نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روش های رفع مشکلات دوربین گوشی

یکی از رایج ترین مکلات گوشی های اسمارت کار نکردن دوربین آن هاست اما بروز این مشکل به معنای تمام شدن عمر تلفن همراه نیست و اغلب با استفاده از تکنیک های ساده قابل رفع می باشد پس اگر دوربین گوشی شما هم کیفیت قبل را ندارد، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

مشکلات رایج دوربین گوشی های اندروید

اغلب اختلالاتی که در ادامه به آن ها پرداخته میشود، در اسمارت فون android و ios مشترک بوده اما روش رفع آن ها متفاوت است.

دوربین ناگهان قفل می شود.

این مشکل اصولا با ظهور پیغام unfortunately camera has stopped working در دستگاه رخ داده، برای رفع آن باید دوربین به مدت 30 ثانیه خاموش شود یا می توان گوشی را یکبار ریستارت (restart) کرده، دوربین خود را امتحان کنید. را ه سوم پاک کردن حافظه کش (پنهان) تلفن همراه است.

حافظه کش دوربین چگونه پاک می شود؟

ابتدا وارد بخش setting شده، بخش نرم افزارها (applications) را پیدا کنید؛

بعد باز شدن منو گزینه ی all apps را انتخاب کرده، قدم بعدی پیدا کردن برنامه های دوربین و غیر فعال کردن آن هاست.

با انجام این کار فایل های حافظه پنهان پاک خواهند شد.

ظاهر شدن پس زمینه سیاه در گوشی های اندروید

بروز این مشکل ممکن است به دلایل سخت افزاری/ نرم افزاری دستگاه باشد که در ادامه راه های رفع نرمافزاری این اختلال بررسی خواهد شد.

ابتدا با درآوردن باتری دستگاه و restart کردن آن شوک لازم را وارد کرده، توصیه ما این است که باتری گوشی را در حالت روشن از آن خارج کرده، بعد مدتی دوباره روی گوشی نصب شود به این کار ریست کردن نرم گفته می شود.

با انجام مراحل فوق احتمالا پیش زمینه مشکی خود به خود حذف خواهد شد.

حذف برنامه های غیر ضروری تلفن همراه

برخی برنامه های بهینه سازی دوربین ممکن است مشکلاتی برای دستگاه به وجود آورد که برای رفع آن اپلیکیشن های فوق باید به طور مداوم بروز شده، در صورت رفع نشدن مشکل، اپلیکیشن به طور کامل باید حذف شده، سپس دوباره ریستارت شود.

بروز رسانی سیستم عامل اندروید

گاهی اوقات بروز اتفاقاتی برنامه ها را از حالت عادی خارج کرده، روی اندروید گوشی تاثیر می گذارد در چنین مواقعی با آپدیت کردن (بروز رسانی) اندروید مشکل حل خواهد شد.

بازگشت به تنظیمات کارخانه (reset factory)

آخرین راه برای رفع مشکلات دوربین گوشی های اندروید، فعال کردن تنظیمات کارخانه (reset) است به همین منظور ابتدا از تمام اطلاعات خود بکاپ (back up) گرفته، با استفاده از تنظیمات بخش reset device (ریست وسیله) را فعال کنید.

دوربین پس از چند ثانیه از کار می افتد

گاهی اوقات موقع استفاده از دوربین ناگهان گوشی قفل شده که دلیل آن وجود برخی اپلیکیشن های غیر ضروری است. با استفاده از حالت امن (safe mode) می توان این برنامه هارا شناسایی و غیر فعال کرد.

برای ورود به بخش safe mode مراحل زیر انجام می شود.

ابتدا گوشی خود را خاموش کرده، سپس دوباره روشن کنید (نه به طور کامل) وقتی لوگوی اندروید را مشاهده کردید دکمه ی تعیین صدا (ولوم) را نگه داشته تا وارد حالت امن (safe mode) شوید.

چگونه وارد حافظه پنهان (کش) دستگاه شویم؟

دستگاه اندروید خود را خاموش کرده، دکمه صفحه اصلی (هوم) و تعیین صدا (ولوم) را به طور زمان نگه داشته تا گوشی در حالت لرزش قرار گیرد. در این حالت دکمه ی هوم را رها کرده اما دکمه ی ولوم را تا زمان ظاهر شدن پیغام android system recovery نگه دارید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 14 =