نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رایج ترین مشکلات گوشی های اندروید

امروزه نسل جدیدی از گوشی های همراه وارد بازار شده اند که امکانات بیشتری در مقایسه با مدل های قدیمی دارند. این ابزار هوشمند سیستم عامل های مختلفی داشته که آن ها را قادر به انجام کارهایی مثل نصب انواع برنامه، اتصال به اینترنت، اشتراک گذاری مطلب و فایل های صوتی/ تصویری و … می کند.

مشکلات نرم افزاری گوشی های اندروید

رایج ترین سیستم عامل های به کار رفته در اسمارت فون عبارتند از: اندروید (android) و ios. هرکدام از این سیستم ها مزایا و معایبی داشته که در این مقاله تا حدودی به مشکلات رایج گوشی های اندروید پرداخته می شود همراه ما باشید.

خرابی های google play (گوگل پلی)

بروز این مشکل به دلیل پر شدن حافظه کش (cache) دستگاه است برای رفع مشکل قطع ناگهانی گوگل پلی حافظه پنهان (کش) دستگاه باید پاک شود.

مراحل پاک کردن حافظه کش گوشی

وارد بخش setting (تنظیمات) دستگاه شده، از بخش Apps & Notifications (برنامه ها و اعلان ها) گزینه ی See all X apps را انتخاب کنید سپس در لیست اپلیکیشن ها گوگل پلی را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید بعد از انجام این کار وارد بخش Storage & Cache شده، هر دو گزینه ی پاک کردن حافظه و کش (cache) را فعال کنید.

نکته: در مدل های قدیمی گوشی های اندروید ممکن است به جای storage کلمه data مشاهده شود.

در آخر یکبار تلفن همراه خود را خاموش/ روشن کنید.

اگر با انجام مراحل بالا مشکل رفع نشد، حافظه پنهان برنامه گوگل پلی هم باید پاک شود.

پر شدن کارت حافظه گوشی

پس از مدتی فضای ذخیره سازی دستگاه شما پر می شود در اینصورت برنامه ها به درستی عمل نمی کنند برای رفع این مشکل لازم است برنامه و اپلیکیشن ها ی اضافی را از تلفن همراه خود پاک کنید یکی از ساده ترین روش ها برای نظم دادن به فایل های گوشی استفاده از نرم افزار files by google است که به وسیله ی این نرم افزار کاربردی اطلاعات پر حجم شناسایی و در صورت تایید حذف خواهند شد تنها مشکل استفاده از برنامه مورد نظر این است که گوگل به اطلاعات شما دسترسی پیدا می کند.

برنامه ها توسط گوگل پلی دانلود نمی شوند

رایج ترین مشکل گوشی های اندروید عدم نصب برنامه توسط گوگل پلی است که برای رفع آن دو روش وجود دارد. 1- پاک کردن حافظه کش (پنهان) 2- پاک کردن تاریخچه گوگل.

درباره ی روش اول به طور مفصل در بخش اول صحبت کردیم حال به توضیح روش دوم می پردازیم.

پاک کردن تاریخچه google play

این روش راهکار قطعی رفع مشکل نیست ولی بیشتر مواقع کارساز خواهد بود.

برای حذف کامل تاریخچه گوگل پلی ابتدا این برنامه را باز کرده، از ساید بار سمت چپ صفحه گزینه ی تنظیمات (setting) انتخاب شود سپس گزینه ی Clear Local Search History  را فعال کنید.

چگونه برنامه گوگل پلی رادوباره نصب کنیم؟

بعضی اوقات شما ناخواسته برنامه گوگل پلی را غیر فعال می کنید برای نصب مجدد این اپلیکیشن لازم است مراحل زیر انجام شود:

همانند بخش اول از طریق بخش تنظیمات وارد قسمت برنامه ها و اعلان ها شده، گزینه ی See all X apps را انتخاب کنید سپس لیستی ظاهر شده که بالای آن می توانید برنامه های غیر فعال شده را مشاهده کنید. در آخر می توانید google play را انتخاب کرده و دکمه فعال سازی (Enable) را فشار دهید.

گاهی اوقات نسخه جدید گوگل پلی در گوشی شما نصب نشده، برای رفع این مشکل می توانید از ورژن قدیمی این برنامه استفاده نمایید.

چگونه حافظه رم در اندروید را خالی کنیم؟

همانند سایر سیستم عامل ها، در اندروید هم واژه ی RAM به حافظه یا مموری دستگاه گفته می شود.

همیشه قبل عیب یابی تلفن همراه ابتدا از روش راه اندازی مجدد استفاده کنید چون بیشتر مشکلات رایج گوشی با نصب و راه اندازی مجدد آن برطرف خواهند شد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + هفت =