نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چرا گوشی فلش می­شود؟

اغلب کاربران گوشی های هوشمند سوالات متعددی درباره فلش کردن و کاربرد آن در اسمارت فون دارند ذر این مقاله قصد داریم ابتدا توضیح مختصری در ارتباط با فلش کردن گوشی  های هوشمند داده سپس انواع و مزایا/ معایب آن را توضیح دهیم به طور کلی تلفن همراه به دو روش Full flash (فلش  کامل) و Partial flash (فلش جزئی) فلش میشود. نکته ی مهم اینکه قبل فلش کردن گوشی حتما از اطلاعات و فایل های ضروری خود نسخه پشتیبان (بک آپ) تهیه نموده، به این ترتیب بعد اتمام مراحل میتوان اطلاعات را بازیابی کرد.

گوشی به چند طریق فلش میشود؟

Full flash

روش فلش کامل (Full flash) تمام اطلاعات و فایل های تلفن همراه را پاک میکند اطلاعات مذکور میتواند مربوط به سیستم عامل و بخش نرم افزاری دستگاه شده یا فایل هایی نظیر عکس، فیلم، نرم افزارهای تخصصی و… را شامل شود.

فلش جزئی (Partial flash)

فلش جزئی یا اصطلاحا Partial flash روشی است که در آن تنها برخی اطلاعات بروز رسانی شده و ترمیم میشوند در این روش هیچ اطلاعاتی از گوشی حذف نشده و حتی به بخش امنیت و حفاظت دستگاه هم آسیبی وارد نمیشود.

دلایل فلش کردن گوشی

گاهی اوقات برخی اپراتورهای تلفن همراه به کاربران پیشنهاد خرید گوشی ارزان داده به این شرط که تنها از سیم کارت آن شرکت استفاده نمایند متاسفانه در این شرایط با تغییر سیمکارت یا اپراتور دستگاه مشکل آنتن دهی پیدا کرده و به اصطلاح قفل نرم افزاری میشود که تنها راه حل رفع مشکل فلش کردن تلفن همراه است از دلایل دیگر فلش کردن گوشی میتوان به فراموشی پسورد، کند شدن اجرای برنامه ها و هنگ کردن گوشی اشاره کرد.

هنگام فلش کردن چه اتفاقاتی برای گوشی  رخ میدهد؟

هنگام فلش کردن تلفن همراه یک سیستم عامل جدید مطابق سلیقه کاربر روی دستگاه نصب شده که حتما باید با سیستم های نرم افزاری (مثل بوت لودر) و سخت افزاری (مانند cpu) دستگاه منطبق بوده و با سریال ساخت و شماره فنی دستگاه هماهنگ باشد.

برخی گوشی ها بعد اتمام فلش شدن به دلایل مختلف از جمله قفل های اپراتوری و امنیتی با مشکل روبه رو شده که بیشتر موارد مشکلات زیادی برای دستگاه به وجود آورده و هزینه های هنگفتی را به کاربران تحمیل میکند.

نحوه فلش کردن گوشی های هوشمند

برای فلش کامل گوشی های همراه لازم است ابتدا آخرین نسخه فریمور دستگاه خود را تهیه کرده سپس با استفاده از نرم افزارهای تخصصی اقدام به فلش کردن تلفن همراه خود نمایید.

توجه کنید هنگام فلش کردن تلفن همراه خود ممکن است سیستم عامل دستگاه به طور کلی تغییر کرده و کلیه اطلاعات حافظه تلفن همراه شما به کلی پاک شود.

آشنایی با فریمور گوشی

فریمورها نرم افزارهای برنامه نویسی هستند که اغلب روی حافظه اصلی نصب شده و اجازه ی اجرای دستوراتی مانند روشن شدن را به سخت افزار گوشی میدهند. هر دستگاه (تبلت، گوشی هوشمند و…) فریمور مخصوص به خود را داشته و ممکن است یک دستگاه دارای چندین فریمور باشد.

برای فلش کردن گوشی های اندروید از روش زیر عمل میکنیم

ابتدا از تمام اطلاعات و فایل های گوشی بک آپ (نسخه پشتیبان) تهیه کرده سپس قفل نرم افزاری دستگاه را باز نمایید.

میتوان به جای باز کردن قفل گوشی آن را روت نمود ( آشنایی با نحوه روت کردن گوشی های اندروید).

بعد انجام مراحل بالا rom سفارشی دستگاه را دانلود کرده و تلفن همراه خود را در حالت بوت (بازیابی) قرار دهید در مرحله آخر rom را به گوشی فلش کرده و تمام.

خطرات فلش کردن تلفن همراه

مهم ترین مسئله در فلش کردن گوشی های هوشمند انتخاب نرم افزار مناسب برای این کار است استفاده از یک برنامه نامناسب میتواند دستگاه شما را به کلی نابود کرده و خسارت های جبران ناپذیری به بار آورد. در ادامه برخی از نرم افزارهای مناسب جهت فلش کردن گوشی های اندرویدی معرفی میشوند.

آشنایی با بهترین نرم افزارها برای فلش گوشی

  • iMyFone Fixppo ؛
  • fone – تعمیر (اندروید)؛
  • Tenorshare ReiBoot ؛
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =