نمایندگی تعمیر شیائومی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش روش‌های جلوگیری از هک گوشی

هک گوشی یکی از مشکلاتی است که امروه خیلی از کاربران را گریبان گیر کرده و اغلب اجرای تمام دستورات و فرمان‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد در واقع روزانه شمار زیادی از گوشی‌های هوشمند به دلیل بی دقتی کاربران در معرض هک شدن قرار گرفته از این رو قصد داریم در این مقاله شما را با روش‌هایی برای جلوگیری از هک گوشی توسط سارقین اینترنتی آشنا سازیم اما قبل هر چیز باید با مفهوم هک گوشی آشنا شوید.

هک گوشی چیست؟

نگرانی اصلی کاربران از زمانی به وجود آمد که اخباری در خصوص نفوذ به اطلاعات افراد مشهور از طریق هک کردن منتشر شد متاسفانه این مشکل امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ورود به شبکه‌های اجتماعی بیشتر شده و طبق آن اطلاعات خصوصی کاربر در اختیار افراد ناشناش یا سارقین اینترنتی قرار می‌گیرد.

بخش‌های موردنظر برای هک کردن کدامند؟

هک و نفوذ به تلفن همراه شما توسط شخص سومی انجام شده و از روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد با استفاده از این روش شخص هکر به تمام اطلاعات شخصی و خصوصی شما دسترسی پیدا کرده به علاوه می‌تواند از این طریق اجرای برنامه‌های تلفن همراه هم مختل کند.

بیشترین قسمت‌هایی که در معرض هک شدن قرار می‌گیرند عبارتند از: برنامه‌های اصلی، اطلاعات حافظهٔ داخلی و خارجی گوشی، اطلاعاتی از قبیل لیست مخاطبین، گالری عکس، لیست پیامک‌ها، شبکه‌های اجتماعی و…

روش‌های نفوذ به تلفن همراه توسط هکر

مهم‌ترین سوالی که کاربران اندرویدی و آیفون دنبال آن هستند چگونگی دسترسی و نفوذ هکرها به داخل تلفن همراه است در این بخش رایج‌ترین روش‌ها برای نفوذ به حریم شخصی کاربران مورد تحلیل قرار می‌گیرد.

نصب برنامه‌های غیر معتبر یکی از روش‌های هک گوشی

یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای دسترسی به فایل‌ها و اطلاعات شخصی کاربران استفاده از اپلیکیشن است به این شکل که هکر برنامهٔ خاصی در قالب apk ساخته سپس با استفاده از تبلیغات افراد را برای نصب و اجرای این اپلیکیشن ترغیب می‌کند به این ترتیب کاربران در دام آن‌ها افتاده و با نصب نرم افزار دسترسی به تمام فایل‌ها و اطلاعات شخصی را در اختیار هکر قرار می‌دهند.

جالب اینجاست که با نصب و ورود به این اپلیکیشن ها فضای ساده‌ای مشاهده کرده غافل از اینکه اصل نرم افزار در فضای پنهانی اجرا شده و کدهای مخرب خود را به آسانی وارد دستگاه می‌کند.

ورود برنامهٔ جاسوسی از طریق هکر

یکی دیگر از راه‌های هک گوشی این است که هکر بدون اطلاع صاحب تلفن همراه وارد آن شده و اقدام به نصب و راه اندازی یک اپلیکیشن جاسوسی روی آن می‌کند به این شکل به ساده‌ترین روش بدون اطلاع کاربران وارد حریم خصوصی آن‌ها می‌شوند.

بعد آشنایی با روش‌های هک گوشی در بخش بعدی راه‌های جلوگیری از این مشکل بیان خواهد شد.

چگونه از نفوذ به گوشی خود جلوگیری کنیم؟

سیستم عامل اندروید همواره میان کاربران ایرانی از محبوبیت خاصی برخوردار بوده اما متاسفانه به دلایل زیاد در معرض هک قرار می‌گیرد از این رو دانستن نکات امنیتی برای جلوگیری از این مشکل جزء ملزومات اصلی استفاده از این ابزار هوشمند قرار می‌گیرد از این رو برخی از روش‌های جلوگیری از هک گوشی در ادامه بیان خواهند شد.

عدم نصب برنامه از منابع ناشناس

توصیه می‌کنیم اپلیکیشن های مورد نیاز خود را از سایت‌های معتبر مانند گوگل پلی دانلود کرده به این ترتیب از امنیت این برنامه‌ها مطمئن خواهید شد.

جلوگیری از هک گوشی با حذف اپلیکیشن های آلوده

یکی از نشانه‌های آلوده بودن اپلیکیشن این است که بعد نصب و اجرا هیچ محتوایی را نشان نداده در این شرایط با استفاده از منوی تنظیمات سریعاً نسبت به حذفان اقدام نموده تا بخش‌های دیگری آلوده به ویروس نشوند.

تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان

معمولاً اطلاعات تلفن همراه بعد از هک شدن در دسترس قرار نگرفته یا اجرای آن‌ها با مشکلاتی روبرو خواهد شد به همین منظور بهتر است از تمام نرم افزارها و اطلاعات خود بک آپ تهیه کرده تا هنگام هک شدن اجازهٔ بازیابی اطلاعات برای دستگاه فراهم شود.

امیدواریم با مطالعهٔ این مطلب مشکلات شما در زمینهٔ هک گوشی تا حدودی برطرف شده همچنین شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه تعمیر و نگهداری انواع گوشی هوشمند به بخش مقالات سایت مراجعه کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

1 دیدگاه دربارهٔ «جلوگیری از هک گوشی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =