نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه از گوشی خود محافظت کنیم؟

یکی از مهمترین اهداف کاربران برای به تاخیر انداختن تعمیر و تعویض تلفن های همراه خود، نگهداری از آنهاست. تحقیقات نشان می دهد بیشتر کاربران تمایل زیادی برای نگهداری گوشی های خود داشته، سراغ استفاده از مدل های جدیدتر نمی روند البته نابسامانی های اقتصادی و نوسان قیمت ارز و دلار در این تصمیم بی تاثیر نبوده است.

جالب است بدانید بیشتر گوشی های هوشمند دوربین های خوبی داشته، باتری آن ها در صورت نگهداری صحیح تا مدت ها قابل استفاده است همچنین این ابزار نیازهای روزمره ی کاربران عمومی مثل اتصال به اینترنت، وب گردی، اشتراک گذاری فایل در شبکه های اجتماعی، دانلود و تماشای فیلم و ویدئو و… را برطرف می سازد به همین دلیل افراد به خرید مدل های جدیدتر تلفن های همراه هوشمند احساس نیاز نمی کنند. اگر جزء این دسته از کاربران هستید، پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با تکنیک های محافظت و نگهداری از گوشی هوشمند خود این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

نکات مهم برای حفظ گوشی هوشمند

بروز رسانی مداوم نرم افزارهای گوشی همراه

معمولا گوشی های هوشمند امکان نصب جدیدترین بروز رسانی های نرم افزاری را دارند. بهتر است این نرم افزارها را حتما روی گوشی خود نصب کرده تا هنگام بروز اختلالات نرم افزاری، دستگاه به طور اتوماتیک با استفاده از این قابلیت به رفع مشکل بپردازد.

نحوه دسترسی به نرم افزارهای بروز رسانی در سیستم عامل های اندروید و ios

برای دریافت آخرین نسخه بروز رسانی در سیستم عامل ios (گوشی های آیفون) لازم است ابتدا به بخش setting رفته گزینه ی general  را فعال کرده و دکمه ی software update  (بروز رسانی نرم افزاری) را فشار دهید.

ماجرا در سیستم عامل اندروید کمی متفاوت است برای این کار مسیر زیر طی می شود.

ورود به بخش تنظیمات (setting) و فعال کردن گزینه ی سیستم (system). سپس با ورود به بخش advanced ، گزینه ی بروز رسانی نرم افزاری یا software update فعال شود.

حافظه ی گوشی خود را ارتقا دهید.

شاید عجیب به نظر رسد اما خالی کردن حافظه یکی از راه های افزایش طول عمر و نگهداری از اسمارت فون (گوشی هوشمند) محسوب می شود.

روش افزایش حافظه در گوشی های آیفون

ابتدا به بخش تنظیمات (setting) رفته، قسمت general  را انتخاب کنید سپس گزینه ی iphone storage را فعال کنید.

بعد از ورود به بخش فوق، تمام برنامه های تلفن همراه شما به صورت یک لیست مشخص شده که می توانید برنامه های اضافی یا بلااستفاده را از آن حذف کنید.

روش آزادسازی فضا در گوشی های اندروید چگونه است؟

تنظیمات را باز کرده، storage را انتخاب کنید سپس با فشردن دکمه ی free up space (آزاد سازی فضا)، برنامه های اضافی را از گوشی خود پاک کنید.

نکته: سعی کنید برنامه هایی که مصرف شارژ زیادی دارند را شناسایی کنید.

ممکن است باتری گوشی هوشمند شما شارژ را به درستی نگه ندارد در چنین شرایطی اولین راه تعویض باتری است اما شما می توانید قبل هر چیز از عمر باتری خود مطلع شوید.

در گوشی های آیفون برای اطلاع از طول عمر باتری مراحل زیر انجام می شود.

 به setting (تنظیمات) رفته، battery (باتری) را انتخاب نمایید. لیستی نمایش داده می شود در پایین این لیست، Battery Usage by App انتخاب شود.

در بخش بالا به راحتی می توانید اپلیکیشن هایی که مصرف شارژ بیشتری دارند را انتخاب نمایید.

این مراحل در تلفن های همراه اندروید کمی متفاوت است.

ابتدا به بخش تنظیمات رفته، گزینه ی باتری را انتخاب کنید. منو در قسمت بالا سمت راست انتخاب شود. سپس  گزینه ی Battery Usage (مصرف باتری) را فعال کرده و برنامه های پر مصرفتان را حذف کنید.

مرحله ی آخر تعویض باتری تلفن همراه است.

یکی از دلایل دیگر برای خرید تلفن همراه جدید، ورود ضربه و آسیب به دستگاه است که شما به راحتی می توانید با استفاده از یک قاب محافظ از این  معضل جلوگیری کنید.

جالب است بدانید اگر از تلفن همراه خود در خارج از کشور استفاده کرده، به آن صدمه های زیادی وارد می کنید، به راحتی با خرید بیمه گوشی از آن محافظت نمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =