نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

انواع حافظه در گوشی های هوشمند

یکی از ابتدایی ترین موارد در تعیین کارایی تلفن های همراه، حافظه یا مموری آن هاست. Memory دستگاه مشخص کننده ی فضای مورد نیاز برای ذخیره سازی اطلاعات صوتی/ تصویری مثل پیامک ها، عکس و… بوده و در انواع مختلفی طراحی و تولید می شود که در ادامه رایج ترین آن ها معرفی خواهند شد.

بعضی حافظه ها روی سخت افزار تلفن همراه نصب شده، برخی باید روی دستگاه نصب شده تا قابلیت ها و امکاناتی به آن اضافه نمایند شناخت انواع مموری ابزار دیجیتال باعث می شود با محدودیت های آن ها آشنا شده، فضای لازم برای استفاده از امکانات اسمارت فون در اختیار کاربر قرار می گیرد.

داخلی

ضروری ترین قابلیت برای گوشی های هوشمند محسوب شده، در صورتی که دستگاه شما فاقد کارت حافظه جانبی باشد، فضای مورد نیاز برای نگهداری و ذخیره فایل ها را در اختیار کاربران قرار می دهد.  تراشه ی فوق امکان تشکیل چند فضا برای اهداف مختلف مثل حافظه کش، ذخیره سازی برنامه های مورد نیاز دستگاه و فایل های صوتی/ تصویری سیستم را دارد.

RAM

حافظه موقت گوشی بوده که اطلاعات ذخیره شده روی آن با بسته شدن نرم افزار کاملا پاک خواهد شد همچنین متخصصصان آن را به عنوان رابط بین سیستم عامل و حافظه اصلی دستگاه معرفی می کنند. شایان ذکر است قدرت ذخیره اطلاعات در این حافظه بسیار بالاست.

ROM (رام)

این حافظه به سیستم عامل تعلق داشته و توسط کاربر قابل استفاده نمی باشد از طرفی وظیفه اصلی این تراشه ذخیره سازی اطلاعات مورد نیاز دستگاه به مدت طولانی است.

باید بدانید تنها فایل اصلی سیستم در حافظه ROM ذخیره شده و امکان تغییر و اصلاح آن توسط کاربر وجود ندارد.

 مموری سیم کارت

شما به راحتی با نصب سیم کارت خود قادر به استفاده از این حافظه بوده، حجم آن بسیار محدود است و برای ذخیره کردن اطلاعات تماس، پیامک و مخاطبین تلفن  همراه استفاده می شود.

حافظه بیرونی

نام دیگر آن حافظه جانبی یا مموری کارت است و برای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه استفاده می شود.

این تراشه در انواع مختلفی طراحی و تولید شده که MMC،RS MMC و MiniSD رایج ترین حافظه های جانبی محسوب می شوند.

ظرفیت مموری کارت بسته به نیاز و سلیقه کاربران تعیین می شود.

تولید کنندگان در چند سال اخیر امکانات مختلفی روی حافظه گوشی های هوشمند اضافه کرده که در ادامه به رایج ترین آن ها پرداخته خواهد شد.

آشنایی با امکانات مختلف کارت حافظه

Emmc

اولین گزینه برای ذخیره سازی اطلاعات حافظه داخلی دستگاه و نسخه ی به روز شده ی آن UFS است. این حافظه در اکثر لوازم الکترونیک مثل اسمارت فون، سیستم های GPS، تبلت، کامپیوتر های شخصی و… استفاده شده، به عنوان عامل کمک کننده برای افزایش کارایی و عملکرد دستگاه به کار می رود.

UFS

متخصصان این حافظه را به عنوان آینده ی فلش مموری معرفی کرده که سرعت خواندن و پردازش اطلاعات را در سطح SSD افزایش می دهند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

1 دیدگاه دربارهٔ «حافظه گوشی شیائومی»

  1. سلام من وقتی حافظم پر میشه گوشی به صورت خودکار اهنگ هامو پاک میکنه همشو و من مجبورم از اول آهنگ دانلود کنم
    چیکار کنم که دیگه اینجوری نشه
    ممنون میشم جواب بدید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =