نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اگر تلفن شما دائماً در حال راه اندازی مجدد است، بسیاری از چیزها می توانند مقصر باشند. ممکن است این یک برنامه مبهم باشد که نصب کرده‌اید، نشانه‌ای از داغ شدن بیش از حد گوشی شما، یا اینکه باتری در حال از بین رفتن است. ما مراحل عیب‌یابی را که در صورت خراب شدن و راه‌اندازی مجدد تلفن شما باید انجام دهید، انجام می‌دهیم.

راه اندازی مجدد گوشی شیائومی

 سیستم عامل اندروید را به روز کنید

اگر کامپیوتر ویندوز یا مک دارید، به مفهوم به روز رسانی سیستم عامل برای بهره مندی از آخرین ویژگی ها، رفع اشکالات و وصله های امنیتی عادت کرده اید. گوشی اندرویدی شما هم فرقی ندارد.

تعداد به‌روزرسانی‌هایی که دریافت می‌کنید به تلفن و سازنده شما بستگی دارد. متأسفانه، بسیاری از سازندگان پس از چند سال به‌روزرسانی تلفن‌های جدید خود را متوقف می‌کنند (به‌جز اصلاحات حیاتی)، تا حدی به عنوان یک تاکتیک برای وادار کردن شما به ارتقاء.

صرف نظر از این، اگر سیستم عامل تلفن شما قدیمی باشد، ممکن است مشکلاتی ایجاد کند که باعث راه اندازی مجدد گوشی شما شود. به این ترتیب، باید به‌روزرسانی‌ها را بررسی کنید. فرآیند دقیق در هر مدل گوشی متفاوت است، اما شبیه به موارد زیر است:

  • تنظیمات را باز کنید.
  • روی به روز رسانی نرم افزار ضربه بزنید.
  • روی دانلود و نصب ضربه بزنید.
  • اگر به روز رسانی پیدا شد، روی Update ضربه بزنید.

 برنامه های خود را به روز کنید

در کنار به‌روزرسانی سیستم‌عامل، باید مطمئن شوید که تمام برنامه‌های گوشی شما آخرین نسخه را اجرا می‌کنند. بسته به نوع برنامه و میزان مشارکت توسعه دهنده، برخی از برنامه ها بیشتر از سایرین به روز می شوند.

اگر متوجه شدید که هنگام استفاده از یک برنامه خاص، یا زمانی که آن را در پس‌زمینه اجرا می‌کنید، گوشی شما ریستارت می‌شود، احتمالاً این مشکل ناشی از آن است. به این ترتیب، ممکن است نسخه قدیمی برنامه را اجرا کنید که با نسخه اندروید شما ناسازگار است، یا ممکن است توسعه‌دهنده برنامه راه‌حلی برای خرابی آن منتشر کرده باشد.

برای به روز رسانی برنامه های خود:

  • فروشگاه Play را باز کنید.
  • روی عکس نمایه خود در بالا سمت راست ضربه بزنید.
  • روی Manage apps and device ضربه بزنید.
  • این صفحه به شما نشان می‌دهد که آیا برنامه‌های شما به‌روزرسانی‌هایی در دسترس هستند یا خیر. اگر چنین است، روی Update all ضربه بزنید.

 حالت Safe Mode را فعال کنید و برنامه ها را حذف کنید

همانطور که گفته شد، یک برنامه گیج کننده می تواند باعث شود گوشی شما به طور غیرمنتظره ای راه اندازی مجدد شود. برای رفع این مشکل، باید حالت امن اندروید را روشن کنید. در حالت ایمن، فقط برنامه‌های اصلی دستگاه اجرا می‌شوند، بنابراین یک راه عالی برای آزمایش اینکه آیا برنامه‌ای که نصب کرده‌اید اشتباه است یا خیر.

برای بوت شدن به حالت ایمن:

  • دکمه پاور را نگه دارید تا منوی پاور باز شود.
  • گزینه Power off را فشار داده و نگه دارید.
  • این باید گزینه Safe mode را نشان دهد، بنابراین روی آن ضربه بزنید تا به حالت امن راه اندازی شود.

اگر تلفن شما در حالت ایمن راه اندازی مجدد نمی شود، می توان تصور کرد که علت آن برنامه ای است که نصب کرده اید. به این ترتیب، باید برنامه‌های خود را یکی یکی حذف نصب کنید، از آخرین بارگیری‌شده شروع کنید، تا زمانی که برنامه‌های مخفی را پیدا کنید.

 فضای ذخیره سازی خود را پاک کنید

تلفن شما فقط فضای ذخیره سازی محدودی دارد. اگر کمتر از 10 درصد فضای ذخیره‌سازی شما رایگان باشد، ممکن است متوجه مشکلاتی در تلفن خود شوید – از جمله راه‌اندازی تصادفی آن.

به این ترتیب، باید حافظه گوشی خود را پاک کنید. راه های زیادی برای ایجاد فضا در گوشی شما وجود دارد. به عنوان مثال، می توانید برنامه های استفاده نشده را حذف کنید، کش را پاک کنید، پوشه دانلودهای اینترنتی خود را خالی کنید و غیره.

از طرف دیگر، می توانید فضای ذخیره سازی خود را افزایش دهید. اگر گوشی شما رسانه قابل ارتقا را می‌پذیرد، یک کارت microSD بخرید تا فضای ذخیره‌سازی داخلی بیشتری به دست آورید. یا داده ها را به یک ارائه دهنده ابری مانند Google Drive یا OneDrive منتقل کنید.

اکثر تلفن ها به شما امکان می دهند میزان فضای ذخیره سازی باقی مانده را مشاهده کنید و به شما کمک می کنند تا فایل های بزرگتر را مشخص کنید. به عنوان مثال، در یک دستگاه شیائومی:

  • تنظیمات را باز کنید.
  • روی مراقبت از دستگاه ضربه بزنید.
  • روی Storage ضربه بزنید.
  • در بالا سمت راست، روی سه نقطه عمودی ضربه بزنید.
  • روی تجزیه و تحلیل ذخیره سازی ضربه بزنید.
  • با این کار فایل‌های تکراری، بزرگ و بلااستفاده شناسایی می‌شوند که می‌توانید حذف کنید.

 علائم گرمازدگی را بررسی کنید

اگر تلفن شما بیش از حد داغ شود، برای محافظت از خود می تواند راه اندازی مجدد یا خاموش شود. داغ شدن تلفن شما در طول کارهای فشرده مانند بازی برای مدت طولانی غیرمعمول نیست، اما اگر تلفن شما دائماً بیش از حد گرم می شود، یک مشکل است.

راهنمای ما در مورد علت داغ شدن بیش از حد تلفن اندرویدی خود را بررسی کنید. این همه علل و راه حل ها را توضیح می دهد. آنها را دنبال کنید، گوشی خود را خنک نگه دارید و امیدواریم که راه اندازی مجدد متوقف شود.

آیا می دانید: آپدیت MIUI گوشی شیائومی چیست؟

4/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =