نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش حذف ویروس از گوشی

ویروس، بدافزار یا تروجان های اندروید برنامه های مخربی هستند که وارد دستگاه های الکترونیکی از قبیل کامپیوتر، موبایل، تبلت و… شده و به تدریج عملکرد آن ها را مختل میسازند در این شرایط خطاهای مختلفی روی صفحه نمایش ظاهر شده و احتمال دارد تمام فایل ها و اطلاعات شما از دست برود.

برخی متخصصان راه رفع این مشکل را فعال کردن تنظیمات کارخانه (reset factory) دستگاه دانسته حال آنکه در بعضی موارد میتوان بدون نیاز به ریست فکتوری این برنامه های مخرب را از گوشی حذف نمود در ادامه اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

ویروس اندرویدی چیست؟

ویروس های اندروید برنامه های مخربی بوده که اغلب توسط هکرها به منظور استفاده از اطلاعات و فایل های شخصی کاربران ساخته شده و به راحتی از روی گوشی حذف نمیشوند.

تمام بدافزارها و ویروس های مختلف اندرویدی یک ویژگی مشترک دارند، همه ی آنها برای فعالیت و اجرای دستورات خود از سخت افزار گوشی استفاده کرده در نتیجه مصرف باتری افزایش یافته و سرعت آن کاهش می یابد.

نکته ی مهم این است که ویروس های اندرویدی تنها روی گوشی های اندروید کار کرده و آسیبی بهگوشی های آیفون وارد نمیکنند به همین ترتیب بدافزارهای سیستم عامل ios توانایی تخریب گوشی های اندروید را ندارند.

نشانه های ویروسی شدن گوشی چیست؟

مهم ترین نشانه ی ورود بدافزارها به گوشی اختلال در عملکرد بخش های مختلف آن است. در ادامه لیستی از این علائم در اختیار شما قرار خواهد گرفت برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله ” نشانه های ویروسی شدن گوشی” مراجعه کنید.

  • کاهش سرعت گوشی؛
  • قفل شدن بیش از حد نرم افزارها؛
  • باز شدن اتوماتیک اپلیکیشن ها؛
  • افزایش غیر منطقی مصرف اینترنت دیتا؛
  • داغ شدن بیش از حد دستگاه؛
  • نمایش برنامه های مخرب تبلیغاتی هنگام خاموش بودن مرورگر؛
  • ریست شدن وای فای و بلوتوث؛

مراحل حذف ویروس از گوشی

ساده ترین راه برای حذف ویروس های اندرویدی، پاک کردن آنهاست اما این کار اغلب اوقات به آسانی صورت نمیگیرد. چون بیشتر بدافزارهای اندرویدی اجازه لغو نصب به کاربر نمیدهند در این موارد چه باید کرد؟

پاسخ به این سوال راحت است ابتدا گوشی خود را به حالت safe mode (حالت ایمن) بوت کرده سپس تمام نرم افزارهای آلوده را شناسایی و حذف نمایید.

برخی موارد بروز مشکلاتی مانند هنگ کردن، افزایش مصرف باتری، کرش شدن و… در تلفن همراه ربطی به ورود ویروس و بدافزار به دستگاه ندارد. در این موارد برای اطمینان از ویروسی شدن دستگاه خود ابتدا وارد منوی safe mode (حالت ایمن) شده، سپس اپلیکیشن های third-party تلفن همراه خود را غیر فعال کنید به این ترتیب دلیل اصلی این مشکلات را متوجه میشوید. برای حذف بدافزارها از گوشی خود مراحل زیر را گام به گام انجام دهید.

یافتن ویروس

اولین گام برای پاک کردن ویروس های مخرب گوشی شناسایی آنها با استفاده از آنتی ویروس های اندرویدی است پاسخ به سوالات زیر میتواند در شناسایی بدافزارها کمک کننده باشند.

سوال اول اینکه آیا به تازگی نرم افزار جدیدی روی دستگاه خود نصب کرده اید؟ همچنین آیا با اجرای یک برنامه خاص عملکرد تلفن همراه شما دچار مشکل میشود؟

اگر به چند نرم افزار مشکوک هستید آن ها را تک تک حذف کرده و سپس عملکرد تلفن همراه خود را بررسی نمایید در این صورت اپلیکیشن مورد نظر به راحتی شناسایی میشود.

ورود به حالت ایمن (Safe mode)

بعد شناسایی بدافزار یا ویروس اندرویدی نوبت به پاک کردن آن میرسد اما قبل هر چیز باید تلفن همراه خود را به حالت safe mode ببرید.

روش فعالسازی حالت ایمن (Safe mode) در گوشی های مختلف فرق داشته اما یک راه آسان برای ورود به این بخش این است که دکمه پاور دستگاه را نگه داشته تا پنجره Shutdown باز شود سپس دکمه Power Off را فشار داده تا پنجره ی Safe mode ظاهر شود.

بعد ورود به بخش Safe mode گزینه ی TURN ON را فشار داده تا گوشی به حالت سیف مود برود.

حذف ویروس از دستگاه

مرحله آخر حذف بدافزار از گوشی اندروید است برای انجام این کار ابتدا وارد قسمت برنامه ها Application Manager یا Apps & notifications شده و تب Downloaded را پیدا کنید در این شرایط لیستی از برنامه های دانلود شده روی دستگاه ما ظاهر شده که میتوانید ویروس شناسایی شده را در این قسمت پیدا و انتخاب کنید.

نکته آخر اینکه با استفاده از گزینه های Clear cache و Clear data تمام فایل های مربوط به نرم افزار الوده را پاک کرده سپس آن را به طور کامل حذف کنید و تمام.

3/5 (2 نقد و بررسی)

2 دیدگاه دربارهٔ «حذف ویروس گوشی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 3 =