نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

با تاچ آسیب دیده گوشی چه کنیم؟

تاچ موبایل یکی از قطعات پرکاربرد و آسیب پذیر گوشی محسوب شده که در قسمت بیرونی موبایل نصب شده و وظیفه اصلی آن انتقال دستورات کاربر به اجزای صفحه نمایش است.

کاربر معمولا در ازتباط مستقیم با این قطعه قرار داشته و همین عامل سبب شده تاچ اسکرین نسبت به قطعات دیگر گوشی حساس تر باشد.

یکی از رایج ترین خرابی های تلفن همراه مربوط به تاچ اسکرین آن بوده و برای رفع عیوب آن قبل هرچیز باید با انواع تاچ و کاربرد هر کدام آَشنا شوید پس در ادامه همراه ما باشید.

انواع تاچ موبایل

تاچ موبایل اغلب از دو فناوری مقاومتی و خازنی ساخته شده که در ادامه توضیحات بیشتری در اختیار کاربران قرار میگیرد.

تاچ مقاومتی

تاچ مقاومتی معمولا از دو لایه تشکیل شده که لایه اول از جنس پلاستیک و بسیار نرم است به همین دلیل اغلب بالاتر قرار میگیرد لایه دوم از جنس شیشه و نسبت به لایه اول سخت تر است.

تاچ ها مقاومتی معمولا در گوشی های قدیمی کاربرد داشته و امروزه استفاده نمیشوند.

نحوه عملکرد تاچ مقاومتی

معمولا بین لایه ی بالایی و پایینی یک رسانا (اکسید تین ایندیوم) قرار گرفته که سبب میشود دست کاربر به لایه ی زیرین (شیشه ای) برسد به این ترتیب مقاومتی ایجاد شده که دستورات را به cpu دستگاه منتقل میکند.

یکی از معایب این قطعه این است که کاربر برای اجرای دستورات مجبور به وارد کردن فشار زیادی است که بعد مدتی او را خسته میکند.

تاچ خازنی

تاچ خازنی اغلب به عنوان حرارتی در بازار شناخته شده و برای اجرای دستورات نیازی به فشار دست ندارد. در این تاچ با یک لمس دست ساده تمام دستورات به cpu منتقل و اجرا میشود.

ساختار تاچ حرارتی به گونه ای است که هرگونه بار الکتریکی را در خود ذخیره میکند همین عامل باعث شده تا کار با این قطعه برای کاربران با سرعت بیشتری انجام شود.

مشکلات رایج تاچ اسکرین

کارکرد اشتباه

تاچ موبایل دستور را به اشتباه منتقل کرده، در نتیجه عملیات دیگری توسط گوشی انجام میشود اگر تاچ مورد نظر از نوع مقاومتی باشد، علت بروز این مشکل را میتوان در عدم کالیبره بودن تاچ پیدا کرد اما در محافظ های خازنی این مشکل به دو دلیل بروز پیدا میکند: 1- جدا شدن کانکتور از برد اصلی 2- تمام شدن طول عمر تاچ.

عدم انتقال دستورات

در این شرایط عملکرد گوشی به طور کامل مختل شده و به عبارت بهتر گوشی از کار می افتد زیرا تاچ توانایی ارسال هیچ پیامی به گوشی را نخواهد داشت.

برای رفع مشکل مذکور ابتدا کانکتورهای متصل شده به برد اصلی را مورد بازبینی قرار داده، در صورتی که مشکل رفع نشد، باید یک تاچ سالم روی صفحه نمایش نصب شده تا عیب یابی دستگاه صورت گیرد.

Ghost Touch شدن

گوست تاچ (Ghost Touch) زمانی اتفاق می افتد که تاچ بدون لمس کاربر دستوری را به cpu گوشی منتقل کرده که دلیل اصلی آن نفوذ گرد و غبار یا آلودگی به داخل موبایل است.

راهکارهای رفع مشکل گوست تاچ

برای رفع این مشکل ابتدا گوشی را باز کرده و اقدامات لازم را انجام دهید دراین شرایط اغلب مشکل بر طرف میشود اما اگر با تمیز کردن و رفع گرد و غبار هنوز مشکل وجود داشت، ناچار به قطع و وصل کردن کانکتورهای تاچ هستید.

تعمیر شدن تلفن همراه امکان بروز مشکل گوست تاچ را بالا برده و در چنین شرایطی گوشی هوشمند دوباره باید تعمیر شود.

شاید برایتان جالب باشد اما عدم نصب درست صفحه نمایش گوشی، میتواند دلیل بروز این مشکل در تلفن همراه باشد که برای رفع آن نمایشگر باید دوباره نصب شود.

بروز رسانی نرم افزارها

به روز رسانی اپلیکیشن های ضروری تلفن همراه و حذف برنامه های غیر ضروری به عنوان یکی از راه های رفع مشکل گوست تاچ توسط شرکت های سازنده و متخصصین تعمیر موبایل عنوان شده است.

نکته آخر اینکه تمام مشکلات مربوط به تاچ اسکرین و صفحه نمایش گوشی های هشومند شامل گارانتی شده و هنگام بروز مشکل میتوانید از ضمانت نامه محصول خود استفاده نمایید اما اگر مدت زمان استفاده از گارانتی گوشی شما تمام شده، پیشنهاد میکنیم برای تعمیر یا تعویض قطعات آن حتما به نمایندگی های مجاز مراجعه نمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =