نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با سنسورهای امنیتی گوشی هوشمند

امروزه گوشی های هوشمند نقش پر رنگی در زندگی افراد پیدا کرده و به همراه همیشگی آن ها تبدیل شده است تا همین چند سال پیش تنها کاربرد اصلی تلفن های همراه ارسال پیام یا برقراری تماس بود اما در حال حاضر با پیشرفت علم و تکنولوژی قابلیت های فراوانی به این ابزار هوشمند اضافه شده که کاربران را برای استفاده از آن ها ترغیب مینماید.

قابلیت هایی مانند عکس برداری، انجام امور بانکی، جستجو در انواع شبکه های اجتماعی و … کاربران را به فکر خرید اسمارت فون (گوشی های هوشمند) انداخته تا با استفاده از آن ها تمام امور شخصی و روزمره خود را با اطمینان خاطر انجام دهند. در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع حسگرهای امنیتی گوشی های هوشمند آشنا کنیم همراه ما باشید.

انواع حسگرهای امنیتی گوشی هوشمند

غیر بیومتریک

اولین سیستم امنیتی به کار رفته در گوشی های هوشمند رمز عبور و الگوهای قفل گذاری شده است که معمولا هنگام روشن نمودن تلفن همراه استفاده میشود نکته ی مهم این است که سیستم مذکور امنیت بالایی نداشته و امکان سوء استفاده از اطلاعات شخصی کاربر وجود دارد برای جلوگیری از این مشکل بهتر است از قابلیتی استفاده کنیم که هنگام وارد کردن الگو آن را نشان ندهد یا برای گذاشتن رمز عبور چند حرف و عدد را با یکدیگر ترکیب کرده تا افراد به راحتی به رمز عبور تلفن همراه شما دسترسی پیدا نکنند.

بیومتریک سنسور اثر انگشت

یکی از قدیمی ترین حسگرهای به کار رفته در سری پرچمدار گوشی های سامسونگ است که امروزه در سری میان رده محصولات این شرکت هم به کار میرود سنسور اثر انگشت نسبت به رمز عبور و الگو از امنیت بالاتری برخوردار بوده اما متاسفانه زمانیکه دست ها مرطوب باشند، اثر انگشت را به درستی شناسایی نمیکند.

شرکت های سازنده با توجه به نیازهای کاربران مکان های مختلفی برای این حسگر در نظر گرفته اند که عبارتند از: زیر نمایشگر، پشت دستگاه یا کناره های بدنه.

حسگرهای optical (نوری)

یکی دیگر از قدیمی ترین حسگرهای اثر انگشت یا بیومتریک سنسورهای نوری (optical) هستند که زمان باز کردن قفل تلفن همراه اثر انگشت شخص را با اثر ثبت شده مطابقت داده و در صورت سازگاری، قفل صفحه نمایش باز خواهد شد.

شاید برایتان جالب باشد سنسورهای نوری مانند حسگرهای دوربین تلفن همراه رزولوشن های متفاوتی دشاته که هر چقدر این ویژگی در آن ها بیشتر باشد، تصویر دقیق تری از اثر انگشتت ثبت خواهد شد.

کاربرد این حسگرها زمانی معلوم میشود که سازنده بخواهد هزینه ساخت محصولات خود را کاهش دهد.

حسگرهای خازنی

حسگرهای Capacitive (خازنی) بیشترین کاربرد در تلفن های همراه را داشته و از صدها خازن درونی تشکیل شده اند. هر چه تعداد خازن های به کار رفته در حسگر Capacitive بیشتر باشد، دقت تشخیص اثر انگشت بالاتر میرود.

هزینه استفاده از این سنسورها بسیار بالا بوده به همین دلیل تنها در سری پرچمدار گوشی های سامسونگ استفاده میشوند.

حسگر تشخیص چهره

نوع دیگری از سنسورهای امنیتی حسگر تشخیص چهره بوده که در اسمارت فون آیفون با نام Face ID، در گوشی های سامسونگ با نام Face Recognition و در گوشی های هوآوی با نام Face Unlock شناخته می شود.

حسگر تشخیص چهره مانند رمز عبور و الگوی قفل گذاری شده از امنیت بالایی برخوردار نبوده و بیشتر اوقات ممکن است درست عمل نکند.

برای استفاده از این سنسور کاربر باید تلفن همراه خود را در فاصله 20 تا 25 سانتی خود قرار داده تا دستگاه بتواند چهره را تشخیص داده و قفل صفحه نمایش را باز کند.

دیگر سنسورهای کاربردی که امروزه در بیشتر گوشی های هوشمند کاربرد دارند میتوان به: سنسورهای روشنایی، گرماسنج، فشارسنج، تشخیص ضربان قلب، گام شمار،سنجش استرس و تشخیص امواج مضر برای بدن اشاره کرد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =