نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

هنگام خرید گوشی شیائومی به چه نکاتی توجه کنیم؟

تلفن های همراه هوشمند همواره از جذابیت خاصی میان کاربران برخوردار بوده، بازار این محصولات همیشه داغ است البته عوامل زیادی مثل نوسان های بازار ارز و دلار تاثیر چشمگیری در فروش و ارائه ی محصولات الکترونیکی (به خصوص اسمارت فون) داشته است اما متاسفانه برخی افراد منفعت طلب برای افزایش میزان فروش محصولات خود در سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری گوشی های موبایل تغییراتی داده که در صورت عدم آشنایی با این تغییرات، در آینده دچار مشکل خواهید شد. برای آشنایی با نکات مهم هنگام  خرید گوشی های شیائومی این مطلب را از دست ندهید.

نکات مهم هنگام خرید گوشی های شیائومی

توجه به نوع بسته بندی تلفن همراه

تمام تلفن های همراه شرکت شیائومی وارد بازار جهانی نشده و تنها در کشور چین طراحی و تولید می شوند. متاسفانه محصولات این شرکت چینی با گارانتی کامل و مطمئن وارد بازار ایران نشده، هنگام خرید حتما به نوع بسته بندی و کد QR محصول توجه کنید. همچنین دفترچه راهنمای تمام گوشی های شیائومی به زبان چینی است.

توجه به حافظه ی RAM تلفن همراه

حافظه ی نصب شده روی گوشی های هوشمند شیائومی تنها به زبان انگلیسی و چینی بوده به همین دلیل شما نمی توانید زبان فارسی را به طور پیش فرض انتخاب کنید معمولا این ابزار هوشمند به صورت جهانی و با بسته بندی های معمولی در اختیار کاربران قرار می گیرد که در آینده مشکلاتی ایجاد می کند.

نرم افزارهایی که روی اکثر گوشی های همراه نصب می شوند تنها در کشور سازنده و در سرورهای محلی قابل اجرا هستند برای نصب نرم افزارهای جدید لازم است آنها را از گوگل پلی استور دانلود نمایید.

انواع تلفن های همراه شیائومی با نام های مختلف در سایر کشورها به فروش می رسد برای مثال گوشی REDMI S2 در بازار جهانی و کشور چین به همین نام شناخته شده در حالی که کاربران هندی این محصول را با نام REDMI Y2 خریداری می کنند.

نکته ی قابل ذکر این است که نسخه ی گلوبال (جهانی) گوشی های شیائومی با رام جهانی و نسخه های چینی این محصولات با رام چینی طراحی و تولید می شوند که خریداری نسخه ی چینی گوشی های شیائومی دردسرهای خاصی برای کاربر به همراه دارد.

آشنایی با مفهوم بوت لودر در گوشی های شیائومی

اگر قصد خرید گوشی های شیائومی را دارید برای جلوگیری از کلاهبرداری لازم است با مفهومی به نام بوت لودر (Bootloader) آشنا شوید. به عبارت ساده بوت لودر مجموعه ای از کدهای برنامه ریزی شده است که در هر سیستم عاملی قابل اجرا می باشد.

برنامه ی فوق مجموعه ای از دستور العمل هاست که اجرای سیستم عامل را امکان پذیر می کند. به طور پیش فرض بوت لودر دستگاه قفل بوده، هنگام نصب هرگونه برنامه ی غیر رسمی ابتدا باید Bootloader آن از حالت قفل خارج شود.

نکات مهم هنگام فروش گوشی های شیائومی

 خیلی از کاربران مدتی پس از خرید گوشی همراه، به دلایل مختلف تصمیم به ارتقا آن می گیرند. در چنین شرایطی لازم است قبل فروش گوشی خود نکاتی بدانید.

اطلاعات و داده های تلفن همراهتان را قبل فروش حتما پاک کرده، برای دسترسی به فایلهای خود می توانید از آن ها بکاپ (BACK UP) تهیه کنید.

شماره سریال گوشی خود را جایی نگه داشته تا در صورت لزوم به آن ها دسترسی داشته باشید.

02

ترفند های آماده سازی تلفن های همراه شیائومی برای فروش

این تکنیک ها برای سیستم عامل های مختلف، جداگانه انجام می شود.

معمولا در سیستم عامل های 5 به بالا؛ قابلیتی وجود داشته که با استفاده از آن افراد غریبه توانایی ریست (بازگشت به تنظیمات اولیه) تلفن همراه شما را نخواهند داشت. به همین دلیل قبل فروش گوشی خود حتما گزینه ی FBR را غیر فعال نمایید.

جالب است بدانید تمام سیستم عامل های IOS اپل به طور پیش فرض کدگذاری سخت افزار می شوند به همین دلیل پس از بازگشت به تنظیمات کارخانه، بازیابی اطلاعات کاری سخت و دشوار خواهد بود.

کلام آخر اینکه قبل فروش گوشی خود مواردی همچون امنیت داده، حریم شخصی، حذف اکانت های فعال و… را در نظر بگیرید. همچنین قبل خرید و فروش محصولات دست دوم (از جمله گوشی های هوشمند) حتما با کارشناس متخصص مشورت کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =