نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ترفندهای استفاده از گوشی بدون دکمه پاور

دکمه ی پاور یکی از مهم ترین اجزای سخت افزاری گوشی های امروزی محسوب شده که به دلایل مختلف از جمله ورود گرد و غبار، آبخوردگی، اجرای برنامه های اضافی و مشکلات سخت افزاری ممکن است به درستی عمل نکند. یکی از سوالات اصلی کاربران هنگام خرابی این دکمه کاربردی این است چگونه دستورات مورد نظر خود را به گوشی منتقل کنیم برای پاسخ به این سوال ابتدا باید با نحوه عملکرد دکمه پاور (روشن/ خاموش) و کاربردهای آن در گوشی های هوشمند آشنا شده سپس راهکارهایی برای روشن کردن تلفن همراه بدون نیاز به دکمه پاور را بدانید.

عملکرد دکمه پاور در گوشی

دکمه پاور (روشن / خاموش) وظیفه ی انتقال دستورات و فرمان ها به اجزای داخلی تلفن همراه را داشته و در کنار دکمه تعیین صدا (ولوم) فرمان هایی نظیر ریستارت کردن، روت (ROOT)، بوت کردن، ورود به حالت ایمن و… دستگاه را میسر میکند. گاهی اوقات به دلیل از کار افتادن گوشی نیاز است تا فرمان ها و دستورات مورد نظر را بدون لمس و به صورت دیجیتالی انجام دهیم در بخش بعدی شما را با ترفندهای استفاده از گوشی بدون دکمه پاور آشنا میکنیم.

راهکارهای روشن کردن گوشی بدون دکمه پاور

استفاده از شارژر یا پاور بانک

یکی از ساده ترین روش ها برای روشن کردن گوشی استفاده از شارژر آن است البته این روش در همه تلفن های همراه جواب نداده اما اغلب اوقات به جای استفاده از روش های سخت و پیچیده این راهکار را امتحان کرد.

اگر گوشی شما به قدر کافی شارژ داشته و هنوز روشن است میتوانید با اتصال آن به شارژر صفحه نمایش را برای مدت کوتاهی روشن کرده سپس قفل امنیتی را باز کنید بعد انجام این مراحل با استفاده از روش هایی که در ادامه بیان میگردد، دکمه پاور گوشی را به طور کامل دور بزنید.

روش دوم زمانی است که گوشی به قدر کافی شارژ نداشته و خاموش است در این حالت میتوان دستگاه را با استفاده از کابل یو اس بی (USB) به شارژر یا کامپیوتر متصل کرده و آن را روشن کنید.

دوباره تاکید میکنیم که استفاده از شارژر یا پاور بانک همیشه کارساز نبوده و در برخی گوشی ها جواب نمیدهد.

تغییر لانچر گوشی

لانچر همان ظاهر سیستم عامل و رابط کاربری آن بوده که ویژگی هایی از جمله کنترل بیشتر صفحه نمایش را به گوشی های امروزی اضافه کرده و برای استفاده از آن لازم است حتما تلفن همراه روشن باشد.

پس از اطمینان از روشن بودن دستگاه میتوانید لانچر مورد نظر را نصب کرده و تمام دستورات را بدون نیاز به دکمه پاور انجام دهید.

استفاده از قابلیت ADB

Android Debug Bridge (ADB) ابزاری است که به کاربر اجازه میدهد برای اجرای برخی دستورات از کامپیوتر شخصی یا لپ تاپ استفاده نماید شما به راحتی میتوانید با فعالسازی ADB در کامپیوتر خود دستورات مورد نظر خود را از طریق کامنپیوتر به گوشی منتقل و اجرا نمایید.

روش استفاده از ابزار Android Debug Bridge

فرض کنید گوشی شما خاموش است در این حالت مطابق بخش قبلی آنرا با استفاده از یک کابل USB به کامپیوتر متصل کرده و سریعا دکمه کاهش صدا را فشار دهید دکمه فوق را با ظاهر شدن صفحه بوت نگه داشته بهاین ترتیب صفحه ای مقابلتان ظاهر شده که با استفاده از آن میتوان دستگاه را روشن نمود.

بعد اتمام فرایند گوشی خود را از کامپیوتر جدا کرده و از آن استفاده نمایید. شایان ذکر است از این روش برای ریستارت کردن گوشی هم استفاده میشود.

انتقال وظایف دکمه پاور به دکمه ای دیگر

خبر خوب اینکه در صورت از کار افتادن دکمه روشن/ خاموش (پاور) میتوان با استفاده از تنظیماتی کلیه وظایف آن را به دکمه فیزیکی دیگر منتقل کرده و گوشی را روشن کرد. متاسفانه لازمه استفاده از این روش روشن بودن دستگاه بوده بنابراین برای انتقال عملکرد دکمه پاور به دکمه های دیگر شارژ باتری را به طور کامل خالی نکنید.

برای استفاده از این روش میتوان نرم افزارهایی از جمله Button Mapper را نصب کرده و دکمه های دیگری مثلا ولوم (تعیین صدا) رابرای روشن/ خاموش کردن دستگاه معرفی کرد.

نکته آخر اینکه با استفاده از ابزار ADB و نرم افزارهای گفته شده میتوان در صورت خرابی دکمه پاور گوشی را دوباره راه اندازی کرده حتی آن را کنار بگذارید.

همراهتان هستیم.

5/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − یک =