نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روش های تعمیر میکروفون گوشی

خرابی میکروفون گوشی یکی از رایج ترین مشکلات گوشی های هوشمند محسوب شده که موجب اختلال در امور روزمره افراد میشود تصور کنید مشغول یک مکالمه ی مهم کاری هستید که ناگهان متوجه میشوید طرف مقابل صدای شما را دریافت نمیکند در این شرایط مشکل به وجود آمده اغلب به خاطر خطوط مخابراتی یا خرابی میکروفون گوشی است در این مقاله قصد داریم راهکارهای رفع مشکل میکروفون در گوشی های اندروید را بیان کنیم همراه ما باشید.

دلایل خرابی میکروفون گوشی

عوامل مهمی در خرابی میکروفون گوشی نقش داشته که از مهم ترین آن ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

مشکلات نرم افزاری

عملکرد میکروفون گوشی های هوشمند اغلب توسط نرم افزارهایی کنترل میشود که در صورت اختلال در اجرای این برنامه ها میکروفون کلا از کار می افتد بنابراین با بروز رسانی و نصب نسخه جدید نرم افزارهای کنترل صدا در گوشی های اندروید میتوان از بروز مشکلاتی از قبیل از کار افتادن میکروفون جلوگیری کرد.

مشکلات سخت افزاری

گاهی اوقات بروز مشکلات سخت افزاری مانند وارد شدن ضربه، نفوذ مایعات به درون گوشی، گرد و غبار و… باعث خرابی میکروفون گوشی میشود که تنها روش رفع این مشکل تعویض قطعه معیوب است.

چگونه خرابی میکروفون گوشی را رفع کنیم؟

خاموش/ روشن کردن گوشی

برای رفع خرابی میکروفون گوشی قبل هر چیز یکبار آن را خاموش و روشن کرده یا باتری آن را برای مدت کوتاهی درآورده سپس دوباره جاسازی کنید.

خاموش کردن گوشی از طریق دکمه پاور

گاهی اوقات جداسازی باتری در رفع مشکل میکروفون گوشی کارساز نبوده به همین دلیل شما میتوانید دستگاه را با استفاده از دکمه پاور خاموش کرده سپس دوباره راه اندازی کنید. یادتان باشد بعد راه اندازی مجدد گوشی حتما میکروفون آن را بررسی کرده و از سالم بودن آن مطمئن شوید.

بازگشت به تنظیمات کارخانه

بسیاری از مشکلات نرم افزاری گوشی های هوشمند با ریست فکتوری (بازگشت به تنظیمات کارخانه) از بین رفته اما این روش علاوه بر داشتن مزایای فراوان معایبی نیز به همراه دارد یکی از مهم ترین نقاط ضعف این روش پاک شدن تمام اطلاعات نرم افزاری و سخت افزاری دستگاه است به همین دلیل بهتر است قبل ریست فکتوری تلفن همراه از تمام اطلاعات نسخه پشتیبان (بک آپ) تهیه کنید.

جهت آشنایی با روش های ریست فکتوری گوشی اندروید به مقاله ی ” آموزش ریست فکتوری در گوشی اندروید ” مراجعه کنید.

فعالسازی حالت ایمن

نصب یک برنامه ی اشتباه یا آلوده به ویروس میتواند یکی از دلایل خرابی میکروفون گوشی باشد لذا برای رفع مشکل مذکور دستگاه را در حالت safe mode (حالت ایمن) قرار دهید به این ترتیب کلیه ی نرم افزارهای اضافی از گوشی حذف شده و تنها اپلیکیشن های اصلی فعالیت میکنند.

قطع/ وصل کردن میکروفون گوشی

اگر مشکل میکروفون مربوط به قطع و وصل شدن آن باشد، تنها راه رفع مشکل تعویض قطعه معیوب مانند آی سی، سلف ها یا خازن های میکروفون است.

تمیز کردن میکروفون

شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد اما یکی از دلایل خرابی میکروفون ورود گرد و غبار به داخل آن است بههمین منظور بهتر است هر از گاهی اطراف میکروفون را با وسایلی مانند سوزن یا سنجاق تمیز کنید البته باید حواستان باشد حین انجام کار به قطعات جانبی آن آسیب وارد نشود.

حذف کننده صدای پس زمینه را غیر فعال کنید

یکی از امکانات جالب گوشی های اندروید حذف کننده نویز صداست که تمام صداهای پس زمینه را حذف کرده و کیفیت آن را بالا میبرد اما گاهی اوقات وجود همین قابلیت میتواند دردسرساز شده و مشکلاتی را فراهم کند بنابراین بهتر است برای رفع خرابی میکروفون این قابلیت غیر فعال شود.

برای غیر فعال نمودن حذف کننده نویز صدا ابتدا وارد بخش تنظیمات صدا (call setting) تلفن همراه خود شده سپس گزینه ی Noise Reduction را پیدا کرده و آن را غیر فعال کنید در مرحله آخر گوشی خود را ریستارت کرده و عملکرد میکروفون آن را بررسی نمایید.

نکته آخر اینکه اگر با انجام مراحل بالا مشکل میکروفون شما حل نشد هرگز خودتان شخصا اقدام به باز نمودن گوشی نکرده و قبل هر چیز دستگاه را به یک متخصص نشان دهید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

1 دیدگاه دربارهٔ «تعمیر میکروفون گوشی»

  1. سلام .اگر با راهکارهای ذکر شده در بالا همچنان مشکل میکروفن دارید با بنده تماس بگیرید تا راهنمایی کنم 09125130621

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =