نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش پاکسازی فایل ویروسی

ویروس‌های کامپیوتری می‌توانند بسیار آزاردهنده باشند. در برخی از شرایط ویروس‌ها با آلوده کردن یک فایل منجر به پنهان شدن آن می‌شوند. در این شرایط شما مشاهده خواهید کرد که فایل مد نظر و ویروسی فضای ذخیره‌سازی اطلاعات هارد کامپیوتر را اشغال می‌کند اما به طور عادی و در شرایط نرمال قابل مشاهده نیست. در این شرایط شما باید نسبت به از بین بردن ویروس مورد نظر و بازیابی فایل آلوده شده اقدام کنید، اما این عمل به چه صورت امکانپذیر می‌شود؟

نمایان کردن فایل ویروسی پنهان شده در کامپیوتر نیاز به استفاده از برنامه یا نرم افزار جانبی خاصی ندارد. اما به منظور بازیابی و پاکسازی آن فایل استفاده از یک آنتی ویروس قدرتمند می‌تواند بسیار موثر واقع شود و حتی در ابتدای امر از بروز این مشکل جلوگیری کند. در این مقاله قصد داریم که به شرح این موضوع و نحوه پاکسازی فایل ویروسی پنهان شده در کامپیوتر بپردازیم.

اگر فایل ویروسی در کامپیوتر شما پنهان شده و منجر به آزار شما می‌شود، نگران نباشید. با استفاده از مراحلی که در ادامه شرح می‌دهیم می‌توانید نسبت به پاکسازی فایل ویروسی پنهان شده در کامپیوتر خود اقدام کنید.

در قدم اول توصیه می‌کنیم که یک آنتی ویروس قدرتمند نظیر ESET، Kaspersky، MacAfee و … را دانلود و در کامپیوتر خود نصب نمایید. سپس آنتی ویروس مد نظر را آپدیت کنید و با استفاده از آن پوشه محلی که فایل پنهان شده و ویروسی شما در آن قرار دارد را اسکن نمایید. این امر سبب می‌شود که ویروس مورد نظر شناسایی و از بین برود. پس از انجام این عمل می‌توانید فایل‌های آلوده شده مورد نظر که هم اکنون پاکسازی شده‌اند را از حالت پنهان خارج کنید.

به بخش کنترل پنل یا همان Control Panel کامپیوتر یا لپ تاپ خود مراجعه کنید و سپس گزینه Folder Options را انتخاب نمایید.

به تب با عنوان View مراجعه کنید و تیک گزینه Show hidden files & folders را بزنید.

حال تیک گزینه Hide protected operating system files (Recommended) بردارید. این موضوع سبب می‌شود که فایل‌های حفاظت شده مرتبط با سیستم عامل کامپیوتر از حالت پنهان خارج شوند. در پنجره پاپ آپی که نمایان شده گزینه Yes را انتخاب کنید.

سپس بر روی گزینه Apply کلیک کنید.

حال تمام فایل‌های سیستمی که در حالت نرمال پنهان شده بودند برایتان نمایان می‌شود. بنابراین می‌توانید به فایل ویروسی پنهان شده در کامپیوتر هم دسترسی پیدا کنید.

حال پوشه‌ای که فایل ویروسی پنهان شده در کامپیوتر شما در آن وجود دارد را در محل جدید کپی کنید.

بار دیگر مسیر Control Panel و سپس Folder Options مراجعه کنید و از تب View تیک گزینه Restore Defaults را انتخاب نمایید. با انجام این عمل بار دیگر تنظیمات پوشه‌های سیستم عامل به حالت پیش فرض باز گردانده می‌شوند و فایل‌های حفاظت شده مرتبط با سیستم عامل کامپیوتر پنهان خواهند شد.

حال از طریق پوشه‌ای که کپی کرده‌اید می‌توانید به فایل‌های مد نظرتان دسترسی پیدا کنید.

5/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − سه =