نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با اهمیت پردازندهٔ گرافیکی در موبایل

پردازندهٔ گرافیکی در موبایل وظیفهٔ انجام محاسبات سنگین موبایل از قبیل اجرای بازی‌های دو و سه بعدی را برعهده داشته، در ادامه کاربردهای پردازندهٔ گرافیکی (gpu) بررسی و مورد تحلیل قرار می‌گیرد به طور کلی پردازندهٔ گرافیکی (gpu) یک پردازندهٔ تخصصی است که اجرای برنامه‌ها، رابط کاربری و محتوای سه بعدی را تا حد زیادی سرعت بخشیده از طرفی بازی‌های سه بعدی را به طور واقعی نشان خواهند داد.

Gpu (پردازنده‌های گرافیکی) در سال‌های گذشته به صورت سخت افزاری و بسیار گران بودند اما با پیشرفت تکنولوژی و همه گیر شدن محصولاتی مانند گوشی‌های هوشمند و تبلت استفاده از این قطعات کاربردی لازم و ضروری تلقی شده و به عنوان یک مزیت رقابتی برای شرکت‌های سازنده محسوب می‌شود.

ساختار پردازندهٔ گرافیکی چگونه است؟

یکی از قطعات مهم و کاربردی محصولات هوشمند از جمله تلفن همراه پردازندهٔ اصلی (cpu) و پردازشگر گرافیکی (gpu) بوده که تفاوت مختصری با یکدیگر دارند به طور کلی پردازندهٔ گرافیکی وظیفهٔ انجام محاسبات گرافیکی را به عهده داشته البته توانایی انجام امور ریاضی و غیر گرافیکی هم دارد اما این کارها را با سرعت کمتر و در مدت زمان بیشتری انجام می‌دهد به همین دلیل انجام امور ریاضی اغلب برعهده پردازندهٔ اصلی (cpu) می‌باشد.

نکتهٔ مهم اینکه gpu به کار رفته در گوشی‌های هوشمند اغلب دارای فضایی به نام مموری بأس بوده که هر چقدر این فضا بیشتر باشد، عملکرد پردازنده بهتر خواهد بود همچنین یکی از عوامل مهم در کیفیت پردازش داده‌ها توسط gpu تعداد موتورهای آن است که در ارائهٔ تصاویر بهتر و با کیفیت بالا به پردازندهٔ گرافیکی کمک می‌کند.

آشنایی با انواع پردازنده‌های گرافیکی

پردازنده‌های گرافیکی محصولات دیجیتال از قبیل کامپیوتر، تبلت و گوشی‌های هوشمند در ابعاد و طرح‌های مختلفی تولید و در بازار موجود است که کاربران می‌توانند بسته به نیاز خود نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنند رایج‌ترین پردازنده‌های موبایل عبارتند از: Mali،Adreno،Vivante و Tegra.

شرکت اپل برای افزایش کارایی محصولات خود اقدام به طراحی و تولید پردازنده‌های جدیدی نموده که مختص گوشی‌های این شرکت بوده و عملکرد آن‌ها را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

نحوه عملکرد gpu در گوشی‌های هوشمند

پردازنده‌های گرافیکی بر خلاف cpu از تعداد زیادی موتور پردازشگر تشکیل شده که در کنار هم انجام امور گرافیکی را میسر کرده و از سرعت نسبتاً پایینی برخوردار هستند نکتهٔ جالب توجه این است که این موتورهای پردازشگر باعث خلق تصاویر سه بعدی در نمایشگر دو بعدی موبایل شده و تمام محاسبات سنگین گرافیکی را در مدت زمان کوتاهی انجام می‌دهند.

معیارهای مهم در تعیین کیفیت پردازنده‌های گرافیکی

یکی از معیارهای مهم در تعیین کیفیت gpu موبایل قدرت پردازش کارهای گرافیکی از قبیل اجرای بازی‌های سنگین بوده، عامل دیگر بهینگی این قطعه و توانایی آن در کاهش مصرف انرژی است به عنوان مثال پردازنده‌هایی با ابعاد کمتر از 20 نانومتر نسبت به بقیه بهتر و بهینه‌تر هستند.

کلام آخر اینکه پردازنده‌های گرافیکی (gpu) یکی از اجزای مهم سخت افزاری در محصولات الکترونیکی به خصوص گوشی‌های هوشمند بوده که طی چند سال اخیر دستخوش تغییرات زیادی شده است در یک نگاه ساده هر چه کیفیت پردازندهٔ گرافیکی موبایل بهتر باشد، نرخ فریم دریافتی در هر ثانیه افزایش یافته و کاربر می‌تواند لذت اجرای یک بازی روان و راحت را تجربه کند.

کارشناسان ما همواره منتظر انتقادات، پیشنهادات و نظرات شما پیرامون تعمیر و نگهداری انواع گوشی هوشمند هستند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =