نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه کیفیت صدای گوشی را افزایش دهیم؟

کیفیت صدای گوشی یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب گوشی های هوشمند و از اهمیت بالایی برخوردار است بیشتر کاربران تمایل دارند در اوقات فراغت موزیک دلخواه خود را گوش داده و از آن لذت ببرند به همین دلیل دنبال راه هایی برای ارتقای کیفیت صدای اسپیکر (بلندگو) گوشی خود هستند. متاسفانه گوشی های اندروید اغلب کیفیت صدای خوبی نداشته و کاربر مجبور به استفاده از لوازم جانبی برای ارتقای آن است در این مقاله نکاتی درباره افزایش کیفیت صدای در گوشی های اندروید بیان میکنیم همراه ما باشید.

روش های افزایش کیفیت صدای گوشی

موقعیت بلندگوی گوشی را بدانید

اغلب کاربران موقعیت دقیق اسپیکرهای گوشی خود را ندانسته و هنگام پخش موسیقی دست خود را روی آن قرار داده و مانع پخش صدا میشوند شرکت های سازنده با توجه به قابلیت های محصولات خود مکان های مختلفی برای بلندگو (اسپیکر) در نظر میگیرند ممکن است بلندگوی گوشی شما در پشت دستگاه یا در کناره ها قرار داشته یا جلوی گوشی تعبیه شده باشد بهتر است قبل انتخاب و خرید تلفن همراه از قدرت و نحوه کار صدای گوشی اطمینان حاصل کنید.

تمیز کردن اسپیکر

شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد اما یکی از دلایل اصلی افت کیفیت صدای گوشی تجمع گرد و غبار اطراف اسپیکر است که به تدریج باعث خرابی آن میشود باید بدانید تلفن همراه باید به طور دوره ای تمیز شده که این کار اغلب با الکل و گوش پاک کن انجام میشود هر چقدر اطراف بلندگو و قطعات ظریف گوشی تمیز تر باشد، کیفیت صدا هنگام پخش بهتر خواهد بود.

قاب گوشی را هنگام پخش موسیقی درآورید

قاب های گوشی معمولا از جنس پلاستیک بوده و گاهی اوقات روی اسپیکر قرار گرفته و مانع پخش صدا میشوند از این رو برای افزایش کیفیت صدای گوشی بهتر است هنگام پخش موسیقی قاب یا کاور آن را درآورید.

استفاده از برنامه های تقویت صدا

تقویت صدای گوشی های اندروید همواره یکی از دغدغه های مهم کاربران آن به شمار رفته از این رو سازندگان با توجه به نیاز مشتریان خود نرم افزارهایی تحت عنوان اکولایزر برای بهبود صدای اسپیکرها طراحی و به بازار عرضه کرده اند شما کاربران به راحتی میتوانید با نصب هر کدام از این اپلیکیشن ها خروجی بهتری دریافت کنید.

برنامه های اکولایزر (تقویت کننده) معمولا صدای خروجی بلندگو را شخصی سازی کرده و سبب بهبود و ارتقای کیفیت آن میشود از بهترین نرم افزارهای تقویت کننده صدا میتوان به Music Volume EQ و Bas Booster اشاره کرد.

نصب پخش کننده موسیقی

شرکت های سازنده به طور پیش فرض پخش کننده هایی (موزیک پلیر) روی محصولات خود قرار داده که اکثرا صدای کمی دارد به همین دلیل شما میتوانید با ن صب پخش کننده موسیقی حرفه ای صدای بهتری از گوشی خود دریافت کرده و از حداکثر قابلیت اسپیکرهای آن بهره مند شوید Poweramp و Equalizer+ دو نمونه از برنامه های پخش کننده موسیقی (موزیک پلیر) هستند که باعث افزایش کیفیت صدای گوشی میشوند.

بررسی تنظیمات صدای گوشی

بعضی از گوشی های اندرویدی در تنظیمات خود قسمتی مربوط به بهینه سازی صدا داشته که کاربران با مراجعه و تغییر این تنظیمات میتوانند کیفیت صدای خروجی را افزایش دهند برای استفاده از این قابلیت بهتر است از مسیر زیر وارد شوید.

settings / Sound & Notification/ Audio Settings

استفاده از اسپیکر بلوتوثی

برای تقویت صدای گوشی میتوان از دو روش مستقیم و غیر مستقیم استفاده کرد روش های گفته شده همگی به طور مستقیم باعث تقویت صدای گوشی میشوند.

یکی از راه هایی که به طور غیر مستقیم روی کیفیت صدا تاثیر گذاشته و سبب ارتقای آن میشود استفاده از هدفون یا هندزفری بلوتوثی است.

جالب است بدانید بعضی هدفون ها به تقویت کننده صدا مجهز بوده و در برخی دیگر در صورت وصل کردن گزینه های تقویت و بهینه سازی صدا فعال خواهند شد.

آخرین روش برای افزایش کیفیت صدای گوشی روت کردن (root) آن است با استفاده از این روش میتوانید به تنظیمات ریشه ای دستگاه دسترسی پیدا کرده و تغییرات دلخواه را روی آن اعمال نمایید.

در این مقاله سعی کردیم شما را با روش های مستقیم و غیر مستقیم افزایش کیفیت صدای گوشی آشنا کنیم امید است برای اطلاعات بیشتر میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 10 =