نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با انواع کابل شارژ گوشی

همواره ابهاماتی درباره نحوه شارژ گوشی های هوشمند و عوامل موثر بر آنها برای کاربران وجود دارد. در این مقاله قصد داریم انواع کابل شارژهای گوشی های هوشمند و نحوه عملکرد آن ها را معرفی کرده، تا کاربران بتوانند بسته به نیاز و شرایط خود آنها را انتخاب و خریداری نمایند.

امروزه در طراحی و ساخت گوشی های هوشمند از باتری های لیتیوم یونی استفاده شده که قابلیت شارژ مجدد بدون اتصال به منبع برق را دارند به عبارت دیگر شما به راحتی میتوانید گوشی خود را به منبع برقی متصل کرده و پس از شارژ شدن، تا مدت زمان مشخصی بدون اتصال به منبع برق از آن استفاده نمایید.

انواع کابل شارژ

کابل شارژ معمولا در طرح ها و انواع مختلفی طراحی شده و از نظر ساختار و کاربرد با یکدیگر تفاوت دارند. در ادامه متداول ترین سوکت های شارژ گوشی معرفی خواهند شد.

Mini USB

USB استانداردی است که اولین بار در دهه 90 میلادی ایجاد و اغلب در دوربین های دیجیتال استفاده میشوند البته این کابل امروزه کاربرد چندانی نداشته و به طور کامل منسوخ شده است.

میکرو یو اس بی

Micro USB (میکرو یو اس بی) معمول ترین سوکت شارژ و حدود 65 درصد گوشی های اندروید را پوشش میدهد. یکی از مزیت های این کابل قابل حمل بودن آن است و تا قبل ظهور فناوری USB type C کاربرد فراوانی در سیستم عامل اندروید داشت.

USB Type C

جدید ترین نوع کابل شارژ و نسبت به دو مدل قبلی بهینه تر است. این کابل از سال 2016 رسما کار خود را شروع کرده و عموما در گوشی های سری پرچمدار سامسونگ استفاده میشوند. در حال حاضر سریع ترین کابل شارژ توسط شرکت سونی طراحی و عرضه شده است.

فناوری Lightening

تکنولوژی لایتینگ تنها مختص محصولات شرکت اپل بوده و در اصطلاح عامیانه به آن شارژر آیفون هم گفته میشود.

آشنایی با شارژر بیسیم

حتما برایتان اتفاق افتاده منتظر یک تماس مهم کاری هستید که ناگهان شارژ گوشیتان تمام میشود فاجعه بزرگتر زمانی اتفاق می افتد که به پریز برق دسترسی نداشته و پاور بانک هم ندارید در این شرایط استفاده از یک شارژر بیسیم میتواند تمام فشار و استرس شمارا کاهش دهد.

شارژر بیسیم معمولا برای تامین ولتاژ مورد نیاز خود از یک ایستگاه قدرتمند مغناطیسی استفاده کرده که با نزدیک شدن دستگاه به آن تمام انرژی مورد نیاز توسط شارژر دریافت شده و به گوشی منتقل میشود. در حال حاضر شارژر های بیسیم شرکت اپل به عنوان یکی از بهترین تامین کننده های ولتاژ شناخته شده و یکی از مزیت های استفاده از آن کمک به محیط زیست است.

نکات مهم هنگام انتخاب کابل شارژ

یکی از عوامل تاثیر گذار در کیفیت و عملکرد کابل شارژ طول سیم آن است.

سیم شارژر تاثیر مستقیمی روی کیفیت و سرعت انتقال اطلاعات داشته بنابراین سعی کنید تا حد ممکن از شارژرهای مناسب و اورجینال استفاده کرده تا در آینده دچار مشکل نشوید همچنین سعی کنید از کابل های بلند و دراز استفاده نکنید چون هرچه طول سیم کابل بلندتر باشد، انتقال اطلاعات با سرعت پایین تری صورت میگیرد.

برای افزایش طول عمر و کیفیت باتری گوشی خود هرگز از سیم شارژر های خراب یا آسیب دیده استفاده نکنید.

سایر عوامل تاثیر گذار در سرعت و کیفیت کابل های شارژر عبارتند از:

نوع کانکتور: شاید در نگاه اول ساده باشد اما هنگام خرید کابل شارژ حتما به نوع گوشی و پورت آن دقت کنید زیرا یک اشتباه کوچک در انتخاب این وسیله جانبی میتواند خسارت های مالی جبران ناپذیری به شما وارد سازد.

جنس مواد اولیه : جنس مواد اولیه کابل شارژ باید به نحوه باشد که در برابر فشار، ضربه و خم شدن از خود مقاومت نشان داده و به راحتی خم نشود.

نکته آخر اینکه همیشه هنگام خرید کابل شارژ به اصالت آن توجه کرده و از خرید محصولات بی کیفیت بپرهیزید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 5 =