نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با لوازم جانبی گوشی

همه ی ما با لوازم جانبی گوشی تا حد زیادی آشنا هستیم از شارژر گرفته تا پاور بانک، قاب و گلس. بعضی از این لوازم برای حفظ و نگهداری تلفن همراه ضروری بوده و بعضی دیگر برای امکانات و راحتی بیشتر خریداری میشوند در این مقاله مدل های مختلف لوازم جانبی گوشی را بررسی کرده تا انتخاب و خرید آن ها به راحتی صورت گیرد.

لوازم جانبی موبایل از چه مواردی تشکیل شده است؟

قاب (گارد یا محافظ)، گلس محافظ، کیف، محافظ لنز، شارژر، پاوربانک، باتری، کابل های حافظه، OTG، تبدیل و AUX که هر کدام وظایف و کاربردهای خاصی دارند.

دلیل خرید لوازم جانبی گوشی

لوازم جانبی از قسمت های حساس تلفن همراه محافظت کرده و امنیت آن را بالا میبرد همچنین قابلیت های جدیدی به آن اضافه کرده و ظاهر دستگاه شمار ا به طرز چشمگیری تغییر میدهد.

آشنایی با کاربرد لوازم جانبی

لبه و کناره های تلفن همراه اغلب در برابر فشار و ضربه بسیار حساس بوده و هزینه تعمیر و تعویض آن ها بسیار زیاد است یکی از راه های جلوگیری از آسیب به این نواحی استفاده از قاب (گارد) محافظ است که گوشی شمارا در برابر فشار و صدمات محافظت میکند.

کاور (گارد) گوشی

کاور مانند یک پوشش مقاوم عمل کرده و فشار ناشی از ضربه را تا حد زیادی کاهش میدهد.

برندهای رایج قاب گوشی

قاب ها در انواع و طرح های مختلفی طرای و تولید شده اند که رایج ترین برندهای سازنده این وسیله جانبی عبارتند از: نیلکین، هوانمین، X-Leve، راک، .Totu

بامپر

بامپر نوعی قاب محافظ گوشی بوده که دورتادور آن کشیده شده و به خوبی با بدنه چفت میشود امنیت بامپر نسبت به قاب محافظ کمتر بوده اما ظریف و زیباست.

محافظ صفحه نمایش

صفحه نمایش یکی از حساس ترین اجزای سخت افزاری تلفن همراه محسوب شده و در اثر کوچکترین ضربه یا فشار آسیب میبیند به همین دلیل استفاده از محافظ یا گلس میتواند از این آسیب ها جلوگیری کرده و آن ها را کاهش دهد.

گلس های محافظ در طرح ها و ابعاد مختلفی طراحی شده که یکی از رایج ترین آن ها گلس فول (تمام صفحه) بوده و اغلب برای گوشی هایی که لبه خمیده دارند گزینه ی خوبی است. در ادامه توضیح مختصری درباره انواع محافظ صفحه نمایش (گلس) در اختیارتان قرار میگیرد برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله “نکات مهم در انتخاب گلس” مراجعه کنید.

انواع گلس

گلس نانو

جنس آن پلیمر و اغلب حین ضربه تکه تکه نمیشود. ضخامت کمی داشته و به آن گلس نشکن نانو هم گفته میشود.

محافظ شیشه ای

همانطور که از اسم آن پیداست از جنس شیشه بوده و ضخامت کمی دارد همچنین تصاویر نمایشگر را با وضوح و کیفیت بیشتری نشان میدهد.

گلس پلاستیکی

نسبت به سایر محافظ ها شفافیت کمتری داشته و از مقاومت نسبتا بالایی برخوردار است.

محافظ ضد ضربه

جنس آن از TPU (پلاستیک پلیمری) است که انعطاف پذیری بالایی دارد در نتیجه ضربه ها را به طور کامل دفع کرده، به همین دلیل به آن گلس ضد ضربه هم میگویند.

باتری

شاید در نگاه اول عجیب به نظر برسد اما باتری ها هم یکی از لوازم جانبی گوشی محسوب شده و طول عمر مشخصی دارند یعنی با گذر زمان ظرفیت آنها کاهش پیدا کرده و باید تعویض شوند. اغلب بارتی های به کار رفته در گوشی های امروزی از جنس لیتیوم یونی یا لیتیم پلیمری است.

شارژر

شارژر گوشی معمولا از دو جزء اصلی آداپتور و کابل تشکیل شده که در کنار هم اجزای مختلف تلفن همراه را تغذیه میکنند.

انواع آداپتور

فست شارژ: تلفن همراه را در مدت کوتاهی شارژ میکند.

آداپتور معمولی

وایرلس (بیسیم): گوشی را بدون نیاز به کابل شارژ کرده و برای استفاده از آن دستگاه باید قابلیت QI را پشتیبانی کند.

پاوربانک

پاوربانک در مواقعی که به سفر رفته یا به برق دسترسی ندارید، قابلیت شارژ موبایل را داشته همچنین ظرفیت پاوربانک نقش مهم و اساسی در دفعات شارژ به عهده دارد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 13 =