نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

گوشی اندروید چگونه فلش میشود؟

کاربران اغلب از روش های گوناگون و به دلایل مختلف گوشی های هوشمند خود را فلش میکنند اما باید بدانید فلش کردن گوشی کاری سخت و پیچیده بوده و به مهارت و تخصص زیادی نیاز دارد زیرا با کوچکترین اشتباه ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به گوشی وارد شود. در این مقاله قصد داریم شما را با روش های فلش کردن تلفن همراه آشنا کنیم پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

قبل هر چیز باید بدانید گوشی های هوشمند به دلایل مختلف از جمله هنگ کردن، قفل شدن، خاموش شدن ناگهانی، نصب رام جدید و… فلش شده و قبل آن حتما باید از تمام اطلاعات بک آپ (نسخه پشتیبان) تهیه نمایید.

روش های فلش کردن گوشی های اندروید

گاهی اوقات مشکلات تلفن همراه با بازگشت به تنظیمات کارخانه به طور کامل رفع نشده در چنین مواردی مجبور به فلش کردن آن هستیم. روش های گوناگونی برای فلش کردن گوشی اندروید وجود داشته که اغلب به صورت دستی انجام شده و آسیب هایی به دستگاه وارد میکنند به همین دلیل نرم افزارهایی طراحی شده که انجام این کار را آسان نموده و مانند یک دستیار بی عیب و نقص عمل میکنند.

اغلب برنامه های مذکور به آسانی نصب شده و هیچ خطری برای گوشی ندارند دوباره تاکید میکنیم قبل فلش کردن گوشی حتما از اطلاعات و فایل های آن بک آپ بگیرید. (برای آشنایی با نحوه بک آپ گرفتن به مقاله ” چگونه از اطلاعات خود بک آپ تهیه کنیم؟” مراجعه کنید.)

استفاده از نرم افزار iMyFone Fixppo for Android

برای فلش کردن گوشی با استفاده از این روش باید مراحل زیر انجام شود:

  • ابتدا تمام اطلاعات مورد نظر انتخاب شده و روی گزینه ی Download Firmware ضربه بزنید به این ترتیب برنامه نسخه مناسب Firmware را دانلود و نصب مینماید.
  • بعد انجام مرحله بالا تلفن همراه خود را به وسیله کابل usb مناسب به کامپیوتر متصل کرده و دستگاه را در حالت دانلود قرار دهید در این حالت نرم افزار iMyFone Fixppo for Android گوشی شما را شناسایی کرده و آن را به طور اتوماتیک فلش میکند.
  • بعد اتمام مراحل گوشی شما به طور خودکار راه اندازی میشود در این مرحله لازم است روی گزینه ی done ضربه زده تا روند فلش کردن کامل انجام شود.

نصب رام غیر رسمی (کاستوم رام)

یکی از روش های فلش کردن گوشی استفاده از کاستوم رام (رام غیر رسمی) است این روش به صورت دستی در گوشی انجام شده و در صورت بروز اشتباه راه بازگشت ندارید پس قبل انجام این راهکار حتما تمام جوانب و نکات امنیتی را رعایت نمایید. برای استفاده از کاستوم رام ابتدا لازم است وسایلی از قبیل بوت لودر، یک رام غیر رسمی و ریکاوری کاستوم تهیه کرده سپس کاستوم رام (رام غیر رسمی) مناسب گوشی خود را جستجو و دانلود نمایید.

نکته: در تمام مراحل دانلود و نصب رام غیر رسمی گوشی باید حداقل دارای 50 درصد شارژ باشد.

برای فلش کردن گوشی با استفاده از کاستوم رام مراحل زیر انجام میشود:

ورود به حالت recovery (ریکاوری)

بعد نصب کاستوم رام مورد نظر با استفاده از کلیدهای ترکیبی وارد حالت ریکاوری دستگاه خود شوید ورود به حالت ریکاوری (recovery) در گوشی های اندروید یکسان نبوده اما اغلب با فشردن همزمان دکمه های پاور و تعیین صدا (ولوم) انجام میشود.

حالت های مختلف ریکاوری در اندروید

بعد ورود به حالت ریکاوری صفحه ای مقابلتان باز شده که نوع ریکاوری مورد نظر را مشخص میکند محبوبترین حالت های ریکاوری عبارتند از: ClockworkMod (کلاک وورک مد)، TWRP، سایانوژن مد ریکاوری و Red Wolf recovery mode (رد وولف ریکاوری مد).

برای استفاده از حالت های تی دبلیو آر پی (twrp) و کلاک وورک ابتدا دکمه ی نصب (Install) را فشار داده سپس کاستوم رام مورد نظر را دانلود و روی گوشی نصب نمایید.

بعد انجام مراحل بالا گوشی با رام جدید فلش میشود.

حذف اطلاعات پنهان گوشی

بعد اتمام فرایند میتوان داده های حافظه پنهان (کش) تلفن همراه را پاک کرد برای انجام این کار ابتدا وارد حالت ریکاوری شده سپس گزینه ی Wipe cache partion را لمش کنید در این حالت تلفن همراه شما به طور کامل فلش شده است.

در این مقاله سعی کردیم رایج ترین روش های فلش کردن گوشی را برایتان توضیح دهیم تجربیات خود در زمینه فلش کردن تلفن همراه را با ما به اشتراک بگذارید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =