نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با اهمیت فیلتر شکن در گوشی

استفاده از فیلتر شکن در سال های اخیر به خصوص با فیلتر شبکه های اجتماعی مانند تلگرام به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است اما متاسفانه کاربران از خطرات نرم افزارهای فیلتر شکن مثل سرقت اطلاعات، آلوده شدن سیستم عامل گوشی و… آگاه نیستند در این مقاله ابتدا یک تعریف مختصر از فیلتر شکن ها را بیان کرده سپس مزایا و معایب استفاده از آن ها بررسی خواهند شد.

فیلتر شکن چیست؟

فیلترشکن ها ابزارهای تغییر دهنده IP بوده که جهت عدم ردیابی کاربران در فضای اینترنت استفاده میشوند. نرم افزارهای فیلترشکن با استفاده از الگوریتم های خاص IP کشورهای مختلف را به کاربرانشان اختصاص داده بنابراین فردی که از فیلترشکن استفاده میکند از قوانین فضای مجازی کشور خود خارج شده و به قوانین کشور دارنده IP وارد میشود.

کاربران با استفاده از برنامه های مذکور از قواعد فیلترینگ کشور خود خارج شده و به راحتی وارد سایت های متفرقه میشوند.

VPN چیست؟

عملکرد VPN دقیقا شبیه فیلترشکن بوده و با ایجاد یک تونل ارتباطی تمام اطلاعات و اقدامات کاربر در فضای مجازی را مخفی میکند.

نحوه عملکرد پروکسی

فعالیت پروکسی شبیه فیلتر شکن است در واقع پروکسی ها مانند یک پل ارتباطی عمل کرده و به کاربران اجازه دسترسی به محتوای فیلتر شده را میدهد.

استفاده از فیلتر شکن چه خطراتی دارد؟

یکی از مهمترین خطرات برنامه های فیلترشکن دسترسی به اطلاعات و زیر نظر گرفتن فعالیت های کاربران است.

دسترسی به فعالیت های کاربران

مهمترین هدف کاربران برای استفاده از برنامه های فیلترشکن مخفی کردن اقدامات و فعالیت های خود در فضای مجازی است در حالیکه این برنامه ها تمام فعالیت های آن ها را کنترل کرده و اغلب آلوده به انواع ویروس، بدافزار و تروجان هستند.

متاسفانه اغلب کاربران بدون آگاهی از نحوه عملکرد این برنامه ها اقدام به نصب آن ها نموده که خطرات و آسیب های جبران ناپذیری برای اطلاعات و فایل های آنان به همراه دارد.

ورود تروجان های مخرب

تروجان ها نوعی بدافزار مخرب بوده که در قالبی بسیار جذاب و کاربر پسند وارد سیستم عامل شده و در کنار انجام وظایف خواسته شده توسط کاربر تمام اطلاعات و فایل های شخصی او را مورد هدف قرار داده و سرقت میکند تروجان مانند ویروس قابل تکثیر نبوده اما به اندازه ی آن ها (حتی بیشتر) خطرناک هستند.

متاسفانه هکرهای اینترنتی این بدافزارهای مخرب را در پوشش انواع نرم افزارهای فیلتر شکن و VPN مخفی کرده و بدون اطلاع کاربر تمام اطلاعات حیاتی او مانند رمز عبور ایمیل، پسورد کارت های بانکی، اشتراک اینترنت و اکانت راسرقت میکنند.

ورود ویروس به سیستم عامل

متاسفانه اغلب برنامه های فیلتر شکن دارای بخش هایی در کدهای خود بوده که دقیقا مانند ویروس عمل کرده و خسارت های جبران ناپذیری به دستگاه شما وارد میکند.

فیلتر شکن های آلوده بعد نصب ابتدا آنتی ویروس دستگاه را از کار انداخته و فایل های مخرب خود را در بخش های مختلف گوشی هوشمند جاسازی کرده و مانند ویروس های پزشکی در سراسر دستگاه تکثیر میشوند.

ویروس ها کدهای برنامه های مختلف را به گونه ای تغییر میدهند که در صورت اجرای مجدد برنامه ویروس فعال شده و اغلب در سیستم های مرتبط با برنامه هم منتشر شده و علاوه بر جاسوسی و سرقت اطلاعات، تمام برنامه های دستگاه هم دچار آسیب و مشکل جدی خواهند کرد.

کندی عملکرد گوشی

استفاده از برنامه های فیلتر شکن مصرف اینترنت دیتا همچنین سرعت اجرای برنامه های تلفن همراه را به طرز چشمگیری کاهش میدهد.

بسیاری از کاربران درباره خطرات استفاده از پروکسی سوالاتی را مطرح میکنند که در پاسخ باید گفت پروکسی ها خطرات مخصوص به خود را داشته اما چون به نصب نیاز ندارد، توانایی آلوده کردن برنامه های دستگاه شما را نداشته و تنها امکان رصد و جاسوسی اطلاعات برای آنها فراهم است.

کلام آخر اینکه اگر چه استفاده از فیلتر شکن و پروکسی امکان دسترسی نامحدود به سایت ها بدون قوانین فیلترینگ را برای شما فراهم میسازد اما هنگام نصب و استفاده از آن ها حتما نکات امنیتی را رعایت کرده تا در آینده دچار مشکلات جدی و خطرناک نشوید.

5/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 13 =