نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با تفاوت های vpn و پروکسی

Vpn و پروکسی هر دو وظیفه محافظت از هویت کاربران را بر عهده داشته اما در انجام مسئولیت های خود با یکدیگر تفاوت دارند. در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت های این دو سرور کاربردی آشنا کرده تا یک انتخاب مناسب داشته باشید.

قبل هر چیز لازم است اطلاعاتی درباره سرورهای proxy و vpn داشته باشید. به طور خلاصه پروکسی دقیقا شبیه یک رابط وب عمل کرده و ترافیک شمارا از طریق یک دستگاه به سرور میزبان منتقل میسازد. پروکسی ها تنها در سطح برنامه عمل کرده و ip شمارا مخفی نگه میدارند اما سرور میزبان توانایی مشاهده آدرس ip شما را دارد.

یکی از ویژگی های سرور پروکسی این است که ترافیک برنامه ها را رمز گذاری نمیکند.

Vpn در سطح سیستم عامل عمل کرده و آی پی شما را به طور کلی تغییر داده و به سایت میزبان منتقل مینماید.

دلایل استفاده از پروکسی و vpn

یکی از معایب وب گردی در سایت های اینترنتی و شبکه های اجتماعی سوء استفاده از اطلاعات شخصی و سرقت آن هاست برای جلوگیری از این مشکل میتوان از vpn یا پروکسی استفاده کرد.

وی پی ان تمام فایل های شخصی شما مانند پسورد ایمیل، حساب کاربری، رمز کارت های بانکی و… را رمز گذاری کرده تا از آنها در برابر سارقین اینترنتی محافظت نماید.

مقایسه سرورهای vpn و proxy

مهم ترین تفاوت این است که وی پی ان ترافیک کاربران را رمز گذاری کرده در حالی که proxy این قابلیت را ندارد.

Vpn سرور شما را در برابر نفوذ isp محافظت کرده در حالیکه پروکسی ها این امکان را دارا نمیباشند به همین دلیل بهتر است از پروکسی برای بررسی سایت ها و اطلاعات حساس استفاده نشود.

فعالیت vpn در سطح سیستم عامل است در حالیکه پروکسی ترافیک یک برنامه یا مرورگر خاص را بررسی میکند.

سرعت انتقال اطلاعات در وی پی ان ها به دلیل رمز گذاری کند بوده البته با استفاده از تکنیک هایی این مشکل قابل رفع است.

اغلب نرم افزارهای vpn در ازای دریافت هزینه خدمات ارائه میدهند در حالیکه استفاده از سرورهای پروکسی اغلب رایگان است همچنین اتصال از طریق وی پی ان ها قابل اعتمادتر بوده در حالی که در اتصال proxy معمولا قطعی هایی مشاهده میشود.

پروکسی ها قابلیت Cache (پنهان کردن) اطلاعات را داشته و از این طریق پهنای باند را به طرز قابل توجهی کاهش میدهند.

زمان مناسب استفاده از پروکسی و vpn

برای افزایش بازدهی بهتر است از پروکسی ها برای بررسی سایت های معمولی (کم حساسیت) استفاده کرده همچنین برای داشتن یک ارتباط سریع با سرور خارج از ایران پیشنهاد ما استفاده از برنامه های مختلف vpn است.

پروکسی ها اغلب برای مصارف خانگی و بدون حساسیت کاربرد داشته درحالی که vpn برای اتصال به سرورهای خارجی در سطح گسترده کاملا ایده آل است.

عملکرد سرور پروکسی دقیقا شبیه دروازه بوده و با دور زدن محدودیت ها و قوانین امکان سوء استفاده و سرقت اطلاعات مهم و حساس را کاملا از بین میبرد.

Vpn در سیستم عامل گوشی شما دقیقا شبیه یک تونل امن عمل کرده و تمام اطلاعات و ترافیک شبکه شمارا رمز گذاری میکند.

وی پی ان ها برای استفاده در محیط های باز مانند کافی شاپ کاملا مناسب است

نکته آخر اینکه استفاده از سرورهای پروکسی و vpn علاوه بر داشتن مزایای فراوان معایبی نیز به همراه داشته که مهم ترین آنها دسترسی مستقیم به حریم کاربران است پس توصیه میکنیم هنگام خرید و استفاده از این ابزار دقت کافی داشته باشید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 6 =