نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه از اجرای خودکار برنامه در گوشی جلوگیری کنیم؟

اجرای خودکار برنامه یکی از مشکلات رایج گوشی های هوشمند است که به تدریج حافظه داخلی دستگاه را پر کرده و مصرف اینترنت آن را به طرز چشمگیری افزایش میدهد جلوگیری از اجرای خودکار برنامه تسلط و کنترل تلفن همراه را برای شما راحت کرده از طرفی مصرف باتری هم تا حد زیادی کاهش میدهد. برای آشنایی بیشتر با روش های جلوگیری از اجرای خودکار برنامه در اندروید همراه ما باشید.

دلایل اجرای خودکار برنامه در گوشی

یکی از سوالات اصلی کاربران گوشی های هوشمند این است که چرا بعضی از برنامه ها به طور خودکار اجرا و بروز میشوند و برای جلوگیری از آن چه باید کرد؟ در پاسخ باید گفت سیستم عامل اندروید برای بروز رسانی بخش های مختلف خود از سه روش استفاده میکند.

روش اول مربوط به سیستم عامل است که اغلب توسط تنظیمات انجام میشود.

گاهی اوقات سایت های ارائه دهنده نرم افزار تنظیمات آن را به گونه ای طراحی کرده اند که بعد از مدتی به طور اتوماتیک آپدیت میشوند.

روش سوم زمانی است که فروشگاه های ارائه دهنده اپلیکیشن مانند گوگل پلی استور برای آپدیت کردن نرم افزارهای خود وارد عمل میشوند.

هر کدام از روش های زیر میتوانند دلیل اجرای خودکار برنامه در اندروید باشند در بخش بعدی روش های جلوگیری از بروز این مشکل بیان میشود.

راه های جلوگیری از اجرای خودکار برنامه

استفاده از نرم افزار Auto Start Manager

 Auto Start Manager برنامه ای جهت جلوگیری از اجرای خودکار برنامه در گوشی است که با روشن/ خاموش کردن تلفن همراه فعال شده و کاربر در هر زمان میتواند آن را متوقف کند. با استفاده از این برنامه دیگر نیازی به تغییر تنظیمات دستی نداشته، برای اجرای این برنامه در سیستم خود ابتدا آن را باز کرده در این شرایط لیستی از اپلیکیشن های نصب شده مشاهده شدهکه برخی از آن ها سیستمی بوده و نباید غیر فعال شوند.

برای غیر فعال کردن اجرای خودکار برنامه ها ابتدا اپلیکیشن مورد نظر را انتخاب کرده و تیک گزینه ی Forbid را فعال کنید.

نکته: برای استفاده از برنامه Auto Start Manager تلفن همراه باید روت شود (برای اطلاع از نحوه روت کردن گوشی اندروید مقاله ” آشنایی با نحوه روت کردن گوشی های اندروید” مطالعه شود.)

تغییر تنظیمات گوشی

یکی از راه های جلوگیری از اجرای خودکار برنامه تغییر تنظیمات تلفن همراه است که از روش زیر انجام میشود.

وارد بخش درباره گوشی (about phone) شده و گزینه ی بروز رسانی نرم افزارها را انتخاب کنید در این مرحله دستگاه به هیچ برنامه ای اجازه ی بروز رسانی خودکار نخواهد داد.

برای آپدیت کردن نرم افزارهای نصب شده روی گوشی میتوان با ورود به قسمت مذکور تنظیمات اپلیکیشن ها را به طور دستی تغییر داد.

فعالسازی نرم افزار Trojan Killer

Trojan Killer یکی از نرم افزارهایی است که علاوه بر جلوگیری از اجرای خودکار برنامه ها از ورود انواع بدافزار و تروجان به داخل گوشی هم جلوگیری میکند.

چگونه از اجرای برنامه در گوگل جلوگیری کنیم؟

  • ابتدا وارد صفحه گوگل کروم شده و روی سه خط بالای صفحه ضربه بزنید.
  • بعد انتخاب گزینه ی فوق از منوی سمت چپ صفحه وارد بخش تنظیمات شده و گزینه ی Auto-update apps (اجرای خودکار برنامه) را انتخاب نمایید.
  • در این حالت لیستی از گزینه ها ظاهر شده که میتوان از میان آنها Do not Auto-update apps را فعال کرده و در آخر done کنید.

بعد انجام مراحل بالا گوگل اجرای خودکار اپلیکیشن ها را متوقف کرده و آپدیت شدن آن ها تنها از طریق تنظیمات دستی امکان پذیر است.

جلوگیری از اجرای برنامه در تلگرام

ابتدا از طریق منوی تنظیمات گزینه ی Data & Storage را انتخاب کرده سپس وارد منوی Automatic media download شوید در این جا سه گزینه مقابل رویتان قرار گرفته که باید تیک تمام آن ها را بردارید.

این سه گزینه عبارتند از:

When using mobile data

مربوط به دانلود خودکار برنامه هنگام استفاده از اینترنت دیتای گوشی است.

When connected to Wi-Fi

این گزینه هنگامی فعال میشود که گوشی به وای فای متصل شده و کاربر همزمان از تلگرام استفاده میکند.

گزینه ی When roaming هم هنگام استفاده از اینترنت رومینگ برنامه ها را به طور خودکار از تلگرام دریافت میکند.

2/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =