نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چرا صفحه نمایش گوشی سیاه می­شود؟

حتما بارها برایتان پیش آمده که مشغول کار با گوشی خود بوده که ناگهان صفحه نمایش آن سیاه شده و هیچ دستوری را اجرا نمیکند در این شرایط اصطلاحا نمایشگر موبایل شما سیاه شده که میتواند دلایل مختلفی داشته باشد برخی کاربران هنگام بروز این مشکل تصور میکنند نمایشگر گوشی آن ها سوخته و باید مبلغ زیادی برای تعویض آن خرج کنند اما سیاه شدن صفحه نمایش موبایل همیشه نشانگر سوختن آن نبوده و ممکن است به دلایل دیگری اتفاق بیفتد.

خبر خوب اینکه مشکل مذکور معمولا با انجام ترفندهایی قابل رفع بوده و اغلب نیاز به پرداخت هزینه های بالا نیست اما قبل هر چیز باید بدانیم چه عواملی باعث سیاه شدن صفحه نمایش میشوند؟

عوامل سیاه شدن صفحه نمایش

نصب نرم افزار نامناسب

مهمترین دلیل بروز این مشکل نصب نرم افزارهایی است که با گوشی هوشمند شما همخوانی نداشته یا باگ های زیادی دارند.

ورود ویروس مخرب به گوشی

ممکن است کاربر به تازگی نرم افزاری روی گوشی خود نصب کرده که آلوده به ویروس و بدافزارهای مخرب باشد.

استفاده از باتری های قدیمی در دراز مدت باعث سیاه شدن صفحه نمایش و از کار افتادن آن میشود دلایل دیگر بروز این مشکل عبارتند از:

  • باد کردن باتری و استفاده از شارژر نامناسب؛
  • وارد شدن ضربه به نمایشگر؛
  • نفوذ آب یا سایر مایعات به درون گوشی؛
  • اتصال طولانی مدت گوشی به شارژر یا پاور بانک؛
  • سوختن ال سی دی یا پیکسل های درون آن؛
  • پایان طول عمر باتری؛

چگونه از سیاه شدن صفحه نمایش جلوگیری کنیم؟

حذف اطلاعات حافظه کش

یکی از راه های ساده برای رفع مشکل مذکور پاک کردن اطلاعات حافظه پنهان (کش) است که برای انجام این کار میتوان با نگه داشتن دکمه پاور گوشی خود را خاموش کرده سپس دکمه های ولوم (تعیین صدا)، پاور و هوم (home) دستگاه را به مدت 3 ثانیه نگه داشته تا دستگاه به حالت بوت (ریکاوری) رود.

بعد حذف اطلاعات مورد نظر میتوانید با انتخاب reboot system now گوشی خود را ریستارت کنید.

غیر فعال کردن نرم افزارهای مخرب

گاهی اوقات به دلیل وجود نرم افزارهای ناسازگار یا پر از باگ صفحه نمایش سیاه میشود که برای جلوگیری از بروز این مشکل این نرم افزارها باید از پس زمینه به طور کامل حذف شوند.

تعویض باتری گوشی

یکی از دلایل سیاه شدن صفحه نمایش اتمام ظرفیت باتری بوده که برای جلوگیری از بروز این مشکل هرگز از شارژر و پاوربانک تقلبی استفاده نکرده و همیشه گوشی خود را 20 تا 80 درصد شارژ کنید.

به طور کلی برای جلوگیری از سیاه شدن صفحه نمایش گوشی اپلیکیشن های مورد نیاز خود را از سایت های معتبر دانلود کرده همچنین از ورود آب یا مایعات به درون گوشی خود بپرهیزید.

حتما باتری تلفن همراهتان را به موقع تعویض کرده همچنین برای افزایش طول عمر آن گوشی خود را به موقع شارژ نمایید.

اگر نمایشگر شما از جنس oled است، برای کاهش مصرف باتری و جلوگیری از سیاه شدن صفحه نمایش تصاویر پس زمینه و آیکون های مختلف گوشی را جابجا کنید.

ریستارت گوشی

متاسفانه برخی اوقات انجام مراحل بالا مشکل به وجود آمده را رفع نخواهد کرد در چنین مواقعی لازم است گوشی خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید برای آشنایی با روش های ریستارت کردن تلفن همراه به مقاله ” آموزش ریست فکتوری در گوشی اندروید ” مراجعه کنید.

چگونه اطلاعات گوشی را بعد سیاه شدن صفحه بازیابی کنیم؟

خبر خوب اینکه بعد رفع مشکل سیاه شدن صفحه نمایش میتوان اطلاعات حذف شده را بازیابی نمود به همین منظور اپلیکیشن ها و نرم افزارهای خاصی طراحی شده توانایی بازیابی اطلاعاتی از قبیل تصویر، ویدئو، لیست مخاطبین، پیام ها، اسناد و… را دارند.

یکی دیگر از راه های رفع مشکل مذکور استفاده از قابلیت MiniTool Mobile Recovery for Android است که عملکردی شبیه نرم افزارهای بازیابی دارد.

همراه ما باشید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

1 دیدگاه دربارهٔ «سیاه شدن صفحه نمایش گوشی»

  1. سلام بنده گوشی شیا‌‌ئومی نوت8 دارم 64/4 بعضی وقت ها صفحه گوشی تاریک میشه بطوریکه بسیار سخت تشخیص داده میشه چی روی صفحه نشون میده.البته همه چیزش کار میکنه هم زنگ میخوره هم میشه زنگ را جواب داد و قفل و باز میشه فقط صفحه تقریبا کامل سیاه میشه.میخواستم ببینم درست میشه و مشکلش چیه؟البته گارانتی داره.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =