نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راه‌های اشتراک گذاری فایل در گوشی‌های هوشمند

بسیاری از کاربران از گوشی‌های هوشمند خود به عنوان یک منبع ذخیره سازی استفاده کرده و تمام اطلاعات و فایل‌های متنی و تصویری خود را در آن ذخیره می‌کنند اما بعد مدتی این اطلاعات نیاز به انتقال و جابجایی خواهد داشت.

اشتراک گذاری فایل در گوشی‌های اپل اغلب توسط چند نرم افزار و به سادگی انجام می‌شود حال آن که این کار در گوشی‌های اندروید دارای پیچیدگی‌های فراوان اما قابل انجام است.

برای انتقال فایل گوشی‌های هوشمند روش‌های مختلفی وجود داشته که در ادامه مهمترین آن‌ها مورد تحلیل قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری فایل از طریق بیسیم

ساده‌ترین راه برای اشتراک گذاری فایل در گوشی‌های هوشمند استفاده از بلوتوث است این روش نیازی به سیم یا کابل نداشته و اطلاعات را به صورت بیسیم بین دو دستگاه به اشتراک می‌گذارد.

روش اتصال گوشی به بلوتوث

نحوهٔ اتصال به این گونه است که ابتدا تنظیمات بلوتوث گوشی را فعال کرده سپس در منوی ارتباطات (connections) دستگاه خود را جستجو کنید در تنظیمات بعضی گوشی‌های هوشمند تمام دستگاه‌های موجود را به طور خودکار نشان داده و کاربران می‌توانند دستگاه مورد نظر خود را به راحتی جستجو و پیدا کنند در این مرحله پس از تأیید گوشی شما به دستگاه مورد نظر متصل می‌شود مرحلهٔ بعدی نحوهٔ انتقال فایل از طریق بلوتوث است.

اشتراک گذاری فایل از طریق بلوتوث

  • به قسمت مدیریت فایل گوشی خود متصل شده سپس فایل مورد نظر برای انتقال را پیدا کنید.
  • گوشهٔ چپ پایین صفحه گزینه‌ای به نام share وجود داشته آن را انتخاب کرده سپس با لمس گزینهٔ بلوتوث (Bluetooth) دستگاه مورد نظر را برای انتقال انتخاب کنید.

اگر مراحل بالا را به درستی انجام دهید فرایند اشتراک گذاری آغاز می‌شود.

انتقال فایل از طریق ارتباط نزدیک میدان (NFC)

روش دیگر برای اشتراک گذاری فایل گوشی استفاده از NFC (ارتباط نزدیک میدان) بوده که اغلب به صورت بیسیم انجام شده و عملکردی شبیه بلوتوث داشته همچنین این روش معمولاً برای انتقال فایل در دو گوشی انجام می‌شود برای اشتراک گذاری از این روش باید قبل هر چیز پشت دو گوشی را به هم چسبانده سپس قفل تلفن همراه خود را باز کنید.

گزینهٔ NFC را از طریق منوی تنظیمات و ارتباطات دستگاه فعال کرده سپس با استفاده از قسمت Android Beam ارتباط نزدیک میدان (NFC) را در هر دو دستگاه فعال کنید در این مرحله کار تمام شده و دو دستگاه می‌توانند عملیات اشتراک گذاری را آغاز کنند.

اشتراک گذاری فایل گوشی به صورت باسیم

یکی از بهترین روش‌ها برای انتقال فایل گوشی‌های هوشمند استفاده از کابل USB بوده که اطلاعات را به روش مستقیم در بین گوشی و سایر وسایل الکترونیک به اشتراک می‌گذارد برای انتقال از این روش به یک کابل USB یا OTG نیاز داشته که پس از تهیه می‌توان گوشی را به دستگاه مورد نظر متصل کرده و اطلاعات را به اشتراک گذاشت.

آیا می‌توان فایل‌های گوشی اندروید را به آیفون انتقال داد؟

بعضی از کاربران اندروید نگران این مسئله هستند که چگونه فایل مورد نظر خود را در سیستم عامل IOS (آیفون) به اشتراک بگذارند؟ برای پاسخ به این سؤال شرکت اپل قابلیتی به نام Cloud Storage را روی محصولات خود قرار داده که روشی بی دردسر برای انتقال فایل در گوشی‌های اندروید و IOS است.

کاربران اندرویدی می‌توانند از روش‌های گوناگون مانند قابلیت Google Drive به کاربران IOS متصل شده و تمام اطلاعات را به اشتراک بگذارند.

تمام دارندگان گوشی‌های آیفون می‌توانند عمل اشتراک گذاری در گوگل درایو را انجام داده همچنین با ایجاد اکانت (حساب کاربری) می‌توانند از تمام امکانات گوگل درایو و google photo به صورت رایگان استفاده کنند.

منتظر پیشنهادات، انتقادات و نظرات شما هستیم.

همراه ما باشید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =