نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش تقویت صدای اسپیکر گوشی اندرویدی

اگر از افراد علاقمند به گوش دادن موزیک و موسیقی باشید، احتمالا قدرت و کیفیت صدای خروجی از اسپیکرهای گوشی برایتان بیشتر حائز اهمیت می‌شود. متاسفانه اغلب تبلت و گوشی های اندرویدی از این نظر چندان قدرتمند نیستند، البته چند سالی است که شرکت‌هایی نظیر اچ تی سی با استفاده از اسپیکرهای بوم ساند (BoomSound) در برخی از محصولاتشان تا حدی این مشکل را برطرف کرده‌‌اند، اما در هر حال اغلب دستگاه‌های اندرویدی از این نظر چندان عملکرد مناسبی ندارند. بنابراین شاید این سوال در ذهن شما هم ایجاد شده باشد که چگونه می‌توانیم نسبت به تقویت صدای اسپیکر گوشی اندرویدی وارد عمل شویم؟

منوی تنظیمات دستگاه را بررسی کنید

برخی از شرکت‌های تولید کننده دستگاه‌های اندرویدی در رابط کاربری اختصاصی خود آپشن خاصی را ارائه می‌کنند که کاربران با استفاده از آن می‌توانند قدرت و کیفیت صدای خروجی از اسپیکرهای دستگاه را بنا به نیاز و سلیقه شخصی خود تغییر دهند. به عنوان مثال سونی در رابط کاربری اکسپریا یو آی (Xperia UI) گزینه‌ای تحت عنوان ClearAudio+ را ارائه می‌کند که کاربر با استفاده از آن می‌توانید تنظیمات خاص مربوط به صدای خروجی از دستگاه را بهینه‌سازی کند. اچ تی سی هم که در رابط کاربری Sense UI خود قابلیت فعال سازی صدای فراگیر بوم ساند را فراهم می‌کند. بنابراین در قدم اول وارد منوی تنظیمات یا همان Settings و سپس Sound & Notification و بخش Audio Settings شوید و وجود امکان تقویت صدای اسپیکر گوشی اندرویدی را از منوی تنظیمات پیش فرض آن بررسی نمایید.

اپلیکیشن موزیک پلیر ثانویه‌ای نصب کنید

برخی از اپلیکیشن‌ها یا برنامه‌های پخش کننده موزیک که اصطلاحا به آن‌ها موزیک پلیر گفته می‌شوند، دارای بخش اختصاصی هستند که امکان بهینه‌سازی و تقویت صدای خروجی را فراهم می‌کنند. بنابراین با نصب این موزیک پلیرها هم می‌توانید وضعیت صدای خروجی از دستگاه را بهبود بخشید. برنامه‌هایی نظیر Poweramp و Equalizer+ از جمله برنامه‌های بسیار کاربردی هستند که می‌توانید از آن‌ها به منظور تقویت صدای اسپیکر گوشی اندرویدی استفاده کنید.

یک برنامه اکولایزر نصب کنید!

اپلیکیشن‌های متعددی هم وجود دارند که به طور مستقل با هدف بهبود و تقویت صدای اسپیکر گوشی اندرویدی طراحی شده‌اند. به این نوع اپلیکیشن‌ها که امکان شخصی سازی صدای خروجی از دستگاه را می‌دهند، اصطلاحا برنامه‌های اکولایزر (Equalizer) گفته می‌شود. شاید این برنامه‌ها به طور مستقیم نتوانند قدرت پخش صدای دستگاه را افزایش دهند، اما با تنظیمات و آپشن‌هایی که به همراه دارند، می‌توانند تجربه‌ای بهتر را برایتان به ارمغان آورند. دو اپلیکیشن Music Volume EQ و Bas Booster دو نمونه از برنامه‌های اکولایزری هستند که با نصب آن‌ها در دستگاه اندرویدی خود می‌توانید به نتیجه عالی دست پیدا کنید.

محل خروجی اسپیکر دستگاهتان را بشناسید

اسپیکر تمام گوشی‌ها و تبلت‌ها در یک محل مشابه جاسازی نشده است. به عنوان مثال ممکن است گوشی شما به اسپیکر دوبل مجهز باشد و یکی از این اسپیکرها در لبه زیرین دستگاه و اسپیکر دیگر در لبه فوقانی آن تعبیه گردد. به همین صورت ممکن است در گوشی دیگری فقط از یک اسپیکر استفاده شده باشد و شرکت تولید کننده آن، خروجی اسپیکر را در پنل پشتی دستگاه تعبیه کند. شناسایی محل خروجی اسپیکر می‌تواند نقش بسیار مهمی در تقویت صدای اسپیکر گوشی اندرویدی ایفاء کند.

تقویت صدای اسپیکر گوشی اندرویدی

به عنوان مثال اگر خروجی اسپیکر گوشی شما در پنل پشتی آن قرار داشته باشد و شما دستگاه را در حین پخش موزیک بر روی پنل پشتی بخوابانید، با افت کیفیت و قدرت پخش صدای چشمگیری مواجه می‌شوید. حال اگر خروجی اسپیکر را به طور مستقیم رو به روی خود قرار دهید، کیفیت صدای خروجی دستگاه افزایش پیدا می‌کند. به صورت کلی محل قرارگیری خروجی اسپیکر دستگاه از جمله مسائل بسیار مهمی است که در کیفیت صدای خروجی از گوشی تاثیر دارد.  پس حتما به آن توجه داشته باشید و محل خروجی اسپیکر دستگاهتان را شناسایی کنید.

از لوازم جانبی نظیر هدفون، اسپیکر بلوتوث و غیره استفاده کنید

این روش به طور مستقیم منجر به تقویت صدای اسپیکر گوشی اندرویدی شما نمی‌شود اما می‌تواند روشی باشد که مشکل ضعیف بودن صدای گوشی را برطرف سازد. شما می‌توانید برای دستیابی به صدایی فراگیر، باکیفیت‌تر و تقویت شده از هدفون‌های مختلف، هندزفری یا حتی اسپیکر بلوتوث استفاده کنید. استفاده از اسپیکر بلوتوث در این راستا می‌تواند بسیار کاربردی باشد. پس به‌کار‌گیری لوازم جانبی نام برده شده هم می‌توانند به صورت غیر مستقیم در راستای تقویت صدای اسپیکر گوشی اندرویدی موثر واقع شوند.

گوشی خود را روت کنید!

روت کردن دستگاه می‌تواند به شکل ویژه و بسیار موثری دست شما را برای تقویت صدای اسپیکر گوشی اندرویدی باز کند! هنگامی که گوشی اندرویدی خود را روت می‌کنید، قادر خواهید بود که به تنظیمات و آپشن‌های ریشه‌ای دستگاه دسترسی یابید. ماکسیمم صدای خروجی از اسپیکرهای دستگاه هم در این بخش از تنظیمات سیستم عامل اندروید تعریف شده است، بنابراین شما ضمن روت کردن گوشی خود می‌توانید به تقویت صدای اسپیکر گوشی اندرویدی هم بپردازیم. با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید به لیست اپلیکیشن‌هایی که ضمن رو بودن دستگاه قادر به بهبود و تقویت صدای اسپیکر گوشی اندرویدی می‌شوند دست پیدا کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + یازده =