نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

از هارد گوشی چه می دانید؟

امروزه تمام لوازم الکترونیک مثل گوشی های همراه، تبلت، دوربین های دیجیتال و… برای ذخیره اطلاعات و داده های خود از ابزاری تحت عنوان هارد استفاده می کنند وظیفه اصلی این قطعات کنترل و مدیریت پردازش داده ها است و روز به روز قابلیت ها و امکانات جدیدی  به این قطعه اضافه می شود.

هارد چیست؟

هارد (EMMC) مخفف عبارت  embedded Multi-Media Controller و از دو بسته کنترل کننده فلش و فلش مموری تشکیل شده است. به طور کلی هر EMMC شامل کارت گرافیکی، فلش مموری و کنترل کننده فلش بوده، با پیشرفت تکنولوژی و ارتقای این قطعه امکان دسترسی به داده های سنگین برای کاربران فراهم شده است.

کاربرد هارد (EMMC)

این قطعه می تواند فیلم هایی با کیفیت و وضوح بالا در حافظه ذخیره کرده و برنامه های بیشتری در تلفن همراه اجرا کند. باید بدانید هارد از استانداردهای زیادی تشکیل شده که مهم ترین آن ها V4.5 است که در سال 2011 معرفی و به بازار عرضه شده است.

EMMC در چه دستگاه هایی استفاده می­شود؟

معمولا این قطعات در ابزارهایی با توان بازدهی بالا مثل تبلت، اسمارت فون (گوشی های هوشمند)، دوربین های دیجیتال، پخش کننده های مولتی مدیا و… استفاده شده، جایگزین مناسبی برای حافظه های قدیمی (HDD) محسوب می­شوند.

فواید استفاده از هارد

این قطعات زمان لازم برای پردازش اطلاعات و داده ها را به طرز چشمگیری کاهش می دهند همچنین با استفاده از EMMC فوت پرینت (FOOT print) های کوچکی برای حافظه ها ایجاد خواهد شد.

ظهور این قطعات هوشمند کار تعمیر و تعویض اجزای تلفن همراه را برای تعمیرکاران آسان نموده است به عبارت دیگر در صورت خراب شدن گوشی هوشمندتان دیگر نیازی به تعویض کل برد اصلی نیست.

EMMC می تواند تضمین مناسب برای حذف و برش داده های تلفن همراه ارائه دهد البته این کار نیاز به پشتیبانی نرم افزاری داشته و بدون آن هارد توانایی ذخیره سازی فایل های ویدئویی را ندارد.

تفاوت EMMC و SSD چیست؟

SSD مخفف عبارت SOLID STATE DRIVE و فناوری جدیدتری نسبت به حافظه های قدیمی (HDD) است.

SSDها در کامپیوتر و تبلت های قدیمی کاربرد داشته و اجزای آن جداشدنی نیستند از طرفی عملکرد هریک از SSD ها با دیگری کاملا متفاوت است. در مجموع SSD ها سرعت پردازش بیشتری نسبت به حافظه های قدیمی دارند اما EMMC ها نسبت SSD و HDD قدرت پردازش اطلاعات بیشتری را داشته و درصد کمتری از داده ها را از دست می­دهند.

دلایل سوختن هارد گوشی چیست؟

خرابی هارد تلفن همراه یکی از رایج ترین مشکلات و در اثر عوامل متعددی اتفاق می افتد شما با انجام کارهایی مثل نصب قاب محافظ می توانید از EMMC گوشی هوشمند خود هنگام زمین خوردن یا وارد شدن ضربه محافظت و نگهداری کنید.

عوامل سوختگی EMMC چیست؟

اگر تلفن همراه خود را در حالت شارژ خاموش کرده یا آن را به طور مداوم ریست کنید، ممکن است هارد آن دچار سوختگی شود از طرفی نفوذ آب و وارد شدن ضربه می تواند آسیب های جدی به این قطعه وارد کند.

برای جلوگیری از سوختن هارد گوشی خود چه کنیم؟

هرگز تلفن همراه خود را با شارژر های غیر استاندارد و تقلبی شارژ نکنید همچنین هنگام استفاده از پاور بانک حتما از کیفیت و اورجینال بودن آن مطمئن شوید.

اجرای طولانی مدت برنامه ای سنگین می تواند به هارد گوشی شما آسیب برساند پس در استفاده از اپلیکیشن های حجیم مثل تلگرام، اینستاگرام و بازی های الکترونیکی دقت نمایید.

هنگام ضدعفونی و تمیز کردن تلفن همراه مراقب نفوذ آب و سایر مایعات به داخل آن باشید.

علائم سوختگی هارد

مهم ترین نشانه، خاموش شدن ناگهانی دستگاه هنگام کار است. ممکن است گاهی اوقات هنگام روشن کردن تلفن همراه، صفحه نمایش تنها لوگوی شرکت سازنده را نشان دهد یا دستگاه در انتقال فایل های صوتی/ تصویری دچار مشکل شود.

در پایان باید گفت فرایند تعمیر هارد (EMMC) در سال­های اخیر پیشرفت های زیادی کرده بایان حال توصیه می کنیم هنگام خرابی هارد حتما با متخصص تعمیر تخصصی موبایل تماس گرفته و راهنمایی بگیرید.

5/5 (1 نقد و بررسی)

1 دیدگاه دربارهٔ «هارد گوشی شیائومی»

  1. سلام، خسته نباشید
    میشه بهم بگید هزینه تعویض هاردemmc گوشی redmi 8a با حافظه 64 گیگ و رم ۴ گیگ چقدر میشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =