نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عملکرد GPS را می توان به عنوان یک آنتن توضیح داد، یعنی یک تراشه نصب شده در تلفن شما که سیگنالی را از ماهواره های GPS که مکان کاربر تلفن را مشخص می کند، ارسال و دریافت می کند. طبق یک فروم محبوب کاربران، کاربران تلفن مشکلات خاصی از GPS مانند ناتوانی در تعیین دقیق مکان یا دادن مکان اشتباه و موارد دیگر را گزارش کردند. این می تواند به دلیل عوامل مختلفی باشد، با این حال، اگر چنین مشکلاتی را در تلفن خود مشاهده کرده اید، در اینجا چند راه حل وجود دارد که می توانید برای حل رفع مشکلات GPS در Redmi Note 5 تمرین کنید.

رفع مشکلات GPS در Redmi Note 5

بررسی اولیه رفع مشکلات GPS در Redmi Note 5

برای رفع مشکلات GPS در Redmi Note 5 سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) یک سیستم پیچیده متشکل از ماهواره ها در مدار ژئوسنکرون است که موقعیت مکانی تلفن کاربر را روی زمین تعیین می کند. GPS یکی از پرکاربردترین ویژگی‌های تلفن هوشمند است زیرا به کاربر امکان می‌دهد موقعیت مکانی را برای بازدید، ردیابی زندگی ترافیک، بررسی مسیرها و آدرس‌ها، سفارش خدمات تاکسی و موارد دیگر را ردیابی کند. با استفاده های بسیار زیاد در زندگی روزمره ما، مشکلات GPS در Redmi Note 5 می تواند یک مشکل ایجاد کند، زیرا ردیابی مکان، ردیابی ترافیک و موارد دیگر بدون کارکرد GPS برای هر کسی بسیار دشوار خواهد بود.

تغییر تنظیمات GPS

برای رفع مشکلات GPS در Redmi Note 5 یادآوری نکته ای ساده و آسان است که می توانید تقریباً در هر مشکلی که توسط هر ویژگی یا برنامه ای ایجاد می شود دنبال کنید. هر زمان که با یک تنظیم GPS مواجه شدید با فرض اینکه مربوط به نرم افزار است (مشکلات سخت افزاری بدون کمک تکنسین قابل حل نیست) آن را روشن و خاموش کنید. نماد GPS مکانی در سینی اعلان است که در آن می توانید به میانبرهای ویژگی های مختلف و همچنین در “تنظیمات > مکان” دسترسی داشته باشید. به سادگی مکان را خاموش کنید و دوباره آن را روشن کنید و آن را چندین بار در یک فاصله زمانی کوچک تکرار کنید تا ویژگی GPS فعال شود.

فعال کردن حالت High Accuracy Mode

گوشی هوشمند شما در واقع از شما می خواهد تا دقت بالایی را فعال کنید که دقت موقعیت مکانی شما را افزایش می دهد. فعال کردن آن تنظیمات GPS دستگاه را مجددا کالیبره می‌کند و هر چیزی که از Google Maps یا هر برنامه‌ای که نیاز به جستجوی مکان شما دارد استفاده می‌کنید نتایج بسیار خوبی به شما می‌دهد. دیگه چی؟ می‌توانید دقت مکان را با برنامه‌های شخص ثالث موجود در فروشگاه Google Play بهبود بخشید. مراقب برنامه های فیشینگ یا کلاهبرداری باشید که می توانید ابتدا بررسی ها را بخوانید و سپس چنین برنامه هایی را نصب کنید.

تغییر حالت پرواز / هواپیما

برای رفع مشکلات GPS در Redmi Note 5 فعال کردن حالت هواپیما یا پرواز از توانایی تلفن برای دسترسی به اینترنت یا شبکه تلفن همراه جلوگیری می کند. این چیزی است که تلفن را از ردیابی مکان در هر برنامه نقشه ای که استفاده می کنید جلوگیری می کند. راه آسان این است که بررسی کنید آیا این حالت فعال است یا خیر. اگر بله، آن را تغییر دهید تا خاموش شود. Redmi Note 5 میانبر حالت هواپیما را در سینی اعلانات خود دارد که برای متوقف کردن حالت هواپیما باید به سادگی روی آن ضربه بزنید. قبل از شروع تنظیمات مکان در تلفن، 20 تا 30 ثانیه صبر کنید.

خاموش کردن حالت ذخیره انرژی

برای رفع مشکلات GPS در Redmi Note 5 حالت ذخیره انرژی تلفن را از استفاده همزمان از منابع زیادی محدود می کند. همچنین دستگاه را برای استفاده از بیشتر ویژگی ها محدود می کند، فرآیندهای پس زمینه و استفاده از چندین برنامه نیز محدود است. این حالت بر روی GPS گوشی شما نیز تأثیر می گذارد و به همین دلیل است که فعال کردن حالت صرفه جویی در انرژی زمانی که می خواهید از نقشه استفاده کنید یا موقعیت مکانی را ردیابی کنید، منجر به مشکلات GPS می شود. اگرچه صرفه جویی در مصرف انرژی باعث صرفه جویی در مصرف باتری برای کارهای روزانه شما می شود، اما ردیابی GPS را نیز دشوار می کند. با رفتن به «تنظیمات > باتری* > حالت صرفه جویی در انرژی» آن را خاموش و خاموش کنید، جایی که می توانید آن را روشن یا خاموش کنید.

