Stock Firmware  توسط شرکت سازنده روی آن نصب شده که ویژگی های محدودی دارد برای رفع این مشکل ابتدا دستگاه مورد نظر فلش شده، سپس یک کاستوم رام روی آن نصب می شود که عملکرد دستگاه مورد نظر را ارتقا خواهد داد.

فلش کردن تلفن همراه و منصب کاستوم رام جدید کاری آسان در عین حال نیازمند دقت و مهارت بالایی است چون در صورت بروز خطا هنگام انجام عملیات flash تمام اطلاعات گوشی از دست رفته و کاملا از کار می افتد به این پدیده اصطلاحا bricking گفته می شود.

مزایای استفاده از کاستوم رام (custom rom)

بسیاری از کاربران علاقه چندانی به نصب کاستوم رام نداشته، استفاده از رام اصلی دستگاه را ترجیح می دهند در کل اگر دنبال قابلیت های جدید گوشی هوشمند خود هستید پیشنهاد ما نصب و راه اندازی کاستوم رام است.

افزایش عملکرد دستگاه

سرعت سخت افزارهای گوشی های هوشمند (smart phone) توسط شرکت سازنده تعیین شده، مقاومت این ابزار در مقابل عواملی مثل آب خوردگی، گرما، رطوبت و… معمولا با اعدادی عنوان شده که باتوجه به عوامل مختلف می تواند کم و زیاد شود.

برای افزایش سرعت سخت افزارهای اسمارت فون می توان با استفاده از نصب کاستوم رام ، عملکرد اجزای دستگاه را اورکلارک کرد روش دیگر برای افزایش عملکرد سخت افزارها استفاده از امکان حذف برنامه هایی است که به طور پیش فرض روی دستگاه نصب شده و فضای زیادی را اشغال می کند.

با استفاده از قابلیت بالا، اپلیکیشن های غیر ضروری حذف شده و فضای بیشتری از rom آزاد خواهد شد.

افزایش طول عمر باتری

هنگامی که پردازش اطلاعات با سرعت کمتری انجام شود، طول عمر باتری افزایش می یابد. به عنوان مثال اگر مجبور هستید در طول روز چندین بار دستگاه خود را به شارژر وصل کرده و این کار شما را کلافه کرده، با استفاده از قابلیت آندرکلارک می توانید سرعت پردازش داده های تلفن همراه خود را کاهش دهید.

بروز رسانی ها

اغلب بروز رسانی های جدید گوشی های هوشمند توسط شرکت های سازنده متوقف شده یا برای ارائه باید مدت زمان طولانی انتظار کشید که این مشکل کاربران را مجبور به استفاده طولانی از دستگاه با امکانات قدیمی می کند. برای رفع این مشکل می توان کاستوم رام مجهز به آخرین نگارش اندروید را روی دستگاه خود نصب کرد.

آیا می توان رام گوشی را بدون از دست دادن داده تغییر داد؟

در پاسخ باید گفت این امکان برای گوشی های اندروید وجود داشته، برای استفاده مراحل زیر انجام شود:

ابتدا نسخه پشتیبان تیتانیوم روی دستگاه نصب شده، از تمام برنامه ها و اطلاعات تلفن همراه خود بک آپ (back up) تهیه کنید.

پس از انجام مراحل بالا، عملیات بروز رسانی را شروع کرده و رام جدید روی گوشی نصب کنید سپس دستگاه خود را بوت کرده و تمام اطلاعات خود را بازیابی کنید.

آیا نصب کاستوم رام تمام اطلاعات گوشی را پاک می کند؟

اگر قبل فرایند بروز رسانی از اطلاعات خود بک آپ (نسخه پشتیبان) تهیه کنید، بعد از اتمام فرایند update (بروز رسانی) تمام اطلاعات شما قابل بازیابی و استفاده مجدد خواهند بود اما در فلش کردن دستگاه قضیه کاملا متفاوت خواهد بود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 11 =