نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه باتری موبایلمان را کالیبره کنیم؟

کالیبره کردن باتری موبایل یکی از راه های افزایش طول عمر باتری و باعث نگهداری شارژ بیشتر تلفن همراه شما میشود. اگر از سلامت باتری دستگاه خود مطمئن بوده اما با شارژ نشدن یا دیر شارژ شدن آن مشکل دارید، کالیبراسیون باتری میتواند کمک کننده باشد.

کالیبره کردن چیست؟

کالیبراسیون باتری تلفن همراه یعنی تنظیم دوباره سیستم عامل به نحوی که اطلاعات را به درستی نمایش دهد. این کار باعث میشود تا باتری شارژ بیشتری در خود نگه دارد.

نحوه کالیبره کردن باتری موبایل

همانطور که میدانید هرچقدر عمر باتری موبایل شما بیشتر میشود، توان نگهداری شارژ آن کمتر شده تا جایی که بعضی مواقع مقدار واقعی شارژ را به درستی نشان نمیدهد در چنین مواقعی به سیستم عامل تلفن همراه فشار وارد شده و صدمات جبران ناپذیری به دستگاه وارد میشود.

برای اطلاع از وضعیت باتری (battery stats) در سیستم عامل های اندروید میتوان به بخش تنظیمات مراجعه کرده اما گاهی اوقات این بخش دچار مشکل شده و گوشی هوشمند شما قبل خالی شدن کامل باتری خاموش میشود.

برای کالیبره کردن باتری موبایل دو راه وجود دارد روش اول برای تمام سیستم عامل ها کاربرد داشته اما روش دوم تنها زمانی ممکن است که گوشی شما روت (ROOT) شده باشد.

کالیبره کردن باتری بدون نیاز به روت

ابتدا تمام شارژ باتری را خالی کرده تا گوشی خاموش شود سپس گوشی را دوباره روشن کرده و اجازه میدهیم دوباره خاموش شود.

بعد انجام مراحل بالا گوشی هوشمند را بدون روشن کردن به شارژر متصل کرده و اجازه میدهیم 100 درصد شارژ شود.

سپس آن را از شارژر جدا کرده و روشن میکنیم در این حالت باتری عددی کمتر از 100 را نمایش میدهد. در این حالت دوباره گوشی را به شارژر وصل کرده و 100 درصد شارژ میکنیم.

مرحله بعدی این است که تلفن همراه را ریستارت (Restart) کرده، اگر باتری دوباره عددی کمتر از 100 را نشان داد آن را دوباره به شارژر متصل میکنیم. این کار اینقدر تکرار میشود تا باتری تلفن همراه عدد 100 را نشان دهد.

مرحله آخر این است که اجازه دهیم باتری اسمارت فون کاملا خالی شده، سپس آن را دوباره شارژ کنیم به این ترتیب تلفن همراه شما کالیبره شده است.

نکات مهم هنگام کالیبره کردن باتری بدون نیاز به روت

این روش زمانی کاربرد دارد که مشکل باتری کاملا جدی است همچنین توصیه میکنیم هر سه ماه یکبار این روش اجرا شود.

شاید این روش کمی سخت به نظر برسد اما یکی از کارآمدترین روش ها برای رفع مشکلات باتری گوشی های هوشمند است.

توجه کنید استفاده از این روش عوارضی برای باتری موبایل به همراه دارد.

کالیبره کردن باتری گوشی های روت شده

کالیبراسیون گوشی های روت شده شبیه روش اول بوده با این تفاوت که در این روش بعد انجام مراحل اولیه نرم افزار Battery Calibration را دانلود میکنید.

قبل دانلود برنامه مذکور حتما از کامل بودن شارژ باتری خود مطمئن شوید همچنین بعد اجرا شدن Battery Calibration اجازه دهید باتری کاملا خالی شود سپس آن را به شارژر متصل کرده و تا زمان رسیدن به عدد 100 آن را از شارژر جدا نکنید.

اقدامات لازم برای افزایش طول عمر باتری

نور صفحه نمایش گوشی را تا حد ممکن کاهش دهید همچنین از تم های زنده (live) برای تصویر زمینه استفاده نکنید.

حافظه کش تلفن همراه خود را هر چند وقت یکبار به طور کامل پاک کرده و اینترنت آن را فقط در مواقع لزوم روشن کنید.

برنامه های گوشی هوشمند خود را مدیریت کرده و  Google App را بهینه سازی نمایید.

بهتر است برای افزایش طول عمر باتری موبایل خود نوتیفیکیشن برنامه ها را غیر فعال کرده و از ابزارهای widget کمتر استفاده کنید.

نرم افزارهای کالیبراسیون سیستم عامل اندروید

برای اطلاع از شارژ باتری خود میتوانید از برنامه های Advanced Battery Calibrator و Battery Life Repair استفاده کنید.

نکته پایانی اینکه برای تقویت باتری موبایل خود هیچگاه از شارژر های تقلبی استفاده نکرده و هنگام شارژ شدن از تلفن همراه خود استفاده نکنید.

3/5 (4 نقد و بررسی)

3 دیدگاه دربارهٔ «کالیبره باتری موبایل»

  1. این کار که شما گفتین کالیبره کردن بدون نیاز به روت، هیچ آسیبی به گوشی یا چیز دیگه وارد نمیکنه؟
    آسیب به باتری وارد نمیکنه؟
    باتریم مثل اولش درست میشه؟؟؟؟؟؟
    کجاش ضرر داره میشه در این مورد توضیح بدین؟؟
    ممنون میشم.

  2. باسلام گوشی شیائومی نوت 9رابه miui13بروزرسانی کردم. بروزرسانی که تمام شد،درمرحله راه اندازی مجدد،باطریش کاملا خالی شده و حال که می‌خوام شارژ کنم ،باطری شارژ نمیشود ودرصفحه گوشی فقط حروف mi ظاهر میشود. راهنماییم کنید مشکل چیست .قبل از بروزرسانی هیچگونه مشکل وموردی نداشت.ممنونم

  3. باسلام گوشی شیائومی نوت 9رابه miui13 بروزرسانی کردم بروزرسانی کامل انجام شد در مرحله راه اندازی مجدد، باطری کاملا خالی شده و فقط حروف miدرصفحه گوشی ظاهر میشود.شارژ نمیشود‌.مشکل چیست لطفاً راهنمایی کنین.قبل از بروزرسانی هیچگونه مشکل وموردی نداشت. ممنونم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + هفده =