نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نکات مهم در انتخاب گلس

حتما برایتان اتفاق افتاده که گلس گران قیمت گوشی شما بعد چند روز از روی صفحه نمایش بلند شده یا اصطلاحا Edge-to-Edge میشود. این بدان معناست که شما اطلاعات کافی درباره خرید گلس تلفن همراه ندارید. در این مقاله سعی میکنیم نکات مهمی در انتخاب گلس گوشی های هوشمند در اختیارتان قرار دهیم تا هنگام انتخاب و خرید این قطعه کاربردی دچار مشکل نشوید. همراه ما باشید.

گلس چیست؟

گلس یکی از اصلی ترین اجزای گوشی محسوب شده و وظیفه آن حفاظت از اجزای صفحه نمایش است.

استفاده از این قطعه کاربردی معمولا باعث افزایش طول عمر محصولات هوشمند از قبیل تبلت، اسمارت فون (گوشی های هوشمند) و… میشود.

گلس ها اکثرا از جنس شیشه بوده و با حرارت دادن و خنک کردن سریع ساخته میشوند.

هنگام خرید گلس به چه نکاتی توجه کنیم؟

خیلی از کاربران هنگام خرید گوشی های هوشمند اغلب با خود میگویند فعلا نیازی به خرید محافظ برای تلفن همراه ندارم اما با یک جستجوی ساده در سایت هایی مانند یوتیوپ یا آپارات به کاربردهای این قطعه پی خواهید برد.

اغلب شرکت های سازنده در طراحی و ساخت محافظ های گوشی از فناوری های جذاب و جالبی استفاده کرده اند که معروف ترین آنها استفاده از قابلیت کورنینگ گوریلا گلس است. این قابلیت با نام Corning Gorilla Glass هم شناخته شده و بیشتر در محصولات شرکت اپل کاربرد دارد.

نتیجه کلی اینکه تمام گوشی ها به گلس احتیاج دارند.

داشتن اطلاعات

یکی از مهم ترین نکات هنگام خرید محافظ گوشی (گلس) این است که قبل هر چیز درباره انواع و کاربرد های آن تحقیق و اطلاعات جمع آوری نماییم به عبارت بهتر هرچه اطلاعات بیشتری درباره انواع گلس داشته باشید، میتوانید محافظ بهتری خریداری کنید.

خرید از نمایندگی

قبل خرید گلس گوشی به این نکته توجه کنید که هزینه هایی که برای خرید این قطعه میکنید در واقع سرمایه شماست پس اگر در انتخاب و خرید محافظ گوشی خود دقت کافی را به خرج ندهید در آینده متحمل هزینه های بیشتری برای تعویض و تعمیر سایر اجزای تلفن همراه خود میشوید.

انواع گلس

گلس های محافظ هم مانند سایر اجزا و قطعات تلفن همراه همواره در حال پیشرفت و بروزرسانی هستند در بخش بعدی اطلاعاتی درباره انواع این قطعه و کاربرد آنها در اختیارتان قرار میگیرد.

گلس نانو

محافظ های نانو اغلب از پلاستیک های نرم و انعطاف پذیر ساخته شده و میتوان آنها را به راحتی خم کرد.

ساختار این قطعات معمولا سخت تر و نسبت به گلس های معمولی ضخامت کمتری دارند.

یکی از معایب اصلی محافظ نانو قیمت بالای آن است البته در مقابل مزایای فراوان این قطعه ارزش هزینه کردن را دارد.

گلس tpu

جنس آنها از پلاستیک پلی اورتان بوده و به خوبی روی صفحه نمایش قرار میگیرد از طرفی با گذشت زمان از روی نمایشگر بلند نشده و حباب زیر آن جمع نمیشود.

خرابی های رایج گلس

نصب نادرست محافظ

اگر از گلس نانو استفاده میکنید، احتمال جمع شدن حباب بین گلس و گوشی زیاد است این مشکل اغلب به دلیل نصب نادرست گلس به وجود آمده و برای جلوگیری از بروز آن ابتدا تمام سطح صفحه نمایش را تمیز کرده تا گرد و غبار از روی آن پاک شود.

خرید محافظ بی کیفیت

خیلی از کاربران تمایل به استفاده از گلس های ارزان قیمت دارند در حالیکه هیچ ارزانی بی علت نیست.

اغلب محافظ های ارزان چسبندگی خوبی نداشته و بعد مدتی به سادگی هوا گرفته یا زیر آنها حباب جمع میشود.

نکته دیگر این است که اکثر گلس های نامرغوب و تقلبی با قیمت ارزان در بازار عرضه شده تا افراد زیادی آنها را خیرداری نمایند بنابراین قبل انتخاب و خرید این قطعه حتما دقت کنید.

کلام آخر اینکه برای گوشی های انحنا دار (مانند گلکسی نوت 9) از گلس های full hd استفاده کرده تا دچار مشکل نشوید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 5 =