نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه کیفیت تصاویر دوربین گوشی را افزایش دهیم؟

گاهی اوقات از کیفیت تصاویر دوربین گوشی خود راضی نبوده و به دنبال راهی برای افزایش آن هستید در این مقاله قصد داریم چند ترفند ساده برای افزایش کیفیت تصاویر گوشی های اندروید ارائه دهیم.

همانطور که میدانید امروزه با پیشرفت تکنولوژی کیفیت دوربین گوشی های هوشمند روز به روز ارتقاء پیدا کرده و قابلیت های فراوانی مانند زوم خودکار، حسگرهای تصویر و… به آنها اضافه شده است.

شما به راحتی با انجام چند راهکار ساده و تغییر تنظیمات گوشی خود میتوانید عکس هایی با کیفیت بالا بگیرید در ادامه برخی از این راهکارها معرفی خواهند شد.

راهکارهای افزایش کیفیت تصاویر گوشی

تنظیم وضوح تصاویر

بسیاری از دوربین های گوشی های هوشمند به طور پیش فرض روی کیفیت بالای تصاویر قرار نداشته به همین دلیل برای افزایش کیفیت دوربین ابتدا به منوی تنظیمات (setting) رفته و میزان رزولوشن و کیفیت تصاویر را کنترل نمایید.

استفاده از قابلیت تثبیت کننده نور

گاهی اوقت سرعت شاتر کم بوده در نتیجه تصاویر ثبت شده معمولا تار هستند برای رفع این مشکل میتوان از قابلیت تثبیت کننده نور در گوشی های هوشمند استفاده نمود که با استفاده از آن لنزها هنگام عکسبرداری ثابت شده و لرزش دست تا حد زیادی کاهش می یابد.

روش دیگر برای کاهش تاری تصاویر قراردادن دوربین روی یک جسم سخت مانند میز یا پایه نگهدارنده است.

غیر فعال کردن حالت زوم دیجیتال

استفاده از زوم دیجیتال باعث بزرگنمایی و زوم زیاد تصاویر شده که اغلب باعث افت کیفیت تصاویر میشود برای ثبت تصاویر واقعی و با کیفیت بهتر است قابلیت زوم دیجیتال را به طور کامل غیر فعال (خاموش) کنید.

عکسبرداری در حالت افقی

گوشی های موجود در بازار اغلب دارای قابلیت تصویربرداری در حالت افقی هستند در این حالت کافیست گوشی خود را چرخانده و در حالت افقی قرار دهید به این ترتیب تصاویر با کیفیت بهتری ثبت خواهند شد.

استفاده از قابلیت HDR

بعضی از گوشی های هوشمند قابلیتی به نام HDR داشته که برای عکسبرداری در محیط های روشن مناسب بوده و بیشتر برای سوژه های ثابت استفاده میشوند. حالت HDR با متعادل کردن میزان وضوح و روشنایی تصاویر سبب افزایش کیفیت آن ها میشود.

اطمینان از تمیز بودن لنز دوربین

وجود یک لک کوچک روی پوشش دوربین میتواند سبب افت کیفیت تصاویر میشود پس حتما قبل عکسبرداری از تمیز بودن لنز دوربین گوشی خود مطمئن شوید.

استفاده از نرم افزارهای مخصوص

خبر خوب اینکه امروزه برنامه ها و نرم افزارهایی مانند Android’s stock camera برای افزایش کیفیت دوربین طراحی شده که علاوه بر کنترل گوشی جلوه های ویژه ای به تصاویر آن میدهد.

برخی کاربران برای افزایش کیفیت و وضوح تصاویر خود از نرم افزار پیام رسان اینستاگرام استفاده میکنند.

یکی دیگر از راهکارهای افزایش کیفیت تصاویر دوربین گوشی استفاده کمتر از فلاش است به طور کلی نور ایجاد شده توسط LED بسیار نامنظم بوده و در تصاویر سایه های غیر طبیعی ایجاد مینماید.

سعی کنید از حالت های دوگانه و سه گانه فلاش استفاده کرده و حالت خودکار فلاش دوربین را غیر فعال نموده و در حالت دستی قرار دهید.

تنظیم نوردهی دوربین

بهتر است برای افزایش کیفیت دوربین میزان نوردهی آن را افزایش داده تا لنز توانایی جذب نور بیشتر را داشته و تصاویر با وضوح و کیفیت بیشتری ثبت شوند.

طبیعی است هرچه میزان تراکم پیکسلی (رزولوشن) تصاویر بالاتر باشد، کیفیت تصاویر هم بالا میرود. برای تنظیم این قابلیت در گوشی های اندرویدی ابتدا به بخش تنظیمات (setting) دستگاه رفته سپس از طریق منوی Resolution وضوح مورد نظر دوربین خود را انتخاب نمایید.

استفاده از فیلتر

برخی از گوشی های اندروید قابلیتی به نام فیلتر داشته که به صورت پیش فرض روی دستگاه نصب شده و اغلب روی تنظیمات گوشی قرار دارد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =