نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با بایدها و نباید های تمیز کردن گوشی

امروزه با شیوع ویروس کرونا چگونگی ضدعفونی و تمیز کردن تلفن های همراه به یکی از اصلی ترین دغدغه های کاربران تبدیل شده است. متاسفانه گوشی های همراه یکی از مهم ترین ابزار انتقال ویروس کرونا محسوب شده، برای ضدعفونی کردن آن ها باید نکاتی در نظر گفته شود.

رعایت نکات هنگام تمیز کردن گوشی باعث افزایش طول عمر باتری و دستگاه شما شده، در ادامه مهم ترین موارد بررسی خواهند شد.

نکات مهم هنگام تمیز کردن تلفن همراه

حتما قبل شروع فرایند ضدعفونی، گوشی خود را از شارژر درآورده و خاموش کنید همچنین هرگز آن را با پارچه زبر یا پرز دار تمیز نکنید.

نکته مهم: هرگز مواد شیمیایی به خصوص الکل را به طور مستقیم روی گوشی همراهتان اسپری نکنید.

برخی از شرکت های معروف سازنده ی اسمارت فون روش های تخصصی برای تمیز و ضدعفونی کردن محصولات خود به کاربران پیشنهاد کرده اند.

نحوه ضدعفونی کردن اسمارت فون سامسونگ

کمپانی سامسونگ در وبسایت اختصاصی خود به کاربران پیشنهاد داده که اسمارت فون خود را با محلول الکل اتانول (یا پروپیل)  ضدعفونی کنند.

گوشی های آیفون چگونه ضد عفونی می شوند؟

سازندگان گوشی های آیفون به کاربران خود توصیه کرده اند دستگاه خود را با دستمال مخصوص ضدعفونی (مرطوب) تمیز نمایند برای استفاده از دستمال مرطوب می توانید آن را از نمایندگی های اپل هنگام خرید گوشی تلفن خریداری کنید.

اصولا بهتر است برای ضدعفونی کردن تلفن همراه از محلول آب و صابون (البته مراقب باشید محلول به داخل گوشی نفوذ نکند.)، ترکیب آب مقطر و سرکه همچنین مخلوط الکل اتانول و ایزوپروپیل به نسبت های 60 درصد آب و 40 درصد الکل استفاده نمایید.

باید ها و نباید های پاک کردن گوشی

همچنین از محلول هایی مثل ترکیب الکل و سرکه، دستمال مرطوب آرایشی، شیشه پاک کن و ضدعفونی کننده های دست هرگز استفاده نکنید.

برای پاک کردن گوشی هوشمند خود می توانید از پارچه های میکروفایبر استفاده نموده، معمولا این پارچه ها را می توان در دارو خانه ها و عینک سازی ها پیدا کرد.

توجه کنید استفاده از محلول های ضدعفونی مثل ترکیب اتانول/آب، ایزوپروپیل و آب و محلول آب صابون در دراز مدت موجب آسیب به دستگاه می شود.

استفاده از گوش پاک کن

دسترسی به بعضی قسمت های گوشی همراه مثل اجزا و قطعات پشت پنل سخت است. می توانید با استفاده از گوش پاک کن قسمت های غیر قابل دسترس گوشی را تمیز و ضدعفونی  کنید. البته به یاد داشته باشید نظافت محافظ صفحه نمایش و قاب گوشی به راحتی انجام می شود.

چگونه کاور گوشی هوشمندمان را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن محافظ تلفن همراه می توان آن را در آورده، با محلول های شستشو تمیز کرده و پس از خشک شدن دوباره سرجای خود بگذاریم.

شاید عجیب به نظر بیاید اما دست ها اولین عامل کثیف شدن صفحه نمایش گوشی ها هستند پس توصیه می کنیم حتما بعد از دست زدن به محیط های آلوده و کثیف آن ها را با آب و مایع شسته، از تلفن همراه خود در مکان هایی مثل توالت های عمومی، سرویس های بهداشتی و آشپزخانه استفاده نکنید.

آیا شستن تلفن همراه تاثیری در تمیزی آن دارد؟

شما به راحتی می توانید تلفن  همراه ip67 را با آب شسته، چون این دستگاه قابلیت ضد آب بودن دارد اما باید بدانید شستشو با آب کافی نیست به همین دلیل می توانید در کنار آن از صابون دست و صورت هم استفاده کنید اما یادتان باشد صابون به مرور زمان به پوشش های خاص نمایشگر آسیب رسانده، درز بند های پلاستیکی مانع خروج آب و مایعات از داخل تلفن همراه می شوند.

آخرین راه استفاده از دستگاه ضد عفونی uv (فرابنفش) که به راحتی می تواند تمام باکتری های روی سطح گوشی را از بین ببرد جالب است بدانید این دستگاه کاملا شبیه تخت های برنزه عمل کرده، برای استفاده از آن حتما تلفن همراه خود را قفل کنید. البته دستگاه ضدعفونی کننده ی نوری قیمت ارزانی نداشته، استفاده از روش های دیگر منطقی تر به نظر می رسد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − پنج =