نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روش‌های اتصال گوشی به شبکه

اتصال گوشی به شبکه یکی از راه‌های ارتباطی برای تبادل اطلاعات محسوب شده و به کاربران اجازه می‌دهد شبکهٔ خانگی بسازند این روش در بعضی موارد بهتر از اینترنت ثابت عمل کرده لذا در این مقاله سعی داریم روش‌های اتصال گوشی به شبکه را به طور مفصل توضیح دهیم همراه ما باشید.

قبل آشنایی با روش‌های اتصال گوشی بهتر است کمی دربارهٔ آن بدانیم به طور کلی تلفن همراه توانایی اتصال به دستگاه‌های هوشمند مانند کامپیوتر، تبلت و شبکه را از طریق بلوتوث، وای فای یا انواع کابل را داشته که در مجموع به آن Tethering گفته می‌شود با استفاده از این روش ابزار و وسایل هوشمند می‌توانند به راحتی با اینترنت ارتباط برقرار کنند.

ایجاد یک شبکه داخلی توسط گوشی

ایجاد یک شبکهٔ داخلی توسط گوشی را اصطلاحاً هات اسپات گفته که توسط سیستم عامل اندروید و ios انجام خواهد شد برای این کار ابتدا تنظیمات تلفن همراه خود را باز کرده گزینهٔ Network & Internet (شبکه و اینترنت) یا اتصالات (Connection) را لمس کنید سپس گزینهٔ Hotspot & Tethering را انتخاب کرده و وارد منوی Hotspot Mobile شوید در این مرحله اندروید به طور پیش فرض نامی برای شبکهٔ شما انتخاب کرده و پسورد (گذرواژه) پیشنهاد می‌دهد.

بعد انجام مراحل صفحه‌ای مقابلتان ظاهر شده که از طریق آن می‌توان گزینهٔ Configure Mobile Hotspot را انتخاب کرده و برای شبکهٔ خود نامی انتخاب کنید

در این مرحله سه گزینه مقابل شما قرار گرفته که عبارتند از Network Name، Password و security که در فیلد اول برای نام، فیلد دوم برای گذرواژه و در بخش security چگونگی رمز گزاری فایل‌ها انتخاب می‌شود.

نکته: بعد انجام تمام مراحل حتماً گزینهٔ save را زده تا تمام تغییرات انجام شده ذخیره شوند.

بعد روشن کردن هات اسپات می‌توانید از شبکهٔ داخلی خود برای اتصال به اینترنت یا انتقال فایل در دستگاه‌های مختلف استفاده نمایید.

آیا می‌توان از طریق گوشی آیفون شبکهٔ خانگی ساخت؟

یکی از سؤالات کاربران گوشی‌های آیفون این است که چگونه می‌توان یک سبکهٔ داخلی بدون نیاز به وای فای یا بلوتوث ساخت؟ در پاسخ باید گفت سیستم ios (آیفون) هم مانند اندروید قابلیت ایجاد شبکهٔ داخلی داشته که در ادامه نحوهٔ اتصال آن بیان می‌گردد.

مانند بخش قبل ابتدا وارد منوی تنظیمات شده و گزینهٔ هات اسپات شخصی (Personal Hotspot) را انتخاب کرده سپس با ضربه روی گزینهٔ Allow others to Join پیغامی ظاهر شده که نشان دهندهٔ این مطلب است هنگام ساخت شبکهٔ داخلی به بلوتوث دسترسی نخواهید داشت (Bluetooth is off).

مرحلهٔ بعد انتخاب نوع اتصال بسته به کاربری مورد نظر است در این مرحله دو راه پیش روی شما قرار گرفته روش اول اتصال از طریق بلوتوث است که برای استفاده از آن گزینهٔ Turn on Bluetooth را فعال کرده یا در روش دوم از طریق گزینهٔ Wifi and USB (وای فای و usb) به شبکهٔ مورد نظر متصل شوید.

مرحلهٔ آخر انتخاب گذر واژهٔ مناسب برای شبکهٔ ساخته شده است لذا گزینهٔ Wi-Fi Password را انتخاب کرده و رمز مورد نظر را وارد کنید سپس برای ذخیرهٔ تنظیمات انجام شده گزینهٔ done را انتخاب کرده و تمام.

آشنایی با معایب اتصال گوشی به شبکه

اتصال گوشی به شبکه علاوه بر مزایای فراوان معایبی نیز به همراه داشته که در ادامه برخی از مهم‌ترین موارد مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد.

تخلیهٔ انرژی

بزرگ‌ترین عیب ایجاد شبکهٔ خانگی توسط گوشی تخلیهٔ زود هنگام باتری می‌باشد به این ترتیب که باتری دستگاه خیلی سریع تمام شده و باید مجدداً شارژ شود تداوم این مسئله باعث کاهش طول عمر باتری و خرابی آن خواهد شد.

گرم شدن بیش از حد گوشی

یکی دیگر از معایب استفاده از این روش اتصال گرمای بیش از حد گوشی بر اثر استفادهٔ زیاد از این روش است بنابراین بهتر است از این روش تنها در مواقع ضروری استفاده شده تا فشار زیادی به قطعات آن از قبیل برد اصلی، پردازنده‌های اصلی و گرافیکی و… وارد نشود.

نکتهٔ آخر اینکه برای استفاده از روش هات اسپات می‌توانید از گوشی‌های دست دوم که قابلیت پشتیبانی از 4g را دارند استفاده کرده به این ترتیب متحمل ضرر نخواهید شد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − چهار =