خرابی گوشی شیائومی

راه اندازی مجدد

بسیاری از مشکلات مربوط به GPS را می توان با استفاده از روش راه اندازی مجدد حل کرد. در واقع، این یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌توانید از آن برای جلوگیری از هرگونه مشکل «موقت» استفاده کنید، اما اگر آسیب فیزیکی یا مایعی به مؤلفه مربوط به GPS روی تلفن وارد شود، کار نخواهد کرد. با فشار دادن دکمه «روشن/خاموش»، تلفن تمام فرآیندهای خود را خاموش می کند. گوشی را روشن کنید و امیدواریم اکنون بدون هیچ مشکل اضافی از GPS برای کار خود استفاده کنید.

بروز کردن نقشه های گوگل

برای رفع مشکلات GPS در Redmi Note 5 اکثر کارهای مربوط به GPS که ما انجام می دهیم در Google Maps است. این می تواند هر چیزی باشد، از ردیابی موقعیت مکانی خود یا ردیابی مسیر به مقصد به همراه به روز رسانی ترافیک زنده و موارد دیگر. مشکلات GPS با Google Maps اغلب کارهای روزانه شما را مختل می کند. اگر فکر می کنید گوشی شما مشکلی ندارد، نقشه گوگل را به روز کنید.

این برنامه ای است که هر هفته به روز رسانی هایی را دریافت می کند که ویژگی های جدید و همچنین رفع اشکالات سیستم را در اختیار شما قرار می دهد. اگر گوشی را از به‌روزرسانی خودکار برنامه‌ها که تنظیمات آن در فروشگاه Play در دسترس است، خودداری کرده باشید، این مشکل پیش خواهد آمد.

پاک کردن کش (Google Maps)

ممکن است حافظه پنهان ذخیره شده حاوی اطلاعات مربوط به آخرین استفاده شما از برنامه Google Maps خراب یا آسیب ببیند. این می تواند باعث مشکلات GPS در تلفن هوشمند شما شود.

در چنین مواردی، حذف حافظه کش، حافظه ذخیره شده و در دسترس را آزاد می کند و همچنین برنامه را از ابتدا راه اندازی مجدد می کند، یعنی راه اندازی مجدد آن در یک فرم. با این کار نقشه هایی که قبلاً بازدید کرده اید و در حافظه پنهان روی دستگاه ذخیره می شوند و تمام داده های مربوط به جستجوهای اخیر شما و غیره پاک می شود. اما در نهایت باعث بهبود عملکرد تلفن می شود.

می‌توانید کش را با رفتن به «Application Manager» پاک کنید و سپس به برنامه Google Maps بروید و سپس دکمه «Clear Cache» را بزنید تا فایل‌های غیرضروری آن‌ها پاک شوند. برنامه را مجددا راه اندازی کنید تا بررسی کنید که آیا به درستی کار می کند یا خیر.

نمایندگی گوشی شیائومی

رفع مشکل قفل GPS

برای رفع مشکلات GPS در Redmi Note 5 اغلب توسط افرادی که بازی هایی را انجام می دهند که به مکان GPS و همچنین سایر برنامه ها نیاز دارند مشاهده می شود. دستگاه برای کالیبراسیون و تعیین دقیق مکان شما بیش از حد معمول زمان می برد. این روش می تواند خطرناک باشد اما می تواند مشکلات GPS را نیز برطرف کند. لطفاً این روش را فقط در صورت اطلاع از خطرات مرتبط با آن در صورت وجود، ارجاع دهید.

  • ابتدا به گوشی خود دسترسی روت داشته باشید.
  • اکنون برنامه root explorer را روی رایانه خود نصب کنید.
  • فایل زیپ conf را دانلود کنید که فایل کانفیگ است –> از اینجا دانلود کنید.
  • فایل را از حالت فشرده خارج کنید.
  • فایل را باز کنید و کشور خود را ردیابی کنید و مسیر را کپی کرده و در حافظه داخلی گوشی خود قرار دهید.
  • حالا conf را با استفاده از File Explorer در «/system/etc/» کپی کنید.
  • مسیر تازه ذخیره شده فایل پیکربندی را از مسیر اصلی موجود جایگزین کنید.
  • گوشی را ریبوت کنید و امیدوارم تمام مشکلات مربوط به GPS بر این اساس مرتب شوند.

بیشتر بدانید: رفع مشکل هنگ کردن در گوشی Redmi Pro

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